Thomas Mylonas

Ένας από τους καλύτερους νέους Ευρωπαίους επιχειρηματίες για το 2007 (Young Entrepreneurs of the Year)


Δημοσίευση : 2009-09-01

Η εταιρεία, σαν Dot Kite, έχει δύο σκέλη. Είναι το Dot Kite (www.dotkite.euDesign, η εταιρεία δηλαδή όπου σχεδιάζουμε, κάνουμε την παραγωγή και το εμπόριο μιαςcollectionαπό έπιπλα. Υπάρχει όμως και το άλλο, το sub-brand,το Dot Kite Lab, όπου παρέχουμε Strategic Design Communication Services σε third parties.

Πρώτα απ’ όλα, για τον κόσμο που δε σε ξέρει, θέλω να μας πεις λίγα λόγια για εσένα, πώς ξεκίνησες, με τι έχεις ασχοληθεί, τι σπούδασες… και λίγα λόγια μετά για την Dot Kite (www.dotkite.eu).

Το ξεκίνημά μου ήταν, φαντάζομαι, ανάλογο με κάθε νέου που έχει γεννηθεί στην Ελλάδα γενικότερα. Θυμάμαι τον εαυτό μου όταν ήμουνα 17 χρονών, είχε χρειαστεί τότε να δώσω πανελλήνιες εξετάσεις, όπως όλα τα παιδιά σήμερα, και να περάσω αυτόν το γολγοθά των εξετάσεων. Για καλή μου τύχη… καλή μου και κακή μου τύχη φυσικά, πέρασα στη σχολή που ήθελα, πολιτικός μηχανικός, αλλά πέρασα στην Κρήτη και όχι στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Και λέω για καλή μου τύχη, γιατί; Γιατί έτσι πήρα την απόφαση να αναχωρήσω από την Ελλάδα και να φύγω για σπουδές στην Ιταλία. Πολύ πιθανόν, αν είχα περάσει στο Πολυτεχνείο της Αθήνας, να είχα μείνει εδώ, οπότε να μην είχα την πορεία που έχω μέχρι σήμερα. Φυσικά ποτέ δεν ξέρεις πώς μπορεί να ήταν τα πράγματα, αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν θα είχα τις ίδιες ιδέες και τις ίδιες πιθανότητες και τις ίδιες εμπειρίες με αυτές που έχω αποκομίσει μέχρι σήμερα.

Πήγα στην Ιταλία, στη Ρώμη συγκεκριμένα, σπούδασα στο La Sapienza, δεν σπούδασα πολιτικός μηχανικός όπως ήθελα στην Ελλάδα, αλλά σπούδασα αυτό που πραγματικά ήθελα, Industrial Design, που μέχρι εκείνη τη στιγμή στην Ελλάδα δεν υπήρχε κάποια σχολή. Υπήρχε μάλλον ένα ΤΕΙ, που ακόμα δεν βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση. Στην Ιταλία είχα φυσικά τον τρόπο να δω το πραγματικό design, η Ιταλία είναι γνωστή για το χώρο του design… είτε πρόκειται για designαυτοκινήτου, είτε για fashion design, είτε για έπιπλα. Οπότε ήμουνα πραγματικά μέσα στην καρδιά τουdesign.

Πολύ σημαντικό ήταν, θεωρώ, ότι από την αρχή «χτύπησα πόρτες». Από την πρώτη κιόλας χρονιά των σπουδών μου ζήτησα να εργαστώ στο χώρο του design, αφιλοκερδώς. Θυμάμαι ένα DesignArchitecture Studio, όπου τους φάνηκε πολύ παράξενο που τους ζήτησα να πάω να δουλέψω γι’ αυτούς χωρίς να δεχτώ κάποια χρηματική αποδοχή. Για μένα ήταν πολύ ευχάριστο το γεγονός ότι, στον πρώτο μήνα, αφού το performance μου ήτανε πάρα πολύ καλό, μου δώσανε και ένα πολύ μικρό μισθό. Για εμένα ήτανε μεγάλη επιτυχία αυτό, γιατί από μικρός ήθελα να είμαι οικονομικά ανεξάρτητος. Οι γονείς μου, ο πατέρας μου, μου έστελνε φυσικά τα χρήματα για τις σπουδές… Αλλά αυτό ήτανε κάτι που με σκότωνε… Κάθε μήνα… Δεν το άντεχα καθόλου. Προέρχομαι από μια middle class οικογένεια και γι’ αυτό από μικρός ήθελα να ανεξαρτητοποιηθώ και να δουλεύω, για να μπορέσω να δημιουργήσω τις δικές μου ελευθερίες. Οικονομικές αρχικά και μετά όλες τις υπόλοιπες ελευθερίες. Εκεί πέρα δούλεψα για σχεδόν τρία χρόνια, σ’ αυτό το γραφείο. Έμαθα πάρα πολλά πράγματα. Έμαθα τη διαφορά της σχολής, τη διαφορά του σχολείου, του Πανεπιστημίου, με την πραγματική ζωή, αυτό που λέμε real life working.

Τη διαφορά της θεωρίας με την πράξη…

Όχι μόνο της θεωρίας και της πράξης, αλλά και πόσο διαφορετικά πράγματα, πόσο διαφορετικές είναι οι απαιτήσεις της σχολής, του Πανεπιστημίου με το πόσο διαφορετικές είναι οι απαιτήσεις στην πραγματική ζωή. Και γι’ αυτό πάρα πολλές φορές λέω σε όποιον θέλει να πετύχει επιχειρηματικά, ας ξεχάσει το Πανεπιστήμιο. Είναι πολύ σημαντικό να πάρει γνώσεις, αλλά αν βασιστεί μόνο στις πανεπιστημιακές γνώσεις… δεν είναι σίγουρο ότι θα πετύχει.

Μετά την εμπειρία σου στο Design Architecture Studio τι ακολούθησε;

Μετά από εκεί ήθελα να έχω μια μεγαλύτερη εμπειρία σε global level και πήγα και δούλεψα για την Fila (Fila Sport). Αρχικά δούλεψα σαν Footwear Designer και σε ένα δεύτερο επίπεδο στο Brand Department. Εκεί, είχα πάλι την ευκαιρία να μάθω πάρα πολλά πράγματα, να δουλέψω δίπλα σε πολύ σημαντικούς ανθρώπους, σημαντικούς ανθρώπους στο Global Business και γενικότερα στο χώρο του Sportswear. Στα τέλη του 2005 αποφάσισα να αποχωρήσω από την Fila και να ξεκινήσω την εταιρία, την Dot Kite.

Πες μας κάποια πράγματα για την Dot Kite.

Η εταιρεία, σαν Dot Kite, έχει δύο σκέλη. Είναι το DotKite (www.dotkite.euDesign, η εταιρεία δηλαδή όπου σχεδιάζουμε, κάνουμε την παραγωγή και το εμπόριο μιαςcollection από έπιπλα. Υπάρχει όμως και το άλλο, το sub-brand,το Dot Kite Lab, όπου παρέχουμε StrategicDesign Communication Services σε third parties.

Μέσα από το brand της Dot Kite Lab έχουμε δημιουργήσει και το… θα στο πω με το δικό μας trademark, το “Total ConsumerExperience”. Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι μπορούμε ναπροσφέρουμε services από:

  • Strategic Brand Communication
  • Product & Packaging Design
  • μέχρι Interior Retail Experience
  • και Online Experience

Τα πάντα δηλαδή!

Τα πάντα όσον αφορά το creativity. Αυτό έχει πολλάadvantages για τους πελάτες μας, για τους επιχειρηματίες που θέλουν να συνεργαστούν με τηνDot Kite (www.dotkite.eu), γιατί αντί να ψάχνουν να συνεργαστούν με διάφορες εταιρείες…

…το κάνουν με έναν και αυτά που προσφέρεις έχουν έτσι μια συνοχή και ομοιογένεια.

Ακριβώς! Τα κάνει όλα με μια εταιρεία. Αυτή η εταιρεία μπορεί να δει και να δουλέψει πολύ καλύτερα το concept

Το “Total Consumer Experience”, αυτό που λες...

Ακριβώς, το Total Consumer Experience, αλλά υπάρχουν και άλλα προτερήματα, μπορώ να πω πιο ουσιαστικά. Πρώτα απ’ όλα το κόστος. Το κόστος είναι πολύ μικρότερο εάν συνεργάζεσαι με μία εταιρεία, και συγκεκριμένα με την Dot Kite, σε σχέση με άλλες συνεργασίες -όπως με έναν αρχιτέκτονα, με έναν brand manager, με έναν graphicdesigner, με έναν πολιτικό μηχανικό… που ο κάθε ένας θα θέλει να έχει το δικό του το κομμάτι.

Και ίσως χάνεται και πολύς χρόνος στη συνεργασία, μπορεί να υπάρξουν διαφωνίες…

Πολύς χαμένος χρόνος στα meetings… και το δεύτερο σημαντικό κομμάτι είναι ακριβώς αυτό που είπες, οι διαφωνίες. Ενώ έτσι, εάν κάτι πάει στραβά, ο πελάτης μπορεί να κάνειblame μόνο μία εταιρεία. Και αυτή θα είναι η Dot Kite. Ευτυχώς μέχρι στιγμής δεν έχει πάει κάτι στραβά, οπότε δεν έχουμε κανένα πρόβλημα, όμως από την εμπειρία που έχω από τα χρόνια που δούλευα στη Ρώμη στο Architecture Design Studio και από άλλους γνωστούς ή φίλους που είναι στον χώρο, πάντοτε υπάρχουνε συγκρούσεις. Αυτό το κενό βρήκαμε μέσα στο market και πήγαμε και τoκαλύψαμε και μέχρι στιγμής με μεγάλη θεωρώ επιτυχία…

Προσφέροντας το “Total Consumer Experience”…

Ακριβώς. Θα ήθελα εδώ να αναφέρω, σε σχέση με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του Θωμά Μυλωνά, όχι σαν DotKite, ότι έχω και άλλη μια εταιρεία που λέγεταιLoggia Import (www.loggiaimport.eu). Αυτή η εταιρεία τι κάνει; Κάνει εισαγωγές από PrimeQualityWines, εξαιρετικής ποιότητας κρασιά, από την Ιταλία στην Ολλανδία.

Αυτό προέκυψε φαντάζομαι όταν βρισκόσουν ακόμη στην Ιταλία…

Να φανταστείς δεν πίνω αλκοόλ, μου αρέσει όμως να δοκιμάζω το κρασί… δεν πίνω όμως αλκοόλ. Όταν λοιπόν πήγα στην Ιταλία, είχα τη δυνατότητα να γευτώ μερικά από τα καλύτερα κρασιά. Όταν κάποια στιγμή πήγα στην Ολλανδία, είδα ότι υπήρχε μεγάλο κενό στην αγορά τους από καλής ποιότητας κρασιά και εκεί πέρα αποφάσισα να πάρω το ρίσκο…

Είδες δηλαδή την ευκαιρία και την άρπαξες!

Ακριβώς, ακριβώς… Θα ήθελα επίσης να σου πω ότι και στις δύο περιπτώσεις, πάρα πολλοί μου λέγανε «Θωμά, είσαι τρελός;». Στη Fila είχα έναν πάρα πολύ καλό μισθό. Θμάμαι είχα επίσης αυτοκίνητο, σπίτι… όλα αυτά ήτανε παροχές. Ό,τι μισθό είχα, ό,τι χρήματα έβγαζα τα είχα στο λογαριασμό μου στην τράπεζα χωρίς να τα ξοδεύω. Πάρα πολλοί γνωστοί και φίλοι μου λέγανε “Είσαι τρελός, με αυτό το μισθό τα παρατάς όλα για να ξεκινήσεις μια εταιρεία από το πουθενά, από το μηδέν; Και ποιος σου δίνει τη σιγουριά ότι μπορεί να πετύχει;”. Ήταν όμως πραγματικά αυτό που ήθελα να κάνω. Να είμαι ανεξάρτητος και να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα! Για αυτό ίσως και η εταιρεία σαν Dot Kite (www.dotkite.eu) έχει μεγάλη επιτυχία μέχρι τώρα. Και από 1ηΣεπτεμβρίου 2009 κάναμε και update από το δικό μας website. Προσπαθούμε να προχωρήσουμε την εταιρεία σε ένα nextlevel.

Δείχνεις να έχεις πολύ αυτοπεποίθηση! Όταν σου λέγανε όλοι σου οι φίλοι γιατί φεύγεις από την Fila που έχεις και τόσο καλό μισθό κ.λπ…

Γέλαγα…

Ήξερες μάλλον μέσα σου ότι αν κάτι πήγαινε στραβά, εσύ μόνος σου μπορείς να καταφέρεις να ξαναβρείς τον δρόμο σου… δηλαδή δεν έγινε και τίποτα…

Ακριβώς, ακριβώς. Ήμουνα σε μια ηλικία πολύ μικρή, νεαρή ηλικία. Δεν είχα ούτε οικογένεια να θρέψω ούτε παιδιά, δεν είχα απολύτως κανένα πρόβλημα με το να πάρω οποιοδήποτε ρίσκο. Και τώρα όμως που έχω μεγαλώσει, ακόμα συνεχίζω να παίρνω ρίσκα. Όχι όμως ρίσκο με την έννοια του τζόγου… Creativity είναι το ρίσκο που παίρνω: μελετώ τις πιθανότητες που έχω να πετύχω, τις πιθανότητες που έχω να αποτύχω, εάν πετύχω ποιο θα είναι το όφελος, εάν αποτύχω τι θα χάσω, κ.ο.κ…

Κάνεις και κινήσεις επιχειρηματικές για θέματα που σου αρέσουν εσένα προσωπικά, αλλά που δεν έχουν και μεγάλες πιθανότητες να πετύχουν;

Η τρίτη εταιρεία που ξεκίνησα, το Crux Group (www.cruxgroup.eu) , θα έχει ουσιαστικά ένα ρόλο. Θα είναι το investment vehicle του Θωμά Μυλωνά. Αυτή η εταιρεία δε θα είναι πολύ εύκολο να πετύχει στο short term. Μακροπρόθεσμα βέβαια, υπάρχουν πολύ μεγάλες πιθανότητες… όμως και πάλι δεν με απασχολεί.

Γιατί είναι αυτό που σου αρέσει…

Είναι αυτό που μου αρέσει και θα κοιτάξω να κάνω, να πάρω δηλαδή όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες και να κινηθώ με τέτοιο τρόπο, ώστε και αυτή η εταιρεία να έχει επιτυχία. Επιτυχία – Αποτυχία… πάρα πολλοί φοβούνται την αποτυχία. Για μένα δεν υπάρχει αποτυχία!

Γιατί μαθαίνεις και μέσα από την αποτυχία, γίνεσαι καλύτερος…

Ακριβώς. Μην με παρεξηγήσεις όμως όταν λέω ότι δεν υπάρχει αποτυχία, πώς ό,τι και να έκανα είχε θετικά αποτελέσματα και πως υπάρχει χρυσός πίσω από ό,τι έχω κάνει. Απλά το κάθε πρόβλημα εγώ το βλέπω σαν ένα challenge. Το κάθε κομμάτι που μπορεί να μην βγήκε καλά προσπαθώ να μελετήσω γιατί δεν πήγε καλά και πώς μπορούμε να το βελτιώσουμε, να πάνε τα πράγματα ακόμη καλύτερα. Γι’ αυτό για μένα δεν υπάρχει ο φόβος της αποτυχίας. Και αν δεν φοβάσαι δεν έχεις απολύτως κανένα λόγο να αποτύχεις. Οι αποτυχίες γιατί συμβαίνουν; Γιατί κάποιοι φοβούνται, δεν πιστεύουν αρκετά, νομίζουν ότι δεν θα πετύχουν, άρα δεν είναι πολύ confident.

Ή τα παρατάνε πολύ εύκολα…

Τα παρατάνε πολύ εύκολα… υπάρχουνε πάρα πολλοί λόγοι. Είμαι σίγουρος ότι όποιος πιστεύει σ’ αυτό που κάνει, στο οτιδήποτε κι αν κάνει, σε οποιαδήποτε συγκυρία, σε οποιοδήποτε χώρο, είτε είναι σε financial crisis, είτε είναι σε μια χώρα όπου η επιχειρηματικότητα -κυρίως η νεανική επιχειρηματικότητα- δεν είναι τόσο αποδεκτή από την κοινωνία, πάντοτε θα βρει τον τρόπο. Και εάν μια χώρα δεν σου προσφέρει αυτές τις δυνατότητες, τις δημιουργείς! Πώς; Δεν γνωρίζω, κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, κάθεbusiness είναι διαφορετική και έχει διαφορετικές ανάγκες.

Όταν όμως κάποιος νέος επιχειρηματίας πιστεύει και προσπαθεί να παρέχει ποιότητα στους πελάτες του, να είναι ηθικός και να προσφέρει κάτι σοβαρό, δεν έχει τίποτα να φοβάται. Γιατί νομίζω ότι οι άνθρωποι ψάχνουμε την ποιότητα στη ζωή μας.

Ψάχνουμε την ποιότητα… θέλουμε να έχουμε σωστούς συνεργάτες δίπλα μας. Είτε πρόκειται για εταιρεία με την οποία συνεργάζεσαι, είτε πρόκειται για ένα άτομο, όλοι θέλουμε να έχουμε σωστές συνεργασίες. O νέος επιχειρηματίας, είτε αυτό που προσφέρει είναι προϊόν, είτεservices, είτε αυτό που σ’ εμένα αρέσει να αποκαλώ new experiences, θα πρέπει να βρει τον τρόπο να προσφέρει αυτό που λείπει από την αγορά ή αυτό που θέλουν οι δικοί του οι πελάτες. Και είναι καλό να ακούει και τους πελάτες του. Να ακούει και την αγορά. Όχι πάντα, γιατί πολλές φορές η αγορά είναι πολύ πιο πίσω από ότι τοvision του επιχειρηματία.

Οι Έλληνες είμαστε, ως γνωστόν, πάρα πολύ ανταγωνιστικός λαός. Εγώ βλέπω ότι υπάρχει περισσότερη αξία στη συνεργασία παρά στον ανταγωνισμό και ότι όταν δύο όχι απόλυτα ανταγωνιστικές εταιρείες δουλέψουν μαζί, δημιουργούν περισσότερο value και για τους δύο

Θα σου φέρω ένα παράδειγμα. Πρόσφατα μου έκαναν μια ερώτηση. Γιατί η DotKite(www.dotkite.eu) δεν προσφέρει πέρα από Design και κάποια άλλα πράγματα; Η απάντησή μου είναι γιατί δεν είναι το core business το δικό μας, και προτιμούμε να υπάρχει μια άλλη εταιρεία που είναι πολύ καλύτερη από εμάς σε αυτό το συγκεκριμένο κομμάτι, και να μπορούμε να συνεργαστούμε με αυτήν την εταιρεία για κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Εγώ επιχειρηματικά έχω πάντοτε στο μυαλό μου partnerships. Είτε είναι πελάτες είτε είναι συνεργάτες. Δεν με ενδιαφέρει το competition. Όποιος παλεύει με τον ανταγωνισμό ή πολεμά τον ανταγωνισμό του, στο τέλος θα χάσει. Πρέπει να συγκεντρώνουμε τις ενέργειές μας στο πώς εμείς θα γίνουμε καλύτεροι.

Βασικά, ίσως ο καλύτερος ανταγωνιστής μας είναι ο ίδιος ο εαυτός μας, δηλαδή να μπορούμε εμείς να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας μέρα με τη μέρα…

Εκεί ακριβώς ήθελα να φτάσω. Φυσικά και πρέπει να γνωρίζουμε τι γίνεται στην αγορά, φυσικά και πρέπει να γνωρίζουμε τι κάνουν οι ανταγωνιστές μας, αλλά αντί να σπαταλάμε την ενέργειά μας για να καταστρέψουμε τον ανταγωνιστή μας –κάτι που, δυστυχώς, το βλέπεις πολλές φορές εδώ στην Ελλάδα- θα πρέπει να σπαταλάμε, μάλλον όχι να σπαταλάμε, να επενδύουμε την ενέργειά μας στο πώς εμείς θα γίνουμε καλύτεροι και στο πώς εμείς θα πείσουμε τους πελάτες μας ότι είμαστε καλύτεροι. Οποιοδήποτε πελάτη και εάν έχουμε, σε οτιδήποτε προσφέρουμε.

Αναμφισβήτητα αποτελείς ένα role model (παράδειγμα προς μίμηση) για μία ολόκληρη γενιά νέων επαγγελματιών, είτε στο χώρο του design είτε στα δημιουργικά επαγγέλματα γενικότερα. Όλοι αυτοί είναι άνθρωποι στην ίδια ηλικία με σένα, λίγο μικρότεροι ή λίγο μεγ

Καλώς ή κακώς, μαγικά δεν υπάρχουν. Μπορεί κάποιοι να νομίζουν ότι ένας επιχειρηματίας είτε νέος είτε μεγαλύτερος, ή ότι κάποιος πετυχημένος κάνει κάτι το μαγικό. Μπορώ να σε διαβεβαιώσω, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Υπάρχουν για μένα όμως κάποιες βασικές αρχές. Το πρώτο είναι το πάθος που πρέπει να έχει ο κάθε άνθρωπος για αυτό που κάνει. 

Πρέπει να είσαι παθιασμένος, με τη θετική βέβαια έννοια του όρου και οτιδήποτε κάνουμε, οτιδήποτε βλέπουμε γύρω μας πρέπει να σκεφτόμαστε πώς μπορούμε να το συνδυάσουμε με το
activity που έχουμε εκείνη τη δεδομένη στιγμή. Το πάθος είναι αυτό που στις δύσκολες στιγμές μας κρατάει ζωντανούς και που στις στιγμές που έχουμε «κολλήσει» μας προχωράει ένα βήμα παρακάτω. 

Ένα άλλο στοιχείο είναι το
commitment.Commitment σημαίνει ότι… να, αυτό το καλοκαίρι, για παράδειγμα, άκουσα πάρα πολλούς ανθρώπους να μου λένε, «Θωμά δεν πήγες ακόμα διακοπές;» και λέω «έχω να πάω διακοπές, έτσι όπως εννοεί τις διακοπές η μεγαλύτερη πλειοψηφία των ανθρώπων, πάρα πολλά χρόνια». Γιατί διακοπές σημαίνει, αν πάρεις στην κυριολεξία και μόνο τη λέξη, ότι διακόπτεις από κάτι.

…Από το πάθος σου διακόπτεις καθόλου;

Από το πάθος σου, από αυτό που σε ενδιαφέρει πάρα πολύ, αυτό που σε διασκεδάζει, όχι. Γιατί πρέπει να δεις ότι η επιχειρηματικότητα δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα παιχνίδι. Και να σου πω γιατί είναι ένα παιχνίδι. Πάρα πολλοί πάλι μου αναφέρουν ότι «ίσως να βγάζεις πάρα πολλά χρήματα γιατί ακόμα δουλεύεις και τρέχεις με αυτό το ρυθμό». Είναι όμως ένα παιχνίδι. Δεν με ενδιαφέρουν καθόλου, μπορεί να ακουστεί κλισέ αυτό που λέω, αλλά δεν με ενδιαφέρουν καθόλου τα οικονομικά οφέλη. Φυσικά είναι σημαντικά για να μπορέσεις να προχωρήσεις και να κάνεις κι’ άλλα πράγματα.

Για να συνεχίσεις να «παίζεις»…

Είναι όμως πολύ σημαντικό. Ναι, για να μπορείς να «παίξεις» περισσότερο και να έχεις τη δυνατότητα να κάνεις κάποια λάθη. Άρα, πάθος και commitment είναι δύο βασικά στοιχεία. Υπάρχουν όμως δύο ακόμα στοιχεία που θα ήθελα να υϊοθετήσω. Όπως ανέφερα και πιο πάνω, πριν δούλευα στη Fila Sport, ήμουνα δηλαδή μέσα στο χώρο των sportswear. Θα ήθελα λοιπόν να δανειστώ δύο slogan από δύο μεγάλες εταιρείες. Το ένα είναι το “just do it”. Της Nike. Είναι πολύ σημαντικό: “just do it”. Όταν ξεκίνησα με την Loggia Import, με τα κρασιά, απλά… το έκανα. Μου ήρθε η ιδέα, σήκωσα το τηλέφωνο, έκανα μερικά τηλεφωνήματα, παρήγγειλα μερικές παλέτες κρασιά, έκλεισα το τηλέφωνο, σήκωσα το τηλέφωνο, πήρα στο τηλέφωνο πιθανούς πελάτες και πούλησα τα κρασιά πριν καν φτάσουν στην Ολλανδία. Αυτό ήτανε “just do it”.

Το άλλο slogan είναι από την Adidas: “Impossible is nothing”. Δεν σημαίνει ότι επειδή αυτήν τη δεδομένη στιγμή δεν έχουμε κάποιο κεφάλαιο ή δεν έχουμε κάποιες ειδικές γνώσεις, αύριο ή μεθαύριο δεν μπορούμε να πετύχουμε. Ή αν αυτή τη στιγμή έχουμε τα πάντα, ότι αύριο δεν μπορεί να καταστραφούμε…

Άρα, πάθος, commitment, “just do it”, “Impossible is nothing”!

Μάλιστα! Πολύ ενθαρρυντικά όλα αυτά, γιατί σημαίνει ότι ο καθένας, είτε έχει πολύ καλό οικονομικό background είτε όχι, είτε έχει γνώσεις είτε όχι, αν έχει πάθος, commitment, μπορεί να πετύχει.

Δεν χρειάζεσαι καθόλου financial background. Mπορεί να σε βοηθήσει, αλλά δεν είναι απαραίτητο για να πετύχεις επιχειρηματικά.

Πρόσφατα η Dot Kite (www.dotkite.eu) άνοιξε γραφεία και στην Ελλάδα. Ποιό είναι το target audience σας και ποιό το όραμά σας για την Dot Kite (www.dotkite.eu) στη χώρα μας γενικότερα;

Η Dot Kite (www.dotkite.eu) δραστηριοποιείται στο χώρο της Ελλάδος από τις αρχές του 2008. Αυτό είναι μία στρατηγική απόφαση που πήραμε τον Σεπτέμβρη του 2007. Θέλαμε να επενδύσουμε στην Ελλάδα. Γιατί στην Ελλάδα; Βασικός ρόλος και λόγος υπήρξε το γεγονός ότι έχω γεννηθεί στην Ελλάδα και γνωρίζω και κατανοώ πάρα πολύ καλά αυτή την αγορά. Κατά δεύτερο λόγο -και αυτός πάρα πολύ σημαντικός λόγος- είναι ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν υπάρχει ανταγωνισμός για αυτό το οποίο προσφέρει η Dot Kite. Και δεν μιλάω για ανταγωνισμό στο επίπεδο τουdesign που προσφέρουμε, γιατί σε κάποιον μπορεί να αρέσουν αυτά που κάνουμε είτε με έπιπλα, είτε με bar, είτε με restaurants, είτε με ξενοδοχεία, είτε με footwear, και σε κάποιον άλλον να μην αρέσουνε. Άρα δεν θέτω το θέμα «αν μας αρέσουνε ή δεν μας αρέσουνε» όσον αφορά το θέμα του ανταγωνισμού. Το θέτω στο επίπεδο του Total Consumer Experience.

Αυτό που είναι και το competitive advantage σας στην ουσία…

Ακριβώς. Αυτό είναι το competitive advantage της Dot Kite, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά γενικότερα στην παγκόσμια αγορά. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν οι διαφημιστικές εταιρείες που, καλώς ή κακώς, ξεκινάνε να κάνουν και λίγο product design ή λίγο packaging design. Φυσικά οι άνθρωποι δεν γνωρίζουνε και γι’ αυτό δεν έχουν πολύ καλό αποτέλεσμα. Δεν σημαίνει ότι δεν μπορούνε να το κάνουνε, απλά δεν επενδύουν σε ταλέντα, δεν επενδύουνε σε ανθρώπους. Προσπαθούνε πάντα και για όλα με τους ίδιους ανθρώπους και τις ίδιες εμπειρίες. Αυτός είναι ο κύριος στόχος της Dot Kite (www.dotkite.eu)στον Ελλαδικό χώρο. Να φέρουμε, να δώσουμε στον Έλληνα επιχειρηματία, στην ελληνική εταιρεία, στην ελληνική επιχείρηση, να καταλάβει την αξία του totalconsumer experience. Μέχρι στιγμής, σε αυτό το χρόνο που δραστηριοποιούμαστε στον ελλαδικό χώρο, έχουμε συνεργαστεί με εταιρείες όπως το Πλαίσιο, για τους οποίους έχουμε κάνει πάρα πολλάprojects είτε σαν Πλαίσιο είτε σαν TurboX και σε Total Consumer Experience. Έχουμε επίσης συνεργαστεί με εταιρείες του ομίλου Virtual Trip, όπως το Solo Gateway, το IT Center, το StudyBox, έχουμε κάνει κάποια bar-restaurant όπως το apolis… Αυτό είναι ένα πολύ ωραίο concept και φυσικά μπορείτε να το δείτε στο website μας. Έχουμε κάνει ένα Beauty Salon, που βρίσκεται και αυτό εδώ στην Αθήνα. Ο στόχος μας για το μέλλον εδώ, είναι να γίνει η Dot Kite (www.dotkite.eu) leading designcompany στον ελλαδικό χώρο.

Δεν είναι δύσκολο. Και δεν θέλω να ακουστεί αυτό καθόλου υπεροπτικό. Γνωρίζω την αγορά, γνωρίζω τον ανταγωνισμό και γνωρίζω τι έχει η Dot Kite, τι μπορεί να προσφέρει, τι δεν έχει, αλλά και το πού επενδύουμε το κεφάλαιό μας, που το επενδύουμε πολύ στο ταλέντο!

Υπάρχει όμως ταλέντο στην Ελλάδα;

Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα της εταιρείας Dot Kite (www.dotkite.eu) στην Ελλάδα! Ότι ακόμα δεν έχουμε βρει τους σωστούς ανθρώπους για να στελεχώσουμε την εταιρεία. Οπότε όλα τα project τα δουλεύουμε από Ρώμη και Άμστερνταμ. Φυσικά υπάρχουν και εδώ δύο άτομα που δουλεύουνε, αλλά έχουν ρόλο supportive. Αυτό είναι το μεγαλύτερο αλλά και το ποιο δύσκολο κομμάτι, όμως δεν έχουμε κανένα πρόβλημα, δουλεύουμε με τα ταλέντα που υπάρχουν στα άλλα μας γραφεία.

Ένας από τους στρατηγικούς λόγους που για τους οποίους επρόκειτο να μεταφερθεί η εταιρεία DotKite (www.dotkite.eu) στο Άμστερνταμ, με σκοπό σιγά σιγά και τα headquarters να είναι μόνο στο Άμστερνταμ, είναι ότι το Άμστερνταμ προσφέρει πάρα πολύ ταλέντο.

Στο συγκεκριμένο χώρο…

Όχι μόνο στο design αλλά και στον creative χώρο, απλά στο design υπάρχει πάρα πολύ ταλέντο.

Ο ρόλος ο δικός σου ποιός είναι ακριβώς αυτή τη στιγμή; Είσαι κυρίως Designer ή περισσότερο διοικείς όλες αυτές τις εταιρείες και δραστηριότητες;

Καλώς ή κακώς κάνω τα πάντα. Ένας επιχειρηματίας πρέπει να κάνει τα πάντα. Πρέπει να γνωρίζει καλά το πώς θα τρέξει μια επιχείρηση, άρα να είναι ένας καλός manager. Πολλές φορές δεν είσαι τόσο καλός manager, δηλαδή στο να εποπτεύεις και να κατευθύνεις το προσωπικό, άρα πρέπει να βρεις κάποιον άλλον.

Που να είναι καλύτερος από σένα…

Ακριβώς. Πρέπει να έχεις γνώσεις από νομικά, από λογιστικά…

Τα οποία μαθαίνεις στην πορεία…

Τα μαθαίνεις στην πορεία και δεν χρειάζεται να ξέρεις την κάθε λεπτομέρεια. Αλλά πρέπει να κατανοείς κάποιες βασικές αρχές, έτσι ώστε όταν μιλάς με τους ειδικούς και σε συμβουλεύουν ή χρειαστείς να ζητήσεις εσύ κάποια συμβουλή, να ξέρεις για τι πράγμα συζητάς.

Μας μίλησες για τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα. Ποια είναι η συμβουλή σου για τους νέους επιχειρηματίες που επένδυσαν σε μια ιδέα στην οποία πίστεψαν πάρα πολύ, αλλά δεν κατάφεραν να την απογειώσουν όπως εσύ;

Never give up!

Nothing more to add… Αν πραγματικά πιστεύεις στην ιδέα σου και έχεις αυτό το πάθος για το οποίο συζητάγαμε νωρίτερα.. never give up. Θα έρθει η στιγμή που θα δεις τα αποτελέσματα.

Και κάτι ακόμη, σχετικό με την προηγούμενη ερώτηση και που αφορά τους νέους ανθρώπους που κάνουν μια προσπάθεια και οι οποίοι μπορεί να μην έχουν καμία εμπειρία ούτε σε management ούτε για το πώς τρέχουν οι επιχειρήσεις, γιατί δεν είχανε κάποιο background

Θα υπάρχουνε λάθη. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην γίνουν λάθη. Η όλη ουσία είναι όμως το πώς ή τι αντίληψη έχουμε για τα συγκεκριμένα λάθη.

Και πώς τα χειριζόμαστε;

Πώς τα χειριζόμαστε και τι μέτρα παίρνουμε για να μην επαναληφθούν.

Σαν έλληνας ο οποίος ξεκίνησε τη δραστηριότητά του στο εξωτερικό, θα συμβούλευες τους νέους επιχειρηματίες να κάνουν το ίδιο ή πιστεύεις ότι η Ελλάδα είναι πλέον έτοιμη να υποδεχτεί και να στηρίξει επιχειρηματίες με πρωτοπόρες και δημιουργικές ιδέες;

Θα ήθελα να χωρίσω αυτή την ερώτηση σε δύο μέρη, αν μου επιτρέπεις. Πρώτα απ’ όλα θα πρότεινα σε κάθε νέο άνθρωπο να έχει μια εμπειρία από το εξωτερικό. Όταν λέω μια εμπειρία, δεν εννοώ ένα ταξίδι. Να ζήσει, να σπουδάσει, να εργαστεί. Αυτό θα τον/την βοηθήσει πάρα πολύ να καταλάβει κάποια πράγματα που δεν θα μπορέσει ποτέ να κατανοήσει στη δική του την πατρίδα. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τους Έλληνες. 

Το ίδιο συνιστώ και στους Ιταλούς, το ίδιο συνιστώ και στους Ολλανδούς. Από οποιαδήποτε χώρα κι αν προέρχεται κανείς, είναι πολύ σημαντικό να βγαίνουμε εκτός των συνόρων μας, να βγαίνουμε εκτός της βολής μας (αν μου επιτρέπετε να εκφραστώ με αυτόν τον τρόπο), ώστε να βρεθούν στιγμές που θα πρέπει να πάρουμε άμεσα αποφάσεις και δεν θα υπάρχει κανένας από πίσω, κανένας δίπλα πάνω στον οποίο να μπορούμε να βασιστούμε. Αυτό θα βοηθήσει τον καθένα πάρα πολύ γενικότερα, στη δική του τη ζωή. 

Τώρα, όσον αφορά συγκεκριμένα τον επιχειρηματικό κόσμο, ναι είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις την παγκόσμια αγορά. Αυτό μπορείς να το κάνεις μόνο με το να πας εκεί, να συζητήσεις με ανθρώπους, να ζήσεις, να μελετήσεις, να συνεργαστείς. Δεν μπορείς να την καταλάβεις μέσα από το
internet. Μπορείς να καταλάβεις κάποια πράγματα.

Μπορείς να ενημερωθείς απλά.

Έτσι. Αλλά δεν μπορείς πραγματικά να την κατανοήσεις.

Τώρα όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, όποιος επιχειρηματίας σκέφτεται local, θα χάσει. Σήμερα και κυρίως με την είσοδο του internet, η αγορά είναι παγκόσμια. Εάν ξεκινάς μια ιδέα σου και σκέφτεσαι μόνο τη γειτονιά σου, θα έχεις πρόβλημα να αναπτυχθείς. Εκεί θα είναι το πρόβλημά σου. Πολύ πιθανό να έχεις και πρόβλημα από το γεγονός ότι η αγορά σου θα είναι πολύ μικρή. Άρα είναι πολύ σημαντικό από την αρχή να σκεφτόμαστε την παγκόσμια αγορά. Αν η υπηρεσία ή το προϊόν ή η εμπειρία που προσφέρουμε δεν μπορεί να προσφερθεί στην παγκόσμια αγορά, υπάρχουνε δύο λύσεις:

Η πρώτη είναι ή να αναθεωρήσουμε και να δούμε πώς μπορούμε να προωθήσουμε ό,τι προσφέρουμε στην παγκόσμια αγορά. Η δεύτερη λύση είναι να δούμε αν πραγματικά αυτή η ιδέα μπορεί να στηριχτεί στη local αγορά, όποια και αν είναι αυτή η αγορά, είτε είναι γειτονιά είτε είναι η Αθήνα ολόκληρη.

Να υπάρχει ένα ceiling πάντα.

Ακριβώς!

Το οποίο μπορεί και να μην είναι κακό… Eξαρτάται από τα όνειρα και το όραμα το καθενός.

Ναι, φυσικά. Όμως θέλω να πιστεύω ότι κάθε επιχειρηματίας έχει μεγάλα όνειρα και δεν θα θέλει να παραμείνει στη γειτονιά του.

Το να ξεκινάς μια δική σου επιχείρηση κρύβει πάντοτε ένα ρίσκο. Τι ήταν αυτό που σε ώθησε να ξεκινήσεις μια δραστηριότητα μόνος σου; Σου πέρασε ποτέ από το μυαλό ότι ίσως αποτύχεις ή ότι κάνεις ένα τρομερό λάθος; Τι ήταν αυτό που σου έδωσε δύναμη να συνεχ

Ουδέποτε μου πέρασε από το μυαλό -και σε δύσκολες ακόμη στιγμές- ότι αυτό που κάνω μπορεί να ήταν μια λάθος απόφαση που πήρα πριν από μερικά χρόνια. Η επιχειρηματικότητα σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις ένα personal development, δηλαδή να αναπτύξεις τον εαυτό σου σε πάρα πολλά επίπεδα. Και αυτό δεν το αλλάζω με τίποτα.

Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο σηκώνομαι πολύ νωρίς το πρωί και τελειώνω την ημέρα μου πολύ αργά το βράδυ. Είναι γιατί πραγματικά με ενδιαφέρει, παθιάζομαι, βλέπω βελτίωση σε προσωπικό επίπεδο και φυσικά και στο επιχειρηματικό επίπεδο. Άρα, όχι, ποτέ δεν μου έχει περάσει από το μυαλό ότι αυτό που κάνω είναι αποτέλεσμα μιας λανθασμένης απόφασης.

Τώρα, κάποιες λίγο πιο… fun ερωτησούλες! Ποιά είναι η απαραίτητη σπατάλη ή υπερβολή σου;

Αν και δεν υπερβάλλω ποτέ, θα μπορούσα να πω ότι έχω μια πολύ μεγάληcollection απόaftershave και perfumes. Ίσως να είναι μία υπερβολή, ίσως και σπατάλη… Μιλάμε για μιαcollection πάνω από 300 aftershave και perfumes.. οπότε κάθε πρωί σκέφτομαι πώς είναι η μέρα, αν έχει ήλιο, αν δεν έχει ήλιο, με ποιόν θα συναντηθώ, τι έχω να κάνω… και αναλόγως χρησιμοποιώaftershave, shaving cream, cologne… οπότε ίσως αυτό να είναι υπερβολική σπατάλη!

Από τις ελληνικές εταιρείες ποιάν ξεχωρίζεις; Υπάρχει κάποια που θαυμάζεις τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει; Σε βλέπω λίγο προβληματισμένο…

Χμμ, ναι! Δεν μπορώ να σου απαντήσω γιατί δεν τις γνωρίζω καλά.

Τώρα που θα είσαι εδώ, στο χώρο, ίσως δεις κάτι που να σου αρέσει…

Φυσικά υπάρχουν αξιόλογες εταιρείες και εταιρείες με τις οποίες η DotKite(www.dotkite.eu) έχει συνεργαστεί κιόλας. Η Virtual Trip, όλο το group, και αυτό που προσπαθεί να κάνει, είναι από τις λίγες εταιρείες, ίσως και η μοναδική στον ελλαδικό χώρο που έχει τόσα διαφορετικάproject με μεγάλο potential. Μεγάλο potential όχι για την ελληνική αγορά μόνο, αλλά σε globalεπίπεδο. Φυσικά άλλη μια εταιρεία που η Dot Kite(www.dotkite.eu) έχει συνεργαστεί, το Πλαίσιο, είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες στο χώρο της τεχνολογίας. Όμως δεν μπορώ να σου απαντήσω με λεπτομέρεια στη συγκεκριμένη ερώτηση γιατί δεν γνωρίζω τον ελλαδικό χώρο στο σύνολό του.

Ποια είναι η καλύτερη ώρα του 24ώρου σου και γιατί;

Five forty five. Πέντε και σαράντα πέντε το πρωί γιατί τότε ξυπνάω και τότε ξεκινάει η μέρα. Ξυπνάω 5:45 κάθε πρωί, μέχρι να ετοιμαστώ, να κάνω shower, να πάρω το breakfastμου, πάει γύρω στις 6:30. Από τις 6:30 μέχρι τις 9:00-9:30 μπορώ πραγματικά να δουλέψω, να συγκεντρωθώ και να αφοσιωθώ σ’ αυτό που κάνω.

Γιατί δεν έχω τηλέφωνα, γιατί στο γραφείο δεν βρίσκεται ακόμα κανένας, γιατί δεν έχω
e-mail ή έχω ελάχιστα e-mail από offshore, από άλλες χώρες όπως την Αμερική, που εκείνοι ακόμη δεν έχουν πάει για ύπνο ή έχουν αργήσει μάλλον να πάνε για ύπνο, είτε από την Ασία όπου έχουν ξυπνήσει νωρίτερα. Άρα 5:45 είναι η καλύτερή μου γιατί έχει ησυχία, ηρεμία και μπορώ πραγματικά να συγκεντρωθώ για να δουλέψω.

Υπάρχει κάποια κακιά συνήθεια που θα ήθελες να κόψεις; Έχεις;

Κακή συνήθεια… μπορεί για άλλους να φαίνεται κακή η πολλή δουλειά, για μένα όμως δεν είναι κακή!

Είναι αυτό που σου δίνει ενέργεια και χαρά.

Είναι αυτό που πραγματικά μου αρέσει. Δεν καπνίζω, δεν πίνω αλκοόλ, I dont dodrugs, άρα από αυτού του είδους τις κακές συνήθειες, τις common ή standard, ευτυχώς δεν έχω καμία. Πολύ πιθανόν να υπάρχουν κάποιες συνήθειες μου που σε κάποιους ανθρώπους να μην αρέσουν. Γενικότερα δεν θεωρώ τίποτα κακό, αν κάποιος κάνει κάτι συνειδητά.

Αν τα χρήματα δεν ήτανε θέμα και πήγαινες πίσω στο χρόνο, τι θα επέλεγες να κάνεις; Θα επέλεγες το ίδιο πράγμα;

Σίγουρα θα έκανα κάτι δημιουργικό. Και η επιχειρηματικότητα είναι κάτι το δημιουργικό. Τώρα αν θα είχα ασχοληθεί αρχικά με το design και αργότερα με τα κρασιά και αργότερα με τις επενδύσεις ή αν θα είχα ξεκινήσει από το χώρο των κατασκευών ή από το χώρο τουinternet ή από το χώρο του εμπορίου… αυτό δεν μπορώ να το γνωρίζω. Σίγουρα όμως θα έκανα κάτι δημιουργικό.

Ήτανε πάρα πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που είπες, τόσο για εμένα όσο και για τους νέους ανθρώπους που δεν έχουν καμία εμπειρία, γιατί όταν ξεκινάς, όπως λέει και το σλόγκαν του Growing.gr: “First I was AFRAID I was PETRIFIED, now I make money”.

Ακριβώς!

Το σημαντικό είναι ότι αλλάζουν τα πράγματα, βελτιώνεσαι… βλέπεις υλικά αποτελέσματα, αναπτύσσεσαι, βλέπεις το όνειρό σου να γίνεται πραγματικότητα.

Το όραμά σου να γίνεται πραγματικό και αυτή είναι η διαφορά, αν μου επιτρέπεις κάτι τελευταίο. Αυτό το χρονικό διάστημα υπάρχουν πολλοί wannabe entrepreneurs. Η διαφορά, μεταξύ ενός wannabe entrepreneur που… «απλά θέλω, γιατί μου αρέσει, γιατί το διάβασα, γιατί το άκουσα…» -που δεν είναι κακό, είναι θετικό γιατί από εκεί ξεκινάς- και του να είσαι ένα successful entrepreneur, είναι ότι το όνειρό σου το κάνεις πραγματικότητα. 

Εκεί μπορείς να καταλάβεις αν είσαι
successful ή όχι. Δεν το καταλαβαίνεις από το πόσα μηδενικά έχει ο λογαριασμός σου στην τράπεζα, από το τι επενδύσεις έχεις κάνει ή από το πόσο γνωστός είσαι στο κοινό. Είσαι successful entrepreneurόταν έχεις κάνει το όνειρό σου πραγματικότητα.

Νιώθεις καλά με τον εαυτό σου, ότι αυτό που έκανες έχει επιτυχία.

Ακριβώς. Εκεί έχεις επιτυχία. Μπορεί να είσαι άνθρωπος που έχει αρκετά χρήματα, που είσαι πολύ γνωστός, δεν ξέρω όμως αν θα είσαι successful entrepreneur. Για μένα αυτό είναι το σημαντικό. Να είσαι πετυχημένος επιχειρηματίας με αυτή την έννοια. Αυτό που πιστεύεις, αυτό που οραματίζεσαι να το δημιουργήσεις, να το κάνεις πραγματικότητα.

Κατάλαβα. Να πούμε βέβαια, πριν κλείσουμε την πολύ ενδιαφέρουσα αυτή συνέντευξη μαζί σου και για το νέο website της Dot Kite, που είναι ήδη online.

Είναι το www.dotkite.eu ή www.dotkite.com

Έχει πολύ μεγάλη διαφορά από το παλιό μας website.. Φυσικά εκεί μπορείτε να δείτε τις δουλειές μας, ενώ σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα θα είναι έτοιμο και το Crux Group website online. Εκεί θα μπορείτε να δείτε όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των ομίλων και γενικότερα της Crux Group.

Και στην ελληνική αγορά πότε να περιμένουμε να δούμε κάποιες από τις καινούργιες σας δουλειές;

Έχουμε ήδη παραδώσει κάποια κομμάτια από τις νέες μας δουλειές και μέσα στις επόμενες μέρες θα γίνει και το ανάλογο update στο website.

Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για το χρόνο σου και την προθυμία σου να μοιραστείς μαζί μας τις γνώσεις και την εμπειρία σου!

Εγώ σας ευχαριστώ!

DOT KITE

Dot Kite: http://www.dotkite.eu Dot Kite offers professional design services in many different areas, from furniture to consumer electronics, from packaging solutions to graphics, and design identity/branding programmes.

Loggia Import: http://www.loggiaimport.eu
Loggia Import is specialising in Premium quality Prosecco and still wines and High quality Extra Virgin Olive Oil.

Crux Group http://www.cruxgroup.eu
Crux Group is the core of Mylonas’ activities. Crux Group is the main vehicle from where Mylonas invests in different projects, ventures and companies with the goal to bring quality to people’s daily lives. The aim of Crux Group is to encourage entrepreneurship, assist to the development and growth of ventures across the entire range of productive activity, and to combine the most cutting edge technologies with the refined wisdom of the old times.

comments powered by Disqus

Kruma Currency Exchange

The Best Currency Exchange Service for World Travelers ✈️💵💶💷
23-11-2017 - 16:54
δείτε περισσότερα

Thanksgiving expandable dinner pants

Brought to you by the fine folks at Stove Top
23-11-2017 - 14:24
δείτε περισσότερα

Dropout Jobs 🔥

A daily job aggregator for those who skipped college
23-11-2017 - 13:57
δείτε περισσότερα

Travel Stickers for Holidays

Free travel stickers for iMessage and GBoard
23-11-2017 - 13:18
δείτε περισσότερα

Clotim

Weather and clothes recommendations in one app
23-11-2017 - 12:30
δείτε περισσότερα

ROOME Mini

Smart made simple
23-11-2017 - 11:23
δείτε περισσότερα

Skyhour

A New Gifting Platform Transforming Air Travel
23-11-2017 - 11:15
δείτε περισσότερα

Minute Pocket

Get the estimated reading time for your Pocket articles
23-11-2017 - 09:05
δείτε περισσότερα

Stomp 4.0

Turn 100 words into a cinematic intro
23-11-2017 - 08:58
δείτε περισσότερα

PushRadar

Real time notifications for your apps
23-11-2017 - 08:48
δείτε περισσότερα