Έχεις κάποια επιχειρηματική ιδέα; Τι περιμένεις;

    Από: Startup Team

Πηγή Φωτογραφίας: ecan-consultants.com

Ένα από τα πράγματα που παρατηρώ και με στενοχωρεί αρκετά είναι ότι ενώ παρατηρώ άτομα (ανεξαρτήτου ηλικίας) με διάφορες επιχειρηματικές ιδέες κατά νου, τελικά είναι ένα πάρα πολύ μικρό ποσοστό αυτών που αποφασίζουν να κάνουν κάποια προσπάθεια για την υλοποίησή τους.

Η ύπαρξη και μόνο μίας επιχειρηματικής ιδέας δε σημαίνει απαραίτητα και την απόλυτη επιτυχία. Ούτε όμως σημαίνει πάντα και την απόλυτη αποτυχία. Βασικά, δεν μπορείς να ξέρεις από πριν τι σημαίνει αυτό που έχεις στο κεφάλι σου. Και δε θα μάθεις και ποτέ, αν δεν αποφασίσεις να το κάνεις πράξη.

Αν λοιπόν έχεις κάτι στο νου, είναι η τυχερή σου μέρα, γιατί μόλις σου έφτιαξα μία checklist, για το τι έχεις να κάνεις:

Stop being a procrastinator!

Έχεις κάποια επιχειρηματική ιδέα; Τι περιμένεις;

Πηγή Φωτογραφίας: causera.org

Είναι μία έκφραση που την ακούμε συχνά, αλλά δε νομίζω ότι έχουμε καταλάβει την αξία της και το νόημά της. Έτσι το βράδυ της μίας ημέρας λέμε: «Έλα μωρέ, θα το κοιτάξω αύριο… Δε με δεσμεύει και κάτι…» και δυστυχώς αυτό το αύριο δεν έρχεται ποτέ!

Δε θέλει και πολλή σκέψη. Πιάσε το πιο κοντινό τετράδιο, χαρτοπετσέτα, prospect που θα βρεις δίπλα σου και κάνε τις πρώτες σου σημειώσεις για το τι σκέφτεσαι ακριβώς, σχετικά με την επιχείρηση που θες να δημιουργήσεις. Καμιά φορά, το κίνητρο που χρειαζόμαστε είναι να δώσουμε κάποια μορφή στο νοητό που έχουμε στο κεφάλι μας. Μετά είναι πιο εύκολα να πάμε στο επόμενο βήμα.

«…Δε με δεσμεύει και κάτι…»

Μέγα ψέμα! Σίγουρα δεν είναι μία αναφορά που έχεις να παραδόσεις στον προϊστάμενό σου στο τέλος του μήνα. Το να κάνεις όμως πράξη κάτι που ονειρεύεσαι είναι μία δέσμευση που έχεις τον εαυτό σου, ή αλλιώς, το πιο σημαντικό άτομο στον κόσμο. Νομίζω ότι αν το σκεφτούμε έτσι η δέσμευση είναι μεγάλη και δε χωράει άλλη αναβολή.

Θέσε λοιπόν ένα χρονοδιάγραμμα, όπου θα αφιερώνεις κάποια ώρα (ή και ώρες αν έχεις τη δυνατότητα) μέσα στην ημέρα για να σκεφτείς και να αρχίσεις να κάνεις πράξη την ιδέα σου. Στο τέλος, βάλε και μία ημερομηνία, όπου θα πρέπει να έχεις φθάσει σε ένα τελικό αποτέλεσμα. Έχεις ήδη ξεκινήσει το project planning σου!

Μίλα, ψάξε, ρώτα…

Σίγουρα, όταν έχουμε μία ιδέα δεν μπορούμε να βγούμε και να τη βροντοφωνάξουμε σε όλη την υφήλιο. Όλοι όμως έχουμε έναν κύκλο ατόμων, που μας εμπνέουν εμπιστοσύνη και η συζήτηση μαζί τους μας προσφέρει κι ένα αποτέλεσμα!

Συζήτα με αυτούς ανθρώπους του κύκλου σου, πες κάποια από τα πράγματα που σκέφτεσαι και επεξεργάσου το feedback που θα λάβεις. Σα να έχεις ξεκινήσει ήδη την επιχείρησή σου και ακούς τα σχόλια των πρώτων πελατών. Φαντάσου πόσο πολύτιμο είναι.

Παράλληλα, μπες στο Διαδίκτυο και ΨΑΞΕ! Τι υπάρχει ήδη στην αγορά που θέλεις να καλύψεις, πως κινείται ο ανταγωνισμός. Παράλληλα ψάξε και γενικότερα για περιπτώσεις που ξεκίνησαν όπως εσύ τώρα, από το 0! Δες και τις αποτυχημένες  ιστορίες και τις επιτυχημένες. Μάθε από τις αποτυχημένες και κράτα τις επιτυχημένες για να σου δίνουν θάρρος να συνεχίσεις!

Κάνε την επιχειρηματικότητα φίλη σου!

Αφού αποφάσισες να μπεις στον χορό, τουλάχιστον μάθε και τα σωστά βήματα. Το να αποφασίσω να δημιουργήσω μία επιχείρηση είναι πολλά παραπάνω από το να κάνω αυτό που μου αρέσει. Όσους ειδικούς και να προσλάβω, αν δε μάθω εγώ να είμαι σωστός επιχειρηματίας, τότε δε θα γίνω και ποτέ.

Η διαδικασία είναι η ίδια, ρώτα ψάξε μάθε και πάνω από όλα εμπιστεύσου ειδικούς σε κάθε περίπτωση. Η επιχειρηματικότητα μπορεί να γίνει πολύ ευχάριστη. Δεν είναι όμως και παιχνίδι!

Πίστεψε στον εαυτό σου και στην ιδέα σου!

Μην περιμένεις να πιστέψουν πρώτα οι άλλοι σε εσένα για να σου δώσουν κίνητρο να συνεχίσεις. Αν δεν πιστέψεις εσύ ο ίδιος σε εσένα, κανένας άλλος δεν πρόκειται να το κάνει. Βασικά, όταν είσαι και στο ξεκίνημά σου ακόμη και να πιστεύεις εσύ ο ίδιος σε εσένα, δεν ξέρεις κατά πόσο θα πιστέψουν και οι υπόλοιποι.

Ε, και; That’ s ok! Και να σου πω και την αλήθεια είναι και λογικό, γιατί στο ξεκίνημά σου εσύ ξέρεις καλύτερα από τους υπόλοιπους. Αλλά πρέπει και να μάθεις καλύτερα από τους υπόλοιπους. Σκέψου, γιατί αξίζει η ιδέα σου, τι το τόσο σημαντικό έχει να προσφέρει στον κόσμο και κατά πόσο προσφέρει αξία, σε αυτούς που απευθύνεται. Μην αφήνεις τίποτα χωρίς να το αναλύσεις σωστά!

Και μετά αφού έχεις βρει τις απαντήσεις στα πιο πάνω, έχεις βρει και τους λόγους που η ανθρωπότητα δεν μπορεί να ζήσει, χωρίς τη δική σου επιχειρηματική ιδέα! Τι κάθεσαι λοιπόν; Θα μας αφήσεις για πολύ να περιμένουμε;