Ποιος είπε πως τα συναισθήματα δεν έχουν θέση στο “επιχειρείν” των start-ups;

    Από: Startup Team

Πριν πολλά χρόνια οι άνθρωποι αντιμετώπιζαν την επιχειρηματικότητα αυστηρά, στείρα και αποστασιοποιημένα. Πίστευαν πως όλα ήταν απλά νούμερα και θεωρούσαν πως τα συναισθήματα ήταν χάσιμο χρόνου και πως δεν προσέθεταν στην ανάπτυξη. Σήμερα, η συναισθηματική νοημοσύνη έγινε απαραίτητο και αναπόσπαστο μέρος του σύγχρονου “επιχειρείν”. Η ικανότητα των νέων επιχειρηματιών (και όχι μόνο) να μπορούν να “διαβάσουν” τα συναισθήματα των συνεργατών, προμηθευτών και πελατών τους είναι όσο ποτέ επιτακτική.

Στην πραγματικότητα τα συναισθήματα είναι η κινητήριος δύναμη των νέων επιχειρηματιών στο τιμόνι των start-ups τους. Οι παλιοί επιχειρηματίες συχνά λένε “κράτα τα συναισθήματα σου μακρυά από τη δουλειά σου” όμως αδυνατούν να αντιληφθούν πως τα συναισθήματα είναι αυτά που κάνουν τους άλλους ανθρώπους να επενδύσουν σ’ εσάς, να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας και να σας βοηθήσουν στο επιχειρηματικό σας ξεκίνημα.

Φυσικά είναι άλλο να μπορείτε διαχειριστείτε το συναισθηματικό άγχος της καθημερινότητας (καθώς εμποδίζει τη λειτουργικότητα σας) και άλλο να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα συναισθήματα για να προκαλέσετε  επιρροή εντός αλλά και εκτός της επιχείρησης. Ο μόνος τρόπος για να αναπτύξει κάποιος την επικοινωνία του και κατ’ επέκταση να μάθει να χρησιμοποιεί τα συναισθήματα προς όφελος της επιχείρησής του είναι να αναπτύξει τις κοινωνικές του δεξιότητες.

Η πιο βασική κοινωνική δεξιότητα είναι η (εκλαμβανόμενη) αυτοπεποίθηση σας από τους άλλους, κάτι που  είναι απαραίτητο και είναι το ποιο βασικό συστατικό για έναν επιτυχημένο επιχειρηματία. Καθώς τα συναισθήματα μπορούν να προκληθούν ενστικτωδώς, μπορείτε να “ξεγελάσετε” τους άλλους για την δική σας συναισθηματική κατάσταση χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως: σωστό eye-contact, άπλετο χαμόγελο, στιβαρό βάδισμα, αυξομείωση στον τόνο της φωνής, παύσεις κ.α. Αυτά είναι από τα σημαντικότερα όπλα ενός επιχειρηματία για να περνάει με επιτυχία τα μηνύματα του και να επηρεάζει θετικά τους συνομιλητές του.

Ακόμα, η κοινωνική σας αντίληψή είναι μια δεξιότητα που είναι πολύ σημαντική καθώς σας βοηθάει να προσαρμόζεστε αποτελεσματικά σε διαφορετικές καταστάσεις, διαβάζοντας με επιτυχία τα συναισθήματα και τη γλώσσα του σώματος των άλλων. Ο καλύτερος τρόπος να εξασκηθείτε στην ανάπτυξη αυτής της δεξιότητας είναι να εκτίθεστε συνέχεια σε διαφορετικές και ποικίλες κοινωνικές περιστάσεις, και μετά να κάνετε την αυτο-ανάλυσή σας στις διαφορετικές καταστάσεις που βιώσατε. Όσο πιο σωστή και γρήγορη κοινωνική αντίληψη έχετε, τόσο πιο μπροστά θα μπορέσετε να οδηγήσετε την επιχείρησή σας και τους ανθρώπους γύρω της.

Τέλος, η αναγνώριση της δουλειάς των άλλων, είτε μεμονωμένα είτε ως ομάδα, είναι ζωτικής σημασίας για την καλλιέργεια της συναισθηματικής σας νοημοσύνης. Με το να τους επαινείτε και τους δείχνετε πόσο σημαντικοί είναι για εσάς πετυχαίνετε το στόχο σας! Παρ’ ότι όμως εκ πρώτης φαίνεται εύκολο το να λέτε “μπράβο”, στην ουσία απαιτεί σωστή αντίληψη των καταστάσεων αλλά και υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης προς τους άλλους (vs συγκεντρωτισμού) στην οποία μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία.

Εξασκώντας τις τρεις αυτές βασικές κοινωνικές δεξιότητες μπορείτε να αναπτύξετε τη συναισθηματική σας νοημοσύνη αλλά και να δώσετε την ώθηση που χρειάζεται η νέα σας επιχειρηματική κίνηση. Με άλλα λόγια βελτιώνετε την πραγματική αξία της συνεισφοράς σας στην ομάδα σας και ουσιαστικά θέτετε τις σωστές βάσεις ανάπτυξης της επιχείρησής σας.