Πολλά είδη marketing ή απλά πολλά και διαφορετικά εργαλεία;

    Από: Startup Team

Σκεφτόμουν τώρα πρόσφατα πόσα “είδη” marketing έχω συναντήσει τον τελευταίο καιρό κατά τη διάρκεια της προσωπικής μου έρευνας και αναζήτησης… Έχω συναντήσει το, αγαπημένο και λατρεμένο μου φυσικά, Inbound Marketing, το Online Marketing, το Offline Marketing, το Article Marketing, το Outbound Marketing…. Και αν αποφασίσω να συνεχίσω κινδυνεύω να γεμίσω και ολόκληρη σελίδα!

Έτσι λοιπόν, ένιωσα και την ανάγκη να αναρωτηθώ και να ασχοληθώ στο συγκεκριμένο άρθρο με το εξής: Μιλάμε κάθε φορά για ένα διαφορετικό είδος marketing, ή μήπως μιλάμε για τη λειτουργία και τη δράση του marketing μέσα από πολλά και διαφορετικά εργαλεία κάθε φορά;

Θα καταλήξω στο δεύτερο συμπέρασμα. Ο σκοπός και οι στόχοι του marketing δεν αλλάζουν. Αυτό το οποίο αλλάζει κάθε φορά, είναι ο τρόπος με τον οποίο προσπαθούμε να επιτύχουμε τον σκοπό μας και να κάνουμε τους στόχους μας πραγματικότητα.

Έτσι λοιπόν, ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούμε κάποια στρατηγική Inbound, ή Article marketing, θέλουμε κάθε φορά η προσπάθειά μας να οδηγήσει στα ακόλουθα αποτελέσματα:

  • Να γίνει το όνομα της επιχείρησής μας γνωστό στην αγορά.
  • Να μη γίνει απλά γνωστό στην αγορά, αλλά και στους κατάλληλους καταναλωτές για την επιχείρησή μας. Και όπως έχουμε πει και στο παρελθόν, οι κατάλληλοι καταναλωτές, που θα γίνουν και οι καλύτεροί μας πελάτες, είναι αυτοί για τους οποίους η επιχείρηση έρχεται να καλύψει μία ανάγκη μέσα από αυτό που προσφέρει.
  • Να αποκτήσει η επιχείρησή μας καλούς και πιστούς πελάτες.
  • Να αυξήσει τελικά τις πωλήσεις της και να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της.

 

Τώρα, σε δεύτερη ανάλυση, το τι εργαλεία θα χρησιμοποιήσουμε δεν είναι ποτέ κάτι το δευτερεύον, αλλά αντίθετα είναι και ένα από τα πιο σημαντικά που πρέπει να σκεφτούμε. Τα εργαλεία που μας προσφέρει με τέτοια ποικιλία το marketing καλό είναι να τα εκμεταλλευόμαστε πάντα, χρησιμοποιώντας τα αποδοτικά.

Χρησιμοποιούμε τα σωστά εργαλεία του marketing, όταν ξέρουμε ποια από αυτά θα έχουν απήχηση στο κοινό που στοχεύει η επιχείρησή μας και φυσικά με τον κατάλληλο τρόπο. Αυτόν δηλαδή που θα στείλει μηνύματα σωστά, μηνύματα που το κοινό μας είναι σε θέση να προσέξει και να αποκωδικοποιήσει.

Για τον λόγο αυτό έχει πάντα σημασία να ξέρουμε σε ποιον στέλνουμε τα μηνύματά μας και σε ποιους μιλάμε μέσα από αυτά. Έχει σημασία να γνωρίζετε το κοινό σας. Ή όπως μου αρέσει να λέω τον τελευταίο καιρό, είναι πολύ πιο εύκολο σε κάθε μήνυμα που στέλνεις να ξέρεις ότι μιλάς στον “Γιώργο, ο οποίος είναι 45 ετών, έχει οικογένεια με δύο παιδιά και τον ελεύθερό του χρόνο του αρέσει να παίζει με τους φίλους του ποδόσφαιρο”, παρά να μιλάς στο “Κοινό 15-44, 40% γυναίκες, 60% άνδρες κοκ.”.

Είμαστε τυχεροί, γιατί γιατί ζούμε σε μία εποχή με μεγάλη ανάπτυξη της τεχνολογίας και των μέσων προβολής, αλλά κατά κύριο λόγο με μεγάλη ανάπτυξη της δημιουργικότητας. Θα δούμε και τα ανάλογα αισιόδοξα αποτελέσματα όμως όταν ξέρουμε από την αρχή που θέλουμε να βαδίσουμε με βάση τις βασικές αρχές του marketing και στη συνέχεια πάνω σε αυτό χρησιμοποιήσουμε και τα κατάλληλα εργαλεία που μας προσφέρει η αγορά και πάντα ανάλογα με τις ανάγκες τις δικές μας, αλλά κυρίως των καταναλωτών μας.