Διαχείριση χρόνου και στρες

    Από: Startup Team

Ο μέσος όρος των ελεύθερων επαγγελματιών αντιμετωπίζουν προβλήματα διαχείρισης χρόνου και στρες, αφού συνήθως εργάζονται μόνοι τους. Γι’ αυτό και εδώ συγκεντρώσαμε τους περισσότερες αιτίες που σχετίζονται με το στρες και τη διαχείριση του χρόνου, αλλά και τα βήματα που μπορούν να οδηγήσουν στη λύση αυτών των καθημερινών προβλημάτων.

Έρευνες έχουν δείξει οτι οι πιο στρεσογόνοι  παράγοντες προέρχονται απ’ την εργασία σου. Κάποιοι απ’ αυούς τους παράγοντας είναι η έλλειψη οργάνωσης, το πλήθος των συσσωρευμένων εκκρεμοτήτων, το εργασιακό περιβάλλον (συνεργάτες, πελάτες, προμηθευτές κλπ), αλλά και οι εργασιακές συγκρούσεις. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την κόπωση, τη δυσκολία συγκέντρωσης, την έλλειψη ύπνου ή και άλλες δυσλειτουργίες του οργανισμού σου, όπως πονοκέφαλοι, κράμπες κλπ.

Όλα τα είδη στρες δεν είναι αρνητικά: Όλα τα είδη στρες μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στη δουλειά σου. Ωστόσο, το «καλό» και δημιουργικό στρες μπορεί να σε κινητοποιήσει και να σε δραστηριοποιήσει περισσότερο απ’ όσο φαντάζεσαι, καθώς λειτουργεί σαν κίνητρο για να δημιουργήσεις και να εξελιχθείς.

Το πρόβλημα διαχείρισης χρόνου σημαίνει ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να ολοκληρώσεις όσα έχεις προγραμματίσει: Στην πραγματικότητα, η καλή διαχείριση χρόνου προκύπτει με τη σωστή οργάνωση των εκκρεμοτήτων και της δουλειάς σου. Γι’ αυτό μπορείς και να επιτύχεις τη σωστή διαχείριση του χρόνου σου, ακολουθώντας απλές τεχνικές που θα σε βοηθήσουν στην καθημερινότητά σου.

Πώς μπορείς να εντάξεις το δημιουργικό στρες στη ζωή σου και να διαχειρίζεσαι πιο σωστά το χρόνο σου;

  • Μάθε τα όρια σου. Σ’ αυτό μπορούν να σε βοηθήσουν κοντινοί σου άνθρωποι, καθώς μπορούν να σε κρίνουν περισσότερο αντικειμενικά.
  • Επικεντρώσου στο αποτέλεσμα και όχι στα ενδιάμεσα στάδια. Έτσι, θα μπορέσεις να λειτουργήσεις καλύτερα, ορίζοντας βήμα – βήμα την διαδικασία, χωρίς να χάνεις τον έλεγχο. Γι’ αυτό οργάνωσε το πλάνο σου ώστε να γνωρίζεις το κάθε βήμα σου.
  • Βρες διεξόδους που θα σε βοηθήσουν να ξεκουράζεσαι.
  • Κράτα εβδομαδιαίο ημερολόγιο σημειώνοντας τις δυσκολίες που συνάντησες, όσα πέτυχες και οτιδήποτε σκέφτεσαι. Μ’ αυτό θα εντοπίσεις αμέσως οποιοδήποτε πρόβλημα σου και θα καταλάβεις πώς μπορείς να το επιλύσεις.
  • Φτιάξε μια λίστα εκκρεμοτήτων. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη λίστα εκκρεμοτήτων που σου παρέχει το Orbi.
  • Οργάνωσε σωστά τον εργασιακό χώρο σου. Για περισσότερες συμβουλές σχετικά με την οργάνωση του χώρου σου μπορείς να δεις εδώ.
  • Συνεργάσου: Ζήτησε feedback απ’ τους πελάτες και τους συνεργάτες σου. Έτσι, αν προκύψει οτιδήποτε σίγουρα θα κερδίσεις χρόνο προλαβαίνοντάς το, βελτιώνοντας παράλληλα την επαφή με τους πελάτες σου.
  • Για περισσότερες συμβουλές αναφορικά με την οργάνωση της δουλειάς σου μπορείς να δεις το σχετικό άρθρο απ’ το blog του Orbi.

Η ομάδα του Orbi,

Θες να μάθεις περισσότερα; Κάνε like στη σελίδα του Orbi στο Facebook και ενημερώσου καθημερινά για ό,τι ενδιαφέρει το σύγχρονο ελεύθερο επαγγελματία!