Προβληματικές συμπεριφορές στην εργασία

    Από: Startup Team

Πρόκειται για ένα θέμα που χρήζει ιδιαίτερης συζήτησης και σε ακαδημαϊκό επίπεδο όταν κάποιος καθηγητής κληθεί να το διδάξει στους σπουδαστές του ίσως μια από τις πιο επιτυχημένες προσεγγίσεις μέχρι στιγμής είναι αυτής των μελετών περιπτώσεων αλλά επειδή πρόκειται για ανθρώπινες συμπεριφορές είναι αδύνατον να δοθεί μια πανάκεια .Ο κάθε εργαζόμενος είναι λογικό να έχει έρθει σε ρήξη είτε με άλλο συνάδελφο είτε με κάποιο προϊστάμενο του είτε έχει κάνει πίσω για να μην έρθει σε ρήξη κάτι που στα μάτια μου φαντάζει απίστευτα φυσιολογικό γιατί τα ανθρωποειδή είμαστε εκ φύσεως διαφορετικά όντα και αν ήμασταν ίδιοι θα προκαλούταν απίστευτη μονοτονία. Και για να μην μακρηγορώ θα προσπαθήσω να παρουσιάσω  μερικές γενικές συμβουλές γιατί βασική άποψη μου είναι ότι τα άρθρα πρέπει να είναι σύντομα και περιεκτικά και να σε βάζουν στο νόημα του συγγραφέα τους και ότι τα μακροσκελή άρθρα κουράζουν τον αναγνώστη.

Στη χώρα μας το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων  δεν έχουν την δυνατότητα είτε απλώς δεν το θεωρούν σημαντικό(για μένα είναι ) να παρέχουν κάποιου είδους ψυχολογική υποστήριξη στα μέλη τους από κάποιο ειδικό οπότε πολλά θέματα συμπεριφοράς διογκώνοντα λόγω λάθος διαχείρισης και ίσως κάποιου κατάλοιπου της ορισμένων αντιπροσώπων της γενιάς Χ ότι οι ψυχολόγοι είναι για τους ‘’τρελούς’’ .

Στο εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης υπάρχουν 2 κύριοι τύποι σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων της. Αυτές αποτελούνται από άτομα που λαμβάνουν ίδια θέση στο οργανόγραμμα της επιχείρησης και αυτών που λαμβάνουν διαφορετική.

Συμβουλές για προβλήματα μεταξύ προϊσταμένων-υφιστάμενων

  • Αναφέρετε οτιδήποτε πρόβλημα έχετε στον προϊστάμενο γιατί οι μοντέρνου τύπου προϊστάμενοι δεν φοβούνται μήπως τους φάτε την ‘’θέση’’ και πιστεύουν ότι αν λυθούν τα προβλήματα των υφισταμένων θα αυξηθεί η παραγωγικότητα τους. Προσοχή μην είστε απότομοι και αγενείς .

  • Παραμένετε ειλικρινείς ακόμη και αν αυτό δεν είναι το μεγαλύτερο σας προτέρημα έστω σε θέματα εργασίας η ειλικρίνεια θα σας απαλλάξει από μελλοντικά προβλήματα.

  • Αν νιώθετε ότι αξίζετε περισσότερα μην χάνετε χρόνο να το δείξετε με κάθε ευκαιρία άλλωστε η ιστορία έχει αποδείξει ότι οι ικανοί δύσκολα χάνονται.

  • Ίσως κάποιες φορές η σιωπή να είναι ότι καλύτερο έχετε να πείτε και να προβληματίσει τον προϊστάμενο αν γίνει σωστή χρήση της αλλά μην ξεχνάτε να μαθαίνετε ρωτώντας.

Συμβουλές για προβλήματα μεταξύ ατόμων ίδιας θέσης

  • Αν κάτι σας ενοχλεί πείτε το από την πρώτη στιγμή έστω και διακριτικά γιατί αυτά τα προβλήματα είναι σαν το ιστό της αράχνης όσο πιο πολύ μεγαλώνει τόσο πιο δύσκολο θα είναι να απεγκλωβιστείτε.

  • Πάντα η πρόληψη θα είναι καλύτερη από την αποκατάσταση αλλά πολλοί πιστεύουν ότι δεν τους χρειάζεται μέχρι να χρειαστούν αποκατάσταση.

  • Αν νιώθετε ότι κάποιοι λαμβάνουν ευνοϊκής μεταχείρισης καλό θα είναι να το αναφέρετε με χειροπιαστά επιχειρήματα στον προϊστάμενο για να δείτε γιατί συμβαίνει αυτό(εκτός αν έχουν ‘’κονέ’’ οπότε σε αυτούς εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά και η μόνη λύση είναι να μην διαιωνίσετε εσείς οι ίδιοι το πρόβλημα.