Πλήρης οδηγός για ένα πετυχημένο Startup Marketing (Μέρος Α)

    Από: Startup Team

Το ξεκίνημα μιας νέας επιχείρησης είναι αληθινά συναρπαστικό. Μια επιτυχημένη διαδρομή όμως, δεν γίνεται εν μία νυκτί, αλλά απαιτεί σκληρή δουλειά, θυσίες και αφοσίωση. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να συνυπολογίσετε διάφορους άλλους παράγοντες που έρχονται στο προσκήνιο όπως τους διαθέσιμους πόρους, τον χρόνο, τα χρήματα ή ακόμα και το ταλέντο στον επιχειρηματικό κόσμο.

Θεωρούμε λοιπόν χρέος μας να μοιραστούμε μαζί σας την εμπειρία χρόνων και να σας κατευθύνουμε, ώστε η  Startup σας να έχει μία όσο το δυνατόν ομαλότερη ένταξη στην αγορά.

Ξεκινήστε έχοντας στο νου ότι οι παραδοσιακές στρατηγικές Marketing δεν λειτουργούν πάντα. Το Startup Marketing είναι μια εντελώς διαφορετική επιστήμη που βασίζεται σε 2 βασικά πεδία: το ContentMarketing και τα Social Media.

Για να τα πάρουμε όμως από την αρχή, ετοιμάσαμε για εσάς έναν πλήρη οδηγό ανάλυσης όλων των παραγόντων που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας, αν θέλετε να έχετε ένα έξυπνο Startup Marketing.

Τα θεμέλια μιας επιχείρησης

Το πιο σημαντικό στοιχείο για να στήσετε μια επιτυχημένη και αποδοτική επιχείρηση, είναι να εξασφαλίσετε από την αρχή σταθερά θεμέλια. Ξεκινήστε το χτίσιμο ακολουθώντας τα εξής βήματα.

Προσδιορίστε το target market

Οι ιδρυτές μιας Startup συχνά πιστεύουν πως όλος ο κόσμος θα αγαπήσει τα προϊόντα τους και το κοινό θα μιλά για αυτούς. Στην πραγματικότητα, μόνο ένα μικρό μέρος των καταναλωτών θα ενδιαφερθεί πραγματικά για το προϊόν σας.

Εάν προσπαθείτε να τους συμπεριλάβετε όλους στο target market σας, το μόνο που θα καταφέρετε τελικά είναι να ξοδέψετε άσκοπα χρόνο και χρήμα. Το κλειδί είναι να ορίσετε πρώτα ένα ασφαλές targetmarket και έπειτα να επενδύσετε δυναμικά σε  σύγχρονες στρατηγικές Marketing.

Αν αναρωτιέστε πώς να επιλέξετε ένα ασφαλές αγοραστικό κοινό, υπάρχουν 4 βασικοί παράγοντες που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας:

  • Το εύρος του αγοραστικού κοινού

Απευθύνεστε σε γυναίκες ή σε άντρες; Διαχωρίζετε το κοινό σας με βάση γεωγραφικά στοιχεία;  Θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε τα όρια του αγοραστικού κοινού της εταιρείας σας, για να προσαρμόσετε σωστά το marketing σας.

  • Την αγοραστική δύναμη του κοινού

Το κοινό σας έχει χρήματα να δαπανήσει για το προϊόν σας;

  • Τον ανταγωνισμό της αγοράς

Μήπως η αγορά παρουσιάζει κορεσμό; Υπάρχουν πολλοί ανταγωνιστές στον τομέα σας;

  • Την αξία της προσφοράς

Αξίζει πραγματικά να προωθήσετε το προϊόν σας στην αγορά;

Ορίστε τα keywords

Έχοντας προσδιορίσει το target market, μπορείτε να ξεκινήσετε να δημιουργείτε  την keyword λίστα σας. Η λίστα αυτή θα σας βοηθήσει στη διαχείριση του κεντρικού σας site, του blog και των social media.

Διαλέξτε λέξεις και φράσεις που είναι άμεσα συνδεδεμένες με το brand σας.  Σκεφτείτε τι είναι αυτό που θα πληκτρολογούσε κανείς στην αναζήτηση του Google, για να βρει το site της Startup σας;

Ξεκινήστε με μία βασική λίστα 3-5 keywords που συνοψίζουν το ακριβές αντικείμενο της εταιρεία σας. Η λίστα αυτή θα πρέπει να βασίζεται στην αξία της προσφοράς σας, με άλλα λόγια στο «τι ακριβώς προσφέρετε στο κοινό σας».

Έπειτα, δοκιμάστε να διευρύνετε την λίστα σας προσθέτοντας δευτερεύοντα, πιο ειδικά keywords.

Extra tip: Αξιοποιήστε τα εργαλεία αναζήτησης keywords για να εντοπίσετε δυνατά keywords, που θα εκτοξεύσουν την επισκεψιμότητα και την απόδοση της σελίδας σας.

Διευκρινίστε τι σημαίνει επαγγελματική επιτυχία για εσάς

Η επιτυχία είναι διαφορετική για κάθε Startup. Αν για μία A Startup η επιτυχία είναι 500 νέες εγγραφές ανά μήνα, για μια B Startup ίσως είναι 50.000€ έσοδα ανά μήνα. Όποια και αν είναι η άποψή σας για την επιτυχία της επιχείρησής σας,καθορίστε την στο ξεκίνημα και προωθήστε την σε όλη την ομάδα σας. Θα πρέπει να έχετε εξασφαλίσει ότι το κάθε μέλος της εταιρείας σας έχει το ίδιο όραμα και την ίδια ιδέα για την επιτυχία. Δεν έχει σημασία αν η επιτυχία για εσάς είναι οι εγγραφές, τα έσοδα, ή τα κέρδη. Σημασία έχει η συνέπεια στην αρχική σας ιδέα.

«Διαβάστε σωστά» το conversion rate σας

Για να στήσετε ένα επιτυχημένο Startup marketing, πρέπει να μάθετε να εκτιμάτε το conversion rate της σελίδας σας. Σκεφτείτε,για παράδειγμα, τις εγγραφές στο newsletter σας. 100 νέες εγγραφές ανά μήνα δείχνουν σημαντική άνοδο, αν το conversion rate σας ανέρχεται στο 20%. Αντίθετα, αν το conversion rateτης σελίδας σας είναι κοντά στο 1%, 100 νέες εγγραφές στο newsletter μπορεί να είναι ασήμαντες.

Extra tip: 10 τρόποι για να αυξήσετε το Conversion Rate των αιτήσεών σας!