Δομή URL: 9 Πρακτικές για Φιλικά προς τους Χρήστες & τις Μηχανές Αναζήτησης URLs

    Από: Startup Team

Το να έχεις φιλικά προς τους χρήστες αλλά και τις μηχανές αναζήτησης URLs βοηθά αφενός τους επισκέπτες να πλοηγούνται ευκολότερα στην ιστοσελίδα σου, αφετέρου τη Google και τα υπόλοιπα search engines να εντοπίζουν και να ευρετηριάζουν ευκολότερα και ταχύτερα το περιεχόμενο και τη δομή του site σου.

Ποια είναι όμως εκείνα τα best practices για τη δημιουργία user & SEO friendly URLs που θα μας βοηθήσουν να κάνουμε ένα jumpstart στις SEO προσπάθειες μας;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Τί Είναι το URL (Uniform Resource Locator);

Το URL είναι μία αναγνώσιμη ακολουθία αλφαριθμητικών χαρακτήρων (human-readable text) η οποία χρησιμοποιείται προς αντικατάσταση των αριθμών (IP addresses) που οι υπολογιστές χρησιμοποιούν για την επικοινωνία τους με τους servers (εξυπηρετητές).

πχ www.example.gr/folder/article

Γιατί Είναι Σημαντική η Δομή των URLs;

Η Google επίσημα έχει παραδεχθεί ότι χρησιμοποιεί περισσότερα από 200 signals στην προσπάθεια της να κατατάξει τα websites στα οργανικά αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης (SERPs). Και ναι σωστά μαντέψατε… Η δομή των URLs αν και σε σημαντικά μικρότερο βαθμό σε σχέση με το παρελθόν, εξακολουθεί και αποτελεί παράγοντα κατάταξης (ranking factor).

Πρακτικές Δημιουργίας Αποτελεσματικών URLs

Και αφού ξεκαθαρίσαμε γιατί πρέπει να μας απασχολεί η δομή τους ας δούμε κάποια best practices τα οποία εφαρμοζόμενα θα μας χαρίσουν ένα μικρό προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

  1. Αποφύγετε τα μακροσκελή URLs Αυτή ήταν μια συνήθης πρακτική του παρελθόντος κατά την οποία απλά «στοιβάζαμε» keywords (keyword stuffing) με απώτερο στόχο να κάνουμε rank για όλα αυτά τα keywords. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Σύντομα (2-4 λέξεις) URLs που να περιέχουν το/τα main keywords επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα και… δείχνουν και ομορφότερα!
  2. Humanreadable URLS Δημιουργείστε URLs που να διαβάζονται άνετα, καθαρά χωρίς περίεργους χαρακτήρες στοχεύοντας στην καλύτερη εμπειρία χρήστη.
  3. Πολλαπλά URLs για ίδιο περιεχόμενο Αποφύγετε τη χρήση πολλαπλών URLs για το ίδιο ή παραπλήσιο/διπλό περιεχόμενο (duplicated content). Αντ’ αυτού, συγχωνεύστε τα πολλαπλά URLs σε ένα ή κάντε χρήση του rel canonical tag.
  4. Προτιμήστε https αντί http Η ίδια η Google έχει ήδη από το 2014 αναφερθεί στο γεγονός ότι δίνει ένα θετικό προβάδισμα στα websites που χρησιμοποιούν SSL, αποτελώντας ένα ακόμα ranking signal. Με τον Chrome να βγάζει πλέον μηνύμα «Not Secure» στα sites χωρίς SSL (Ιανουάριος 2017) δεν υπάρχει καμία δικαιολογία πλέον να μην εγκαταστήσετε και εσείς ένα πιστοποιητικό ασφαλείας.
  5. Προτιμήστε subfolders και όχι subdomainsΗ χρήση subdomains μοιράζει το authority του domain στα επιμέρους subdomains. Αντ’ αυτού προτιμήστε να δημιουργείτε subfolders πχ το example.com/blog είναι πολύ προτιμότερο από το blog.example.com.
  6. Επιλογή Top Level / Country Specific DomainΑν η ιστοσελίδα σας δραστηριοποιείται στην Ελλάδα απλά κατοχυρώστε ένα .gr domain. Σε διαφορετική περίπτωση μην ξεχάσετε να αλλάξετε το “International Targeting” μέσα από τις ρυθμίσεις στο Google Search Console.
  7. Απλή αρχιτεκτονική website Εφαρμόστε όσο το δυνατό απλούστερη αρχιτεκτονική στην ιστοσελίδα σας προσθέτοντας όχι περισσότερα από 2 επίπεδα. Αυτό απλά θα μεταφράζεται στο πολύ 3 clicks απόσταση από την κεντρική σας σελίδα. Για παράδειγμα αποφύγετε περίπλοκες δομές (πχ example.com/folder1/folder2/folder3/article) και προτιμήστε απλούστερες οι οποίες «φέρνουν όσο πιο κοντά γίνεται στην κεντρική σας σελίδα» τις υπηρεσίες/προϊόντα (πχ example.com/folder/article).
  8. 8. Γλώσσα URLs Εδώ οι γνώμες διχάζονται κατά πολύ. Προσωπικά μου αρέσει να χρησιμοποιώ Ελληνικούς χαρακτήρες έστω και αν δημιουργούν κάποια προβλήματα πχ όταν θελήσετε να κάνετε share σε κάποιο social network το URL δείχνει τεράστιο και ακαταλαβίστικο (tip >> χρησιμοποιείστε ένα URL shortener). Σε διαφορετική περίπτωση μπορείτε να κάνετε χρήση Λατινικών χαρακτήρων.

Επίλογος

Αυτές ήταν 9 πρακτικές οι οποίες εφαρμοζόμενες θα σας δώσουν ένα (μικρό έστω) πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνσιμού.

Για να επιτύχουμε υψηλές θέσεις κατάταξης στα οργανικά αποτελέσματα της Google (και των υπολοίπων μηχανών αναζήτησης) δεν αρκεί απλά βέβαια τα URLs μας να είναι user & SEO friendly αλλά απαιτείται πολύμηνη εργασία σε πολλαπλά επίπεδα.

Αν σας αρέσει να ασχολείστε με τη βελτιστοποίηση της δικής ιστοσελίδας δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά στο άρθρο «SEO για Αρχάριους». Εκεί θα βρείτε πολλά tips και ιδέες για να πάτε το δικό σας website πολλά βήματα εμπρός.