Mobile-Friendly Websites: Παράγοντες για μια καλύτερη εμπειρία πλοήγησης

    Από: Startup Team

Σήμερα, πάνω από το 54% της online παρουσίας μας γίνεται από mobile συσκευές. Τι είναι όμως αυτό που διαφοροποιεί τον συγκεκριμένο τύπο περιήγησης; Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι δεν είναι ο χρήστης που αλλάζει, αλλά το περιβάλλον και οι απαιτήσεις που αυτό θέτει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρατηρούμε αυξημένο ποσοστό εγκατάλειψης σελίδων, όταν αυτές δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες του χρήστη ή όταν η ταχύτητα φόρτωσης είναι χαμηλή. Για να αντιμετωπίσετε λοιπόν έγκαιρα τέτοιες καταστάσεις συγκεντρώσαμε τους βασικότερους παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη, ώστε οι χρήστες του website σας να έχουν μία καλύτερη mobile εμπειρία πλοήγησης.

Γιατί είναι τόσο αυξημένες οι προσδοκίες του χρήστη;

Έχετε παρατηρήσει πως είμαστε πολύ περισσότερο ανυπόμονοι, όταν περιηγούμαστε σε mobileσυσκευές; Πράγματι, έρευνες δείχνουν ότι οι mobile χρήστες παρουσιάζονται σε μεγάλο βαθμό υπερευαίσθητοι και με αυξημένες προσδοκίες. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Α. Αναζητούμε γρήγορη ευχαρίστηση

Εκπλησσόμαστε κάθε φορά που καταφεύγουμε στα πορίσματα της Νευρολογίας, για να ερμηνεύσουμε τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Αυτή τη φορά σταθήκαμε στην αντίδραση του ανθρώπινου εγκεφάλου, κάθε φορά που ερχόμαστε σε επαφή με τον online κόσμο. Η αγωνία να τσεκάρουμε τα emails μας ή να συνδεθούμε στα social media μετασχηματίζεται σε ενθουσιασμό και ανυπομονησία. Με άλλα λόγια, κάθε νέα ενημέρωση προσφέρει στιγμές προσωρινής ευχαρίστησης. Η παραπάνω διαδικασία μάς εμπλέκει συναισθηματικά με τις mobile συσκευές, γεγονός που κάνει ακόμα πιο τραυματική την αρνητική εμπειρία πλοήγησης.

Β. Πρόκειται για προσωπικές συσκευές

Οι mobile συσκευές δεν είναι κοινόχρηστες, όπως ένα desktop στο σπίτι. Αντίθετα, πρόκειται για πολύ προσωπικά αντικείμενα, από τα οποία εξαρτάται η επικοινωνία μας με τους άλλους. Τα έχουμε πάντα μαζί μας και υπολογίζεται ότι αγγίζουμε την οθόνη τους 2167 φορές την ημέρα! Επόμενο είναι να έχουμε αυξημένες απαιτήσεις από αυτά, διότι ευτυχώς ή δυστυχώς αποτελούν την προέκταση του χεριού μας.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι θα πρέπει να προσπαθήσετε διπλά για να ικανοποιήσετε τους mobile χρήστες. Ακολουθούν τρεις βασικοί παράγοντες, τους οποίους οφείλετε να συνυπολογίσετε, πριν ξεκινήσετε να κάνετε το website σας mobilefriendly.

1. Το μέγεθος της οθόνης

Κακά τα ψέματα. Όσο μεγάλη κι αν είναι μία οθόνη smartphone, εξακολουθεί να είναι μικρότερη από αυτήν ενός desktop. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζεται λιγότερο περιεχόμενο για λόγους οικονομίας χώρου.

Η συμβουλή μας είναι να μετατρέψετε το menu σε sticky μορφή, ώστε να μην χρειάζεται ο χρήστης να σκρολάρει προς τα πάνω και τελικά  να χάνει την πληροφορία που μελετούσε. Επίσης, θα πρέπει να δώσετε μεγάλη σημασία στην ευχρηστία του site προσθέτοντας διακριτά calltoactions, που θα κατευθύνουν τον χρήστη να πραγματοποιήσει μία επιθυμητή ενέργεια. Έτσι, θα αυξήσετε άμεσα το conversion rate σας διευκολύνοντας την εμπειρία του mobile χρήστη.

2. Δυσκολία στην πληκτρολόγηση

Ένας ακόμα παράγοντας που θα πρέπει να αναλογιστείτε είναι η αυξημένη δυσκολία στη συμπλήρωση μιας φόρμας. Η πληκτρολόγηση στα mobile περιβάλλοντα είναι ακόμα πιο απαιτητική, πρώτον λόγω του μεγέθους της οθόνης και δεύτερον εξαιτίας του μικρού δύσχρηστου keyboard με το οποίο καλείστε να γράψετε.

Για να κάνετε πιο ομαλή την εμπειρία πλοήγησης του mobile χρήστη, αυξήστε το μέγεθος των στοιχείων της φόρμας και αφαιρέστε άχρηστα sections γύρω από τα calltoactions. Όλα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα και ευκρινή.

3. Πλοήγηση περιορισμένης διάρκειας

Οι mobile συσκευές είναι κινητές. Αυτό σημαίνει ότι η πλοήγησή μας αποσπάται από διάφορους εξωτερικούς παράγοντες. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος συγκέντρωσης ενός mobile χρήστη είναι 72 δευτερόλεπτα σε αντίθεση με το desktop περιβάλλον, όπου εκεί ο χρόνος συγκέντρωσης ανέρχεται στα 150 δευτερόλεπτα.

Καθώς λοιπόν σχεδιάζετε το website σας, θα πρέπει να υπολογίσετε τον παραπάνω παράγοντα. Ιεραρχήστε τις πληροφορίες και απλοποιήστε τον τρόπο παρουσίασής τους. Να θυμάστε πως το 90% των χρηστών επισκέπτεται ένα eshop, για να κάνει έρευνα αγοράς ή να μελετήσει τις λεπτομέρειες ενός προϊόντος και τελικά πραγματοποιεί την αγορά από το φυσικό κατάστημα. Παρουσιάστε λοιπόν όλα τα στοιχεία που αφορούν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία με τον πιο εύληπτο τρόπο.

Συμπέρασμα

Για να κάνετε ένα website mobile optimized, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσετε την επίδραση που ασκεί το mobile περιβάλλον στις ανάγκες, τις επιλογές και γενικότερα την αγοραστική συμπεριφορά ενός χρήστη. Στη Develop Greece μελετάμε διεξοδικά όλους τους παράγοντες που κάνουν ένα website mobilefriendlyκερδίζοντας το στοίχημα της «μικρής οθόνης».