Από φυσικά καταστήματα και λιγότερο online οι αγορές των εορτών

    Από: Startup Team
πηγή: sepe.gr

Ψήφο εμπιστοσύνης στα φυσικά καταστήματα και λιγότερο στο Διαδίκτυο, θα δώσουν και φέτος οι Έλληνες καταναλωτές για τις αγορές των Χριστουγέννων. Πέραν από κάποιες αγορές που αφορούν σε ψηφιακά προϊόντα, όπως ηλεκτρονικά παιχνίδια και αγαθά υψηλής τεχνολογίας ή ακόμη και προϊόντα διασκέδασης, που θα αγοραστούν μέσω του Διαδικτύου, οι Έλληνες θα προτιμήσουν και φέτος τα φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους. Οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται, κυρίως, στα φυσικά καταστήματα για τις αγορές των Χριστουγέννων, καθώς η εμπειρία της επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα, τους δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση κατά τη διάρκεια των  γιορτινών ημερών.

Στα φυσικά καταστήματα, οι καταναλωτές εκτιμούν ιδιαίτερα την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, την άμεση αγορά, τη δυνατότητα εύκολης αλλαγής και επιστροφής προϊόντων και την ασφάλεια των συναλλαγών. Σχετικά με τις προτιμήσεις στη μέθοδο πληρωμής, η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει τις χρεωστικές κάρτες τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και ηλεκτρονικά. Ακολουθούν στην προτίμηση τα μετρητά (στα φυσικά καταστήματα) και οι πιστωτικές κάρτες, ως προτιμώμενες μέθοδοι πληρωμής.

Επίσης, οι Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν, προς το παρόν, σε πολύ μικρό βαθμό το ψηφιακό πορτοφόλι. Πάντως, τα ελληνικά νοικοκυριά χρησιμοποιούν κατά κόρον το Διαδίκτυο και συγκεκριμένα τις μηχανές αναζήτησης και τα social media, προκειμένου να κάνουν την έρευνα αγοράς τους και τη σύγκριση τιμών, ώστε τελικά να ψωνίσουν από τα φυσικά καταστήματα.

Συνεπώς, το ηλεκτρονικό εμπόριο επιλέγεται από μερίδα των Ελλήνων, καθώς δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει εύκολα και γρήγορα προϊόντα και τιμές, ενώ παράλληλα μπορεί να αναζητά κριτικές για τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν.

Γράφημα 1

Από φυσικά καταστήματα και λιγότερο online οι αγορές των εορτών

Γράφημα 2

Από φυσικά καταστήματα και λιγότερο online οι αγορές των εορτών

Αγοραστική δύναμη

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή Χριστουγεννιάτικη Έρευνα 2017 της Deloitte, απαισιόδοξη παραμένει η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών αναφορικά με την πορεία της ελληνικής οικονομίας, με την αγοραστική δύναμη για τα Χριστούγεννα του 2017 να αναμένεται κατά €7 μειωμένη σε σχέση με το 2016. Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός του Έλληνα καταναλωτή αγγίζει τα €450, καταλαμβάνοντας την 5η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζονται.

Μπορεί το αρνητικό οικονομικό κλίμα να επηρεάζει την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών, ωστόσο η αποτίμηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού για τα Χριστούγεννα του 2017 είναι υψηλότερη σε σχέση με το μέσο προϋπολογισμό των Ευρωπαίων καταναλωτών, ο οποίος εκτιμάται σε €445 φέτος, κατά €5 χαμηλότερος από τον αντίστοιχο περσινό προϋπολογισμό των Ελλήνων.

Από την άλλη, ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός των Ελλήνων καταναλωτών για το 2017 ανέρχεται σε €450, ενώ οι χριστουγεννιάτικες αγορές για το 2016 κυμάνθηκαν στα €457. Αντίστοιχα στην Ευρώπη, ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός του 2017 (€445) είναι αυξημένος σε σχέση με τις χριστουγεννιάτικες αγορές του 2016 (€433).

Παράλληλα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα από το σύνολο του προϋπολογισμού τους, φέτος, για φαγητό και ποτό, ενώ οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα για δώρα.

Διαθέσιμος προϋπολογισμός

Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές ανέδειξαν ως δώρο, που είναι πιο πιθανό να λάβουν, τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, ενώ ως 2η επιλογή εμφανίζονται το φαγητό και το ποτό. Τα βιβλία κατέλαβαν την 3η θέση στην Ελλάδα και την 1η θέση στην Ευρώπη.

Στην Ελλάδα, ο ρουχισμός και η υπόδηση θα προσφερθούν περισσότερο ως δώρα σε ενήλικες, ενώ ακολουθούν τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα αρώματα. Τα γεύματα σε εστιατόρια μπαίνουν στην ελληνική δεκάδα των πιο προσφερόμενων δώρων προς ενήλικες φέτος, τη στιγμή που πέρυσι βρίσκονταν στη 12η θέση. Επίσης, τα εισιτήρια για διάφορες εκδηλώσεις, τα οποία και κατείχαν το 2016 την 10η θέση, έπεσαν στην 11η, αποχωρώντας από τη δεκάδα.

Το χρονοδιάγραμμα των χριστουγεννιάτικων αγορών παραμένει σχετικά σταθερό και αυτήν τη χρονιά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών ξεκινά τις χριστουγεννιάτικες αγορές το 1ο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και συνεχίζουν πιο έντονα την περίοδο μεταξύ της 16ης και 24ης Δεκεμβρίου.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
sepe.gr