Νέοι φορολογικοί συντελεστές για τις εταιρείες της ψηφιακής οικονομίας

    Από: Startup Team
πηγή: sepe.gr

Την επιβολή πρόσθετης φορολογίας, η οποία μπορεί να φτάσει έως και το 5% των εσόδων τους, μελετά η Ευρωπαϊκή Ένωση για τους πολυεθνικούς παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών. Σύμφωνα με σχετικά έγγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα οποία επικαλείται δημοσίευμα του Reuters, η παραπάνω πρόταση αποτελεί μέρος των σχεδίων της Ε.Ε. για τη φορολόγηση ψηφιακών εταιρειών, όπως το Google και το Facebook, με βάση τα έσοδα που παράγουν εκεί όπου βρίσκονται οι χρήστες τους και όχι εκεί όπου εδρεύουν.

Σύμφωνα με το έγγραφο, ο φόρος θα πρέπει να εφαρμόζεται σε εταιρείες με ετήσια έσοδα άνω των €750 εκατ. παγκοσμίως και με ψηφιακά έσοδα εντός της Ε.Ε. τουλάχιστον €10 εκατ. ετησίως. Η πρόταση υπόκειται σε αλλαγές πριν από τη δημοσίευσή της, η οποία αναμένεται το 2ο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου. Ορισμένα από τα βασικά στοιχεία της πρότασης βρίσκονται ακόμη υπό διαπραγμάτευση και θα αποτελέσουν αντικείμενο της ζύμωσης, που θα πραγματοποιηθεί έως τότε.

“Οι επιχειρήσεις που πωλούν διαφημίσεις που στοχεύουν στον χρήστη, όπως η Google ή παρέχουν διαφημιστικό χώρο στο Διαδίκτυο, όπως το Facebook, το Twitter ή το Instagram, θα υπόκεινται στη νέα φορολογία, αναφέρει το σχετικό έγγραφο, κατονομάζοντας, μάλιστα, τις συγκεκριμένες εταιρείες. Οι ψηφιακές πλατφόρμες, όπως το Amazon, η Airbnb και η Uber, εμπίπτουν, επίσης, στο πεδίο εφαρμογής του σχεδίου πρότασης. Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με το ίδιο έγγραφο που επικαλείται το Reuters, θα απαλλάσσονται από το φόρο οι υπηρεσίες διαδικτυακών μέσων, όπως το Netflix, το online gaming, το cloud computing ή οι υπηρεσίες πληροφορικής.

Φορολογική μεταχείριση

Οι φορολογικές υποχρεώσεις των πολυεθνικών της ψηφιακής οικονομίας επί ευρωπαϊκού εδάφους θα υπολογίζονται βάσει των “αθροιστικών ακαθάριστων εσόδων” μιας επιχείρησης, με τους φορολογικούς συντελεστές να κυμαίνονται μεταξύ 1%-5%. Η πρόταση της Επιτροπής θα χρειαστεί έγκριση από το Συμβούλιο προτού τεθεί σε ισχύ. Το μέτρο θα ισχύσει σε όλη την Ε.Ε., ενώ τα ακριβή ποσοστά φορολόγησης επί των πωλήσεων θα οριστικοποιηθούν τις προσεχείς εβδομάδες.

Το σκεπτικό της Ε.Ε. είναι ότι οι ψηφιακές εταιρείες καταβάλλουν συγκριτικά μικρό φόρο, επειδή οι διεθνείς φορολογικοί κανόνες είναι παρωχημένοι. Σύμφωνα με την Επιτροπή, ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής των ψηφιακών εταιρειών κυμαίνεται περίπου το ήμισυ του φορολογικού συντελεστή που καταβάλλουν οι παραδοσιακές εταιρείες. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από το γεγονός ότι μεμονωμένα κράτη – μέλη χορήγησαν μονομερή φορολογικά πλεονεκτήματα στις εταιρείες του Διαδικτύου. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, ένα κράτος μπορεί να φορολογήσει μια ξένη εταιρεία μόνο εάν είναι φυσικά παρούσα στην επικράτεια του, δηλαδή έχει “μόνιμη εγκατάσταση”.

Η συνέχεια

Θυμίζουμε ότι το Συμβούλιο των Υπουργών Οικονομικών της Ένωσης έχει εκφράσει την άποψη πως “είναι αναγκαία η ανάληψη δράσης, καθώς η ψηφιακή οικονομία αποτελεί πρόκληση για τις κοινώς αποδεκτές έννοιες των διεθνών φορολογικών κανόνων. Οι ισχύοντες φορολογικοί κανόνες σχεδιάστηκαν για την παραδοσιακή οικονομία και δεν ισχύουν για δραστηριότητες που δεν απαιτούν φυσική παρουσία στη χώρα, όπου πωλούνται αγαθά και υπηρεσίες”, αναφέρει το Συμβούλιο, το οποίο έχει προτείνει να διερευνηθεί η έννοια της “εικονικής μόνιμης εγκατάστασης”, μαζί με τροποποιήσεις των κανόνων για τις τιμές μεταβίβασης και τον καταλογισμό κερδών.

Προ ημερών, ο αρμόδιος Επίτροπος, Pierre Moscovici, απηύθυνε πρόσκληση προς την παγκόσμια τεχνολογική βιομηχανία να αποτελέσει “μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος” πριν από την κατάθεση των φορολογικών προτάσεων τον επόμενο μήνα.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
sepe.gr