Αυτή είναι ιστορία της Stasher, του startup που βελτιώνει την ταξιδιωτική σου εμπειρία.

    Από: Startup Team

Ή πώς ένα Long-weekend έγινε αφορμή για να μην κουβαλάς άσκοπα παντού τις επισκευές σου.

Από τον Γιώργο Μουρατίδης

 

Τι συμβαίνει όταν ένας νεαρός φοιτητής από την Οξφόρδη αποφασίζει να επισκεφτεί ένα φίλο του στο Εδιμβούργο για ένα σαββατοκύριακο, πριν επιστρέψει στο πατρικό του στο Νόριτς για το καλοκαίρι;

Ο Matt Majewski, μη θέλοντας να κουβαλήσει όλα του τα πράγματα σε έναν τεράστιο γύρο της Μ.Βρετανίας και μη έχοντας άλλη επιλογή, ζήτησε από τον συμφοιτητή του Anthony Collias να του φυλάξει τις βαλίτσες για όσο θα λείπει. “Φυσικά, αλλά θα χρειαστεί να σε χρεώσω,” απάντησε ο τελευταίος.

Και κάπως έτσι ξεκίνησε η ιδέα για μια πρωτοποριακή startup που ιδρύθηκε από τρεις 22χρονους τελειόφοιτους το 2015: της Stasher.

Τι είναι η Stasher;

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά μιας νεοφυούς επιχείρησης (startup) είναι το disruption της αγοράς. Με πιο απλά λόγια, η χρήση του software για την επίλυση καθημερινών προβλημάτων για τα οποία κανείς δεν έχει προβλέψει. Ωστόσο, όπως για πολλές από τις πιο διάσημες startup, η ιδέα για την Stasher γεννήθηκε τυχαία.

Από την αρχική ιδρυτική ομάδα παραμένουν δυο άτομα: ο Jacob Wedderburn-Day και ο Anthony Collias. Βασισμένη πλέον στο Λονδίνο, και μετά από έναν επιτυχημένο πρώτο κύκλο χρηματοδότησης, η Stasher φιλοδοξεί να γίνει το αντίστοιχο της Airbnb για αποσκευές.

Η ιδέα απλή: ένα δίκτυο από τοπικές επιχειρήσεις (StashPoints) σε όλο τον κόσμο, που αναλαμβάνει τη φύλαξη των αποσκευών σας για λίγες ώρες, μέχρι την αναχώρηση της πτήσης σας ή την ώρα του check in.

Οι ιδρυτές της Stasher, Jake Wadderburn-Day και Anthony Collias

Μέχρι αυτή τη στιγμή, η Stasher έχει καταφέρει να συγκεντρώσει πάνω από 1.1 εκατομμύριο δολάρια, μέσω επενδυτών όπως η VentureFriends και τη συμμετοχή της Howzat Partners, Charlotte Street Capital καθώς και του CEO της Big Yellow Storage, James Gibson.

Κουβάλα λιγότερο, κάνε περισσότερα!

Το πρόβλημα που επιχειρεί να λύσει η Stasher είναι το χάσιμο χρόνου και η σύγχυση που δημιουργείται όταν πρέπει κανείς να κουβαλάει αναγκαστικά τις βαλίτσες του για ώρες στο κέντρο της πόλης.

Εάν έχετε κάνει ποτέ check-out από το Airbnb κατάλυμά σας στις 10 και έχετε πτήση το βράδυ, ενδεχομένως να καταλαβαίνετε το πρόβλημα,” λέει ο ένας εκ των συνιδρυτών της εταιρείας (και Έλληνας κατα το ήμισυ) Anthony Collias. “Οι αποσκευές εμποδίζουν τα ταξίδια και εμείς θέλουμε οι ταξιδιώτες να αξιοποιούν τον χρόνο τους στο έπακρο. Το να κουβαλάς παντού τις βαλίτσες σου είναι κουραστικό και πολλοί χώροι μπορεί να σου αρνηθούν μέχρι και την είσοδο,” συνέχισε.

Σε μια εποχή που τα “παραδοσιακά” καταστήματα παραγκωνίζονται όλο και περισσότερο από το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι σπάνιο για μια startup να προσφέρει επιπλέον κίνητρο στους ιδιοκτήτες τους.

Είναι καλό για όλους: τα καταστήματα έχουν επιπλέον κέρδη από τη φύλαξη των αποσκευών και την αυξημένη κινητικότητα, ενώ παράλληλα παρέχουν μια πολύτιμη υπηρεσία στους ταξιδιώτες,” προσθέτει ο Collias.

Ποιοί χρησιμοποιούν την Stasher

Το προφίλ των χρηστών της Stasher είναι νεαροί 20-40 ετών, ταξιδεύουν συχνά στην Ευρώπη και προτιμούν τη διαμονή σε Airbnb. Επίσης, την υπηρεσία προτιμούν και αρκετές οικογένειες που προτιμούν να αφήνουν τα περιττά πράγματά τους κατα την επίσκεψη σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς όπως το Παρίσι ή το Λονδίνο.

Αξίζει να σημειωθεί οτι αντίστοιχες υπηρεσίες στο Λονδίνο, χρέωναν μέχρι και €14 την ημέρα για τη φύλαξη μιας βαλίτσας. Με τη Stasher, η τιμή αυτή πέφτει σε λιγότερο από το μισό, ενώ όλες οι αποσκευές που αποθηκεύονται μέσω της Stasher είναι ασφαλισμένες.

Με περισσότερα από 200 σημεία εξυπηρέτησης σε Μ.Βρετανία, Γαλλία, Άμστερνταμ αλλά και στην Αθήνα, η εταιρεία σκοπεύει να επεκταθεί ακόμα περισσότερες πόλεις της Ελλάδας μέσα στον επόμενο χρόνο.

Startups και νεανική επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα

Η ιδέα μιας παρέας ατόμων μόλις 22 ετών που ξεκινούν τη δική τους επιχείρηση ίσως να μοιάζει ξένη στην ελληνική πραγματικότητα. Και αυτό όχι γιατι λείπουν ιδέες ή ικανότητα: τουναντίον, η Ελλάδα έχει να επιδείξει αρκετά επιτυχημένα παραδείγματα, όπως η Beat, το Skroutz και το E-food. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τους Έλληνες κάτω των 25 να μην ασχολούνται τόσο ενεργά με την επιχειρηματικότητα.

Σύμφωνα με το DevelopGreece, 50% των νεοφυών επιχειρήσεων στην Ελλάδα εγκαταλείπουν τις προσπάθειες τους μέσα σε 3 χρόνια. Οι παράγοντες που δημιουργούν αυτό το ποσοστό είναι αρκετοί, με βασικότερο την έλλειψη σωστής ενημέρωσης και εκπαίδευσης σε θέματα νεανικής επιχειρηματικότητας. Επίσης, σε αντίθεση με τη Μ.Βρετανία, οι κρατικοι φορεις παρουσιάζονται ανεπαρκώς προετοιμασμένοι για να στηρίξουν αυτόν τον κλάδο της οικονομίας.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την υψηλή φορολογία και τη δυσχερή θέση της ελληνικής οικονομίας φαίνεται πως αποτελούν δύσβατα εμπόδια για τους περισσότερους, που προτιμούν την σιγουριά μιας θέσης εργασίας στο εξωτερικό.

Ακολουθώντας το παράδειγμα της Stasher

από το 2013 έως και σήμερα, έχουν διοχετευθεί περισσότερα από €50 εκατ. σε περισσότερες από 60 startup στην Ελλάδα. από το 2018, το Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών θα “ρίξει” στην αγορά περίπου €260 εκατ. προερχόμενα από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους για την περαιτέρω ώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.

Αν και οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές, το δείγμα γραφής είναι μέχρι τώρα ενθαρρυντικό, με τις υπάρχουσες startups στη Ελλάδα να δημιουργούν αρκετές νέες θέσεις εργασίας, προσφέροντας ανταγωνιστικες αποδοχές σε πολλούς απόφοιτους τεχνικών -κυρίως- σχολών.

Μέσα στους επόμενους μήνες, η Stasher αναμένεται να ανοίξει περισσότερες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, επενδύοντας στη δημιουργία μιας ομάδας με βάση την Αθήνα. Δείτε τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας στο Angel List καθώς και στο LinkedIn της εταιρείας.