«ΕsΤhesi»: Το πιο έξυπνο παρκάρισμα στην πόλη από 16χρονους μαθητές

    Από: Startup Team

Τι καλύτερο, να υπάρχει κάτω από την άσφαλτο, σύστημα που να καταλαβαίνει ποιο όχημα έχει παρκάρει, για πόση ώρα αλλά και πότε έφυγε και άφησε κενή θέση; Πόσο καταπληκτικό είναι να βλέπεις από το κινητό σου πού έχει κενή θέση στην περιοχή που θέλεις να παρκάρεις; Πολύ καλό για να είναι αληθινό θα μου πείτε. Κι όμως γίνεται! Το σκέφτηκαν, το ερεύνησαν και προτείνουν το πιο έξυπνο παρκάρισμα στην πόλη μέσα από την Μαθητική τους «Εικονική Επιχείρηση» «Esthesi», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Λυκείου, του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Tο σύστημα μαγνητικών αισθητήρων, που μεταφέρει τα δεδομένα με τεχνολογία ΙοΤ (Ιnternet of Things) αναμένεται να φέρει την επανάσταση στην ελεγχόμενη στάθμευση και όχι μόνο. Με το ίδιο σύστημα θα μπορούν οι δήμοι να ελέγχουν κεντρικά και εξ αποστάσεως τους ηλεκτρικούς φορτιστές αυτοκινήτων και το φωτισμό στους δρόμους.

Όπως αναφέρουν στο διαφημιστικό τους φυλλάδιο τα θα παιδιά «Η Αίσθηση, ή Ειςθέση, είναι Αυτοματοποιημένο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης Αισθητήρων που αξιοποιεί τη Σύγχρονη Τεχνολογία για πιο αποτελεσματική και οικονομική λειτουργία με γνώμονα την αειφορία και την ποιότητα ζωής του πολίτη».

Η συμμετοχή αυτή, στο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, εντυπωσίασε στην Μαθητική Εμπορική Έκθεση Θεσσαλονίκης, την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019, στο Mediterranean Cosmos. Όλοι οι επισκέπτες έδειξαν έντονο ενδιαφέρον και τα παιδιά με μεγάλο ενθουσιασμό και ευφράδεια, εξηγούσαν με άμεσο τρόπο πως λειτουργεί το σύστημα που εμπνεύσθηκαν.

ΕsΤhesi2.jpg?mtime=20190401111716#asset:119476

Τα παιδιά εργάστηκαν πολύ σκληρά και προσδοκούν Πανελλαδική διάκριση αλλά την υλοποίηση της ιδέας τους, που την έχουν φθάσει σε πολύ ρεαλιστικά επίπεδα. Είναι εντυπωσιακό ότι σκέφθηκαν και ανέπτυξαν αυτή την επιχειρηματική ιδέα, μέσα σε λίγους μήνες, από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι το Φεβρουάριο, ακολουθώντας το εκπαιδευτικό υλικό του ΣΕΝ/JA Greece και με την καθοδήγηση και υποστήριξη του εξαιρετικού καθηγητή τους, Μανώλη Κοσμίδη.

Ο κ. Κοσμίδης, καθηγητής Πληροφορικής στο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ήταν σύμβουλος πριν 3 χρόνια στην πολυβραβευμένη επιχείρηση «Smileybin» του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας και φέτος ανέλαβε ο ίδιος να υλοποιήσει το πρόγραμμα.

Όπως εξηγεί ο κ. Κοσμίδης, «η υπηρεσία μας, η EsThesi, είναι ένα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που χρησιμοποιεί αισθητήρες οχημάτων ενσωματωμένους στο οδόστρωμα. Ο οδηγός του αυτοκινήτου αναγνωρίζεται και χρεώνεται μέσω κάρτας RFID και με αυτόν τον τρόπο ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης απαιτεί πολύ λιγότερο προσωπικό, ενώ δημιουργείται υποδομή για την ανάπτυξη εφαρμογών «έξυπνης πόλης» (SmartCity). Το σύστημα μπορεί να καλύψει και την φύλαξη διαβάσεων πεζών και ραμπών ΑΜΕΑ σε συνδυασμό με μέσα απεικόνισης. Επίσης προτείνουμε νέα οικονομικά μοντέλα που θα συνδυάσουν την στάθμευση με την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δίνοντας την ευκαιρία στον Δήμο να χρηματοδοτήσει μέσω ΣΔΙΤ με εταιρίες ενέργειας ή οχημάτων την εγκατάσταση και λειτουργία του όλου συστήματος».

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον πως προέκυψε η ιδέα. «Κατά τη διάρκεια μαθήματος στη Β Γυμνασίου, ζήτησα από τους μαθητές να αναζητήσουν αισθητήρες που αξιοποιούν οι μηχανές για να αντιλαμβάνονται τον φυσικό κόσμο. Ένας από αυτούς βρήκε τον in-ground αισθητήρα οχημάτων, που μάλιστα δεν είχα ξανακούσει. H ιδέα έμεινε στον πίνακα, μέχρι που ήρθε η ώρα για το μάθημα Πληροφορικής για την Α’ Λυκείου. Τα παιδιά ήταν στη διαδικασία αναζήτησης ιδεών και αξιολογούσαμε τις προτάσεις των μαθητών. Ο πίνακας που δεν είχε σβηστεί και έγραφε από την προηγούμενη ώρα «wifi in-ground vehicle detector» ξεκίνησε μια κουβέντα για δίκτυα και smartcity που κατέληξε στην EsThesi», εξηγεί ο κ. Κοσμίδης.

ΕsΤhesi3.jpg?mtime=20190401111851#asset:119477

Ο καθηγητής Πληροφορικής, αξιολογώντας την «Εικονική Επιχείρηση», κάνει τη σημαντική επισήμανση ότι το πιο σημαντικό επίτευγμα του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος του ΣΕΝ/JA Greece, είναι ότι βάζει τα παιδιά σε «κατάσταση δημιουργικότητας» που μετά τα ακολουθεί και στη συνέχεια της ζωής τους.

Επίσης, μαθαίνουν την αξία της ομαδοσυνεργατικότητας και πόσο απαραίτητη είναι για την δημιουργία και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Επίσης, όπως εξηγεί ο κ. Κοσμίδης, μέσα από το πρόγραμμα, κάποια παιδιά ανακάλυψαν ότι η επιχειρηματικότητα τους ταιριάζει απόλυτα και τώρα επιθυμούν να γίνουν επιχειρηματίες, ενώ νωρίτερα δεν είχε περάσει από το μυαλό τους.

Τι προτείνει ως κίνητρο για να υλοποιήσουν το πρόγραμμα ακόμα περισσότερα σχολεία; «Θα ήταν πολύ καλό να προκύπτουν περισσότερες ωφέλειες για τα σχολεία και του μαθητές όπως θεσμοθετημένα έπαθλα για το σχολείο, υποτροφίες και επιδότηση συμμετοχής σε σεμινάρια και εκπαιδεύσεις με ταξίδια για τους μαθητές. Επίσης, είναι αναγκαία η συστηματική εκπαίδευση εκπαιδευτικών και μεντόρων ακόμη και με δυνατότητα πιστοποίησης όπως το ESP, το Πιστοποιητικό Επιχειρηματικών Δεξιοτήτων που παίρνουν τα παιδιά».

Συγχαρητήρια στον κ. Κοσμίδη και τους μαθητές και τις μαθήτριές του, που με την «ΕsThesi» γράφουν τη δική τους ιστορία στο σχολείο τους και τη Θεσσαλονίκη. Ευχή όλων να διακριθεί και να υλοποιηθεί η ιδέα τους αλλά και όλα τα όνειρά τους.