Συνέντευξη του ιδρυτή της Socital στο Startup.gr – Στόχος της Socital είναι να γίνει μια world class εταιρία με αφετηρία την Ελλάδα

    Από: Startup Team

Θεόφιλος Βασιλειάδης Ιδρυτής και Πρόεδρος της Socital και Συν-ιδρυτής του Kariera.gr

Πείτε μας λίγα λόγια για τη Socital, τις υπηρεσία της και που απευθύνεστε

Η Socital, ιδρύθηκε το 2014 από μένα και την Carmen Oprea, ενώ σύντομα μπήκαν στην ομάδα και οι άλλοι cofounders, ο Φλόρεντς Τσελάι και η Όλγα Μαβή. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε personalized υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου, ώστε οι επιχειρήσεις e-commerce να προσεγγίσουν τον σωστό πελάτη και να αυξήσουν τις ηλεκτρονικές τους πωλήσεις, μέσω data driven personalized recommendations & campaigns.

Ειδικότερα, στη Socital έχουμε στήσει μια πλατφόρμα όπου ένας digital marketer ή ecommerce manager μπορεί να δημιουργήσει smart social engagement points με τους πελάτες του, με στόχο να δημιουργήσει ολοκληρωμένα προφίλ γύρω από τα ενδιαφέροντα και τα χαρακτηριστικά τους και στη συνέχεια να τους προσφέρει personalized recommendations και content. Οι αλγόριθμοί μας αναλύουν τα δεδομένα που συγκεντρώνουμε μέσω τεχνητής νοημοσύνης, machine learning και αλγορίθμων γλωσσικής ανάλυσης (natural language processing) και βοηθούν τον πελάτη να καταλάβει καλύτερα το κοινό του και να μετατρέψει τους άγνωστους χρήστες σε καλά αναλυμένα segments. Αυτό είναι και η διαφοροποίησή σας σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.

Οσο για τους εν δυνάμει πελάτες μας, ως επί το πλείστον απευθυνόμαστε σε εταιρίες e commerce σε Ελλάδα, Ευρώπη και Ασία, αλλά και σε κάθε είδους επιχειρήσεις, που πραγματοποιούν συναλλαγές μέσω διαδικτύου. Η βάση μας, βρίσκεται στην Ελλάδα, διαθέτουμε όμως και ένα γραφείο στο Ντουμπάι, το οποίο και εστιάζει στην αγορά της Ασίας, ενώ πρόσφατα ανοίξαμε και ένα γραφείο με account managers στο Λονδίνο για να μπούμε δυναμικά στην αγορά της Ευρώπης.

Πώς αποφασίσατε να ξεκινήσετε τη δική σας επιχειρηματική δραστηριότητα;

Η εμπλοκή μου με την επιχειρηματικότητα ξεκινάει από την περίοδο που ήμουν ακόμη φοιτητής. Συγκεκριμένα, όταν το 1997 με τον τότε συμφοιτητή μου Φάνη Ρήγα ιδρύσαμε το kariera.gr. Το πρώτο επιχειρηματικό εγχείρημα πήγε πολύ καλά, καθώς 10 χρόνια μετά το kariera.gr εξαγοράστηκε από την αμερικάνικη πολυεθνική CareerBuilder. Από κει και έπειτα η δική μου πορεία συνεχίστηκε σε διοικητικές θέσεις θυγατρικών εταιριών του CareerBuilder σε διάφορες χώρες του κόσμου, και πιο συγκεκριμένα στη Σιγκαπούρη, την Ινδία, το Ντουμπάι, κ.α. Ολη αυτή η διαδρομή με βοήθησε να αντιληφθώ πώς λειτουργούν οι αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο, πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας.  Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον τεράστιο όγκο δεδομένων από τα βιογραφικά των υποψηφίων που περνούσαν από τα χέρια μας όλα αυτά τα χρονιά, οδήγησε στην ιδέα της αξιοποίησης του τεράστιου όγκου δεδομένων από το «ψηφιακό αποτύπωμα» των χρηστών του internet με σκοπό το personalization υπηρεσιών και προιόντων και εκτός του χώρου του HR. Αξιολογώντας όλα αυτά τα στοιχεία της σύγχρονης πραγματικότητας, γεννήθηκε η ιδέα της Socital. Στη συνέχεια στήθηκε η ομάδα με τους κατάλληλους προγραμματιστές και data scientists, δημιουργήθηκαν τα πρώτα εργαλεία και το πρώτο γραφείο μας στην Ελλάδα.

Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε;

Το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν είναι ακόμη πολύ εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η κυριότερη δυσκολία.

Σίγουρα η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου θα μπορούσε να είναι πολύ περισσότερο διαδεδομένη στη χώρα μας. Αυτή τη στιγμή, πρωτοστατούν συγκεκριμένοι κλάδοι, όπως η μόδα και ο τουρισμός. Σύντομα όμως αναμένεται να αυξηθεί δραματικά το ποσοστό των χρηστών και σε άλλους τομείς, όπως στα σούπερ μάρκετ και στα παραφαρμακευτικά προϊόντα. Πιστεύω ότι δεν θα αργήσουμε να ακολουθήσουμε τους ρυθμούς της υπόλοιπης Ευρώπης. Οσο οξύμωρο και αν ακούγεται προς αυτή την κατεύθυνση βοήθησαν σημαντικά τα capital controls, που «ανάγκασαν» πολύ κόσμο να χρησιμοποιεί κάρτες για τις συναλλαγές του με αποτέλεσμα να αρχίζει να εξοικειώνεται σιγά σιγά.

Τώρα, μιλώντας ειδικότερα για την socital θα σας έλεγα οι ελληνικές εταιρίες είναι πλέον ανοιχτές να δοκιμάσουν τα καινοτόμα εργαλεία μας για να συνδεθούν με τους ήδη πελάτες τους και να προσεγγίσουν καινούργιους. Πολλές εταιρίες στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου ρούχων πίστεψαν από την αρχή σε εμάς και έκαναν χρήση των υπηρεσιών μας, πετυχαίνοντας αξιόλογα αποτελέσματα βελτίωσης των πωλήσεών τους μέσω πιο προσωποποιημένων προτάσεων για τους πελάτες τους.

Πείτε μας 1-2 ελληνικά (ή μη) Startups που θαυμάζετε και γιατί;

Ως «παλιός» στον χώρο, δεν μπορώ παρά να αναφερθώ στο Ε-shop και στην Upstream ως μερικές από τις πρωτοπόρες εταιρίες νέας οικονομίας στην Ελλάδα, όπου (μαζί και με το Kariera.gr) έδειξαν το δρόμο της δημιουργίας νέων υπηρεσιών με μεγάλες υπεραξίες. Στη συνέχεια, έρχονται φυσικά τα success stories από εταιρίες όπως το Workable, η Persado, η Bugsense και το TaxiBeat, όπου παίζουν πλέον σε διεθνές επίπεδο και ανεβάζουν τις αποτιμήσεις για το ελληνικό οικοσύστημα.

Και πιστεύω ότι έχουμε πλέον μια σημαντική παραγωγή νέων εταιριών στην Ελλάδα, καθώς περιπτώσεις όπως η Moosend και το Contactpigeon (με τις οποίες η socital συνεργάζεται ήδη), η Pollfish, το  Forky και το Bluegraound, αλλά θεωρώ και εμείς με το Socital, μπορούμε να ανοίξουμε έναν νέο κύκλο επιτυχημένων εξωστρεφών εταιριών software με ξεκίνημα από την Ελλάδα

Πως βλέπετε το προϊόν σας σε 1 χρόνο από τώρα;

Σε ένα χρόνο από τώρα, στόχος μας είναι να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο την καινοτομία στο θέμα της ανάλυσης δεδομένων χρησιμοποιώντας τελευταίας τεχνολογίας αλγορίθμους ανάλυσης big data, ανάπτυξη σε περισσότερους τομείς του e commerce και φυσικά διεθνή επέκταση, με αισθητή την παρουσία μας στην Αγγλία και στη Νοτιοανατολική Ασία και καθιέρωσή μας στην ελληνική αγορά. Η φιλοσοφία της socital είναι να γίνει μια world class data company με αφετηρία την Ελλάδα.

Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there;

Όπως έγραψα και στο LinkedIn πρόσφατα, με αφορμή τα 10 χρόνια από το exit της Καριέρα, καταρχήν πρέπει να κοιτούν πως θα χτίσουν μια εταιρία που θα μεγαλώνει με υγεία και χωρίς το μυαλό στο exit. Συχνά λέω ότι ο καλύτερος τρόπος να πουλήσεις την εταιρία σου, είναι να μην ψάχνεις πως θα πουλήσεις την εταιρία σου (αλλά πως θα τη μεγαλώσεις και θα την κάνεις κερδοφόρα).

Επιπλέον, θα πρέπει να είναι κανείς πολύ σίγουρος ότι ξέρει ποια ανάγκη θέλει να καλύψει και είναι διατεθειμένος/η να αντέξει τις δυσκολίες ενός startup. Η ζωή μιας νέας επιχείρησης δεν είναι πάντα ted talks και συνεντεύξεις σε startup sites, αλλά έχει και πολλές δυσκολίες όταν πχ φτάνει το τέλος του μήνα και πρέπει να πληρώσεις τον κόσμο σου. Όσο πιστεύω στην επιχειρηματικότητα ως λύση για την ανάπτυξη στην Ελλάδα, άλλο τόσο φοβάμαι το buzz γύρω από τα startups που μπορεί να τραβήξει και κόσμο που δεν αναγνωρίζει ότι δεν είναι ένα ταξίδι χωρίς αναταράξεις.

Οπότε, βρείτε κάτι που πραγματικά πιστεύετε ότι χρειάζεται αλλαγή, πιστέψτε στις ιδέες σας με πάθος, αλλά δουλέψτε μακριά από τα φώτα με στόχο να φτιάξετε ένα εξαιρετικό προϊόν που η αγορά να αγαπήσει.

Socital Info

 

CVs

Θεόφιλος Βασιλειάδης Founder & Chairman Socital

Ο Θεόφιλος Βασιλειάδης είναι serial entrepreneur με εμπειρία από διοίκηση internet business σε 13 χώρες. Από το 1997 οπότε και δημιούργησε το Kariera.gr μαζί με τον Φάνη Ρήγα, το οποίο και αποτέλεσε το πρώτο ελληνικό startup major exit, έχει επενδύσει σε πάνω από 10 επιχειρήσεις της νέας οικονομίας και πλέον δραστηριοποιείται έντονα, κάνοντας focus στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας και στη Μεγάλη Βρετανία.

Κάρμεν Οπρέα Co-Founder, COO Socital

Η Κάρμεν Οπρέα έχει διατελέσει head of business development σε μια σειρά από επιχειρήσεις με πιο σημαντική την HumanTelligence και δραστηριοποιείται ενεργά στο χώρο των startup, όντας ενεργό μέλος σε κοινότητες όπως οι Young Shapers και το Sandbox, αλλά και curator του Tedx Bucarest.