Mama’s Flavours: Ένα γαστρονομικό ταξίδι με αφετηρία την Καλαμάτα

    Από: Startup Team

Αν επιθυμείς να ανακαλύψεις κρυμμένους «γαστρονομικούς προορισμούς» και να απολαύσεις την Ελληνική Φιλοξενία, τότε ο δρόμος θα σε οδηγήσει στην πανέμορφη περιοχή της Μεσσηνίας και συγκεκριμένα την Καλαμάτα. Διότι μία κοινωνική επιχείρηση με αντικείμενο τον Γαστρονομικό Τουρισμό, η «Mama’s Flavours» αναλαμβάνει τον ρόλο να σου μάθει όλες τις αυθεντικές γαστρονομικές εμπειρίες. Και η founder & managing director της Mama’s Flavours, Μαρία Μοναστηριώτη, μιλάει αποκλειστικά στο startup.gr γι’ αυτήν την προσπάθεια.

Πείτε μας λίγα λόγια το προϊόν / υπηρεσία σας (τι είναι, τι προσφέρει)

Η  ‘’Ιππολύτη – mamas flavours’’  είναι μία κοινωνική επιχείρηση με αντικείμενο τον Γαστρονομικό Τουρισμό στην Πελοπόννησο. Η ομάδα της mamas flavours διοργανώνει και υλοποιεί υπέροχες γαστρονομικές εκδρομές σε συνεργασία με τοπικούς επαγγελματίες και γυναίκες επιχειρηματίες με αφετηρία την πανέμορφη περιοχή της Μεσσηνίας, την Καλαμάτα!

Μαθήματα μαγειρικής (Cooking lessons), γευσιγνωσία ελαιολάδου (olive oil tasting seminar), οινογνωσία (wine tasting seminar), επισκέψεις σε αγροτουριστικές μονάδες, σε Μουσεία με θέμα την ελληνική γαστρονομία, ξεναγήσεις, γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων, περιπάτους σε μικρά ελληνικά χωριά, είναι μερικές μόνο από τις πολύ συναρπαστικές δραστηριότητες που κάνουμε μαζί με τους επισκέπτες μας!

1. Μαρία Μοναστηριώτη, founder & managing director της Mama’s flavours. Απόφοιτος ΤΕΙ Αθήνας (ΣΔΟ – Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης) με πολύχρονη εργασιακή εμπειρία σε Βιβλιοθήκες και Αρχεία. Υπεύθυνη ομάδας και εμπνευστής της mama’s flavours.
fc & LinkedIn: Maria Monastirioti

Που απευθύνεται;

Το target group της mamas flavours είναι οι λεγόμενοι ‘’γαστροτουρίστες’’. Οι άνθρωποι είναι κυρίως από το εξωτερικό και ταξιδεύουν σε μικρές ομάδες σε όλο τον κόσμο, αναζητώντας καινούριους γαστρονομικούς προορισμούς, επισκεπτόμενοι σημεία παραγωγής τοπικών προϊόντων όπως, μικρές βιοτεχνίες και υπαίθριες αγορές, μουσεία με θέμα την γαστρονομία, τοπικά εστιατόρια κ.α.

Είναι αυτοί, που θέλουν να γευτούν τα προϊόντα του τόπου που επισκέπτονται, να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν οι ίδιοι στην διαδικασία παραγωγής τους. Περιπετειώδεις και έμπειροι ταξιδιώτες, οι ‘’γαστροτουρίστες’’ ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό του προορισμού θέλοντας να ζήσουν αυθεντικές γαστρονομικές εμπειρίες στον τόπο που επισκέπτονται.

Φυσικά, ευπρόσδεκτοι στις Γαστρονομικές εκδρομές της mamas flavours, είναι όλοι όσοι θέλουν να ταξιδέψουν στην Πελοπόννησο και να ανακαλύψουν κρυμμένους ‘’γαστρονομικούς προορισμούς’’, αυτοί που αγαπούν να βρίσκονται στη φύση και επιθυμούν να  απολαύσουν την Ελληνική Φιλοξενία από τους υπέροχους ανθρώπους της ελληνικής υπαίθρου!

Συνεργάτες μας είναι οποιοσδήποτε πάροχος τουριστικών υπηρεσιών όπως, ιδιοκτήτες αγροτουριστικών μονάδων, οινοποιείων, ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά πρακτορεία, ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων κατοικιών κ.α. οι οποίοι επιθυμούν να προσφέρουν στους επισκέπτες τους υψηλού επιπέδου υπηρεσίες γαστρονομικού τουρισμού.

2. Λευτέρης Μπαμπάσης, οικονομολόγος, απόφοιτος ΕΚΠΑ, MSc, PhD στα Οικονομικά και στην Επιχειρηματική Εκπαίδευση. Προσφέρει εθελοντικά τις γνώσεις και την εμπειρία του (mentoring) από το ξεκίνημά της mama’s flavours.
Fc: Leftheris Mpabasis LinkedIn: Eleftherios Bampasis

Ποια είναι η καινοτομία – διαφοροποίηση;

Οι Ελληνίδες γυναίκες της υπαίθρου είναι οι ‘’φύλακες’’ και οι δημιουργοί της μοναδικής γαστρονομικής μας κληρονομιάς. Με αυτό το σκεπτικό, επιλέξαμε την Ελληνίδα μαμά ως το επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας και δημιουργήσαμε υπέροχες γαστρονομικές εκδρομές και επαγγελματικές συνεργασίες, υποστηρίζοντας έμπρακτα την Γυναίκα επιχειρηματία αλλά και τοπικούς επιχειρηματίες.

Η ομάδα της mamas flavours συνδυάζει την ελληνική γαστρονομία με τον ελληνικό μας πολιτισμό και την παράδοση, με απόλυτο σεβασμό στο φυσικό μας περιβάλλον.

Αναδεικνύουμε και τις προσπάθειές των τοπικών επιχειρηματιών να διατηρήσουν τον ‘’γαστρονομικό μας θησαυρό’’ προβάλλοντας την μοναδική γαστρονομική ‘’ταυτότητα΄΄ κάθε τόπου που επισκεπτόμαστε.

Γιατί αποφασίσατε να ξεκινήσετε μια δραστηριότητα μόνοι σας;

Ως άνθρωπος και ως μητέρα, πάντα είχα στο μυαλό μου το ‘’μικρόβιο’’ της δημιουργίας μιας δικής μου επιχείρησης η οποία θα συνδύαζε την κοινωνική συνεισφορά με το ‘’επιχειρείν’’.  Αν και οι σπουδές μου είναι σε διαφορετικό αντικείμενο από αυτό του Τουρισμού, για μένα ήταν μεγάλη πρόκληση και ‘’στοίχημα’’ προσωπικό να ασχοληθώ με κάτι εντελώς άγνωστο και καινούριο.

Έτσι πριν από πέντε περίπου χρόνια, ‘’γεννήθηκε’’ η mamas flavours. Η αρχική ιδέα ήταν η δημιουργία ενός e-shop το οποίο θα περιελάμβανε όλους τους Γυναικείους Συνεταιρισμούς με τα προϊόντα τους. Στην πορεία δημιούργησα μία δυνατή ομάδα από επαγγελματίες συνεργάτες οι οποίοι αγαπάμε την ελληνική γαστρονομία και επιθυμούμε να την προβάλλουμε σε όλες τις μορφές της.

Έπειτα από πολλές ‘’ζυμώσεις’’ και αναθεωρήσεις, σκεφτήκαμε: γιατί να μην δίναμε την ευκαιρία στον επισκέπτη του site να γνωρίσει από κοντά τις Ελληνίδες μαμάδες –δημιουργούς  και να ‘’ζήσει’’ μια γαστρονομική εμπειρία στον ευλογημένο τόπο μας, την Ελλάδα συμμετέχοντας σε όμορφες κοντά στη φύση δραστηριότητες? Έτσι λοιπόν, καταλήξαμε στην σημερινή μορφή της mamas flavours!

3. Πολυάννα Δοκοπούλου, προγραμματίστρια και υπεύθυνη διαχείρισης του site mama’s flavours.
Fc & Linkedin: Polianna Dokopoulou

Πως βλέπετε το προϊόν σας σε 1 χρόνο από τώρα;

Οι στόχοι μας  είναι να επεκτείνουμε τις γαστρονομικές μας εκδρομές σε όλη την Πελοπόννησο, ήδη περιλαμβάνονται οι Ν. Μεσσηνίας, Αρκαδίας και Λακωνίας, προσθέτοντας και άλλους προορισμούς ανά την Ελλάδα. Εργαζόμαστε εντατικά καθημερινά για να ‘’χτίσουμε’’ το brand της mamas flavours επεκτείνοντας το δίκτυο συνεργατών μας με στόχο να γίνουμε συνώνυμο του Γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε;

Σίγουρα οι οικονομικές δυσκολίες είναι πάντα παρούσες για τους περισσότερους νέους επιχειρηματίες. Το ίδιο ισχύει και για εμάς. Μόνο που εμείς ξεκινήσαμε κάπως….’ανάποδα’..

Πρώτα κάναμε όλη την προετοιμασία δημιουργώντας ένα μεγάλο δίκτυο υποστηρικτών της mamas flavours χωρίς να υπάρχει έτοιμο ‘προϊόν’ και έπειτα βάσει επιχειρηματικού σχεδίου αναζητήσαμε τρόπους χρηματοδότησης.

Η επιμονή και η αισιοδοξία μας  για την θετική έκβαση του εγχειρήματός μας ήταν οι λόγοι που μας έκαναν να κινηθούμε με αυτόν τον τρόπο.

Σήμερα, μετά από πολλές προσπάθειες και πάροδο πέντε ετών, η ιδέα μας πήρε ‘’σάρκα και οστά’’, αφού τελικά δεχθήκαμε χορηγία από ανθρώπους οι οποίοι πίστεψαν στην δυναμική και το όραμα της mamas flavours και τους ευχαριστούμε πολύ για αυτό!

Προσωπικά για εμένα ως υπεύθυνη της mamas flavours, η κυριότερη δυσκολία ήταν και συνεχίζει να είναι η εύθραυστη ‘’ισορροπία’’ μεταξύ οικογένειας και εργασίας. Θεωρώ πως ο λόγος αυτός είναι ο σημαντικότερος ανασταλτικός παράγοντας για τις γυναίκες που βρίσκονται σε αυτή τη θέση και θέλουν να επιχειρήσουν αλλά δεν το κάνουν.

4. Ρόμπερτ Ζερβός, φωτογράφος, σκηνοθέτης, γραφίστας. Στενός συνεργάτης της mama’s flavours και σε θέματα διαφήμισης και προβολής.

Fc & Linkedin: Robert Zervos

Πείτε μας 1-2 ελληνικά (ή μη) Startups που θαυμάζετε και γιατί

Για εμάς άξιοι θαυμασμού είναι όλοι όσοι επιχειρούν υπό δύσκολες συνθήκες και επιμένουν πιστεύοντας στην προσπάθειά τους. Είναι όλοι όσοι επιχειρούν και αποτυγχάνουν αλλά ξαναστέκονται στα πόδια τους με περισσότερο πείσμα και λίγο πιο ‘’σοφοί’’ μαθαίνοντας από τα λάθη τους ξεκινώντας με μια νέα ιδέα από την αρχή.

5. Μητσομπόνου Μίνα, cultural consulting, coaching, start-up mentoring. σύμβουλος πολιτιστικής διαχείρισης, μεταφράστρια
Fc: Mina Mitsomponou & Linkedin: Asimina Mitsomponou

Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there;

Θα τους λέγαμε, όχι συμβουλευτικά αλλά βάσει της μικρής εμπειρίας μας έως τώρα, ότι ο μεγαλύτερος ‘εχθρός’ τους είναι ο εαυτός τους. Αν πιστεύουν πραγματικά στις ικανότητές τους και στην ιδέα τους, σίγουρα θα βρουν τον τρόπο να την πραγματοποιήσουν. Για να ‘’επιβιώσει’’ όμως μία ιδέα, απαραίτητη είναι η συνεργασία και η αλληλουποστήριξη. Επομένως, η δημιουργία μίας δυνατής ομάδας με κοινό σκεπτικό και αλληλοσυμπλήρωση ικανοτήτων είναι ο δεύτερος πιο σημαντικός παράγοντας επιτυχίας της.

Άλλωστε η φράση που μας εκφράζει όλους στην ομάδα είναι αυτή του Walt Disney:If you can dream it, you can do it!’ .

6. Γιάννης Κλεφτάκης, assistant manager και στενός συνεργάτης της mama’s flavours σε θέματα διαχείρισης, οικονομικών και προβολής.
Fc: Γιάννης Κλεφτάκης

Σας περιμένουμε να σας ξεναγήσουμε και να ανακαλύψουμε μαζί, τους ‘’γαστρονομικούς θησαυρούς’’ της Ελλάδας μας!!

Βρείτε τους:

www.mamasflavours.gr/

fc: Mama’s Flavours

Instagram: Mama’s Flavours