Συνέντευξη Startup.gr: Ο Παναγιώτης και η Nadine μας μιλάνε για το Wyhnez

    Από: Startup Team

Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και την επιχείρησή σας 

Παναγιώτης: Το wyhnez θέλει να είναι ο έμπορος κρασιού σας! Είμαστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κυρίως για κρασί, αλλά και αφρώδη οίνο, σαμπάνια και φυσικά οινοπνευματώδη ποτά τα οποία αντιπροσωπεύουν τη διασκέδαση σε όλα αυτά. Το wyhnez.com μόλις ξεκίνησε πριν από λίγες εβδομάδες. Αυτό που θα βρείτε αυτή τη στιγμή είναι μια επιλογή από τα αγαπημένα μας κρασιά. Μεγαλώνουμε κάθε μέρα, επεκτείνοντας την ποικιλία μας, βελτιστοποιώντας την εμπειρία του πελάτη και το πιο σημαντικό να διασκεδάζουμε κάνοντας το και σκορπίζοντας τη χαρά με αυτό.

Το wyhnez είναι ένα έργο καρδιάς. Λατρεύουμε το κρασί.

Nadine: Στόχος μας είναι να έχουμε μια ελαφρύτερη και πιο διασκεδαστική προσέγγιση στην εμπορία κρασιού οι μερες που ζούμε  είναι αρκετά σκοτεινες γεματες στρες και υποχρεωσεις Προσπαθούμε να μοιραστούμε τη διασκέδαση και την αγάπη μας με τους πελάτες μας τα κοινωνικά μέσα, το ηλεκτρονικό κατάστημα, την εξυπηρέτηση πελατών κ.λπ. Δεν υπάρχει λόγος να είμαστε τόσο σοβαρόι και σφιγμένοι είναι απλά κρασί… καλό κρασί.

Γιατί αποφασίσατε να ξεκινήσετε μια δραστηριότητα μόνος σας?

Παναγιώτης: Η ιδέα του να ξεκινήσω ένα ηλεκτρονικό κατάστημα παράλληλα με τη  δουλειά μου ως sommelier και εμπορος κρασιού στην Enoteca Di Symi, ήταν αρκετά αυθόρμητη. Ήρθε κατα τη διάρκεια μιας νύχτας παρεα με καλό κρασί, μουσική και ωραίες συζητήσεις – ακριβώς οπώς μας αρέσει. Μετά όλα έγιναν  πολύ γρήγορα. Με το Covid-19 και όλες τις εξελίξεις γύρω από αυτό, τα σύνορα έκλεισαν, η Ελλάδα κλειδώθηκε οι άνθρωποι έπρεπε να μείνουν σπίτι και ανησυχούσαν να πάνε ακόμα και για ψώνια, θεωρήσαμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή για να το θέσουμε σε εφαρμογή. Φυσικά,ο Covid-19 παρουσιάζει σε πολλούς ανθρώπους και τις επιχειρήσεις τους προκλήσεις. Αλλά αποφασίσαμε να το δούμε ως μια ευκαιρία και να αποδεχθούμε αυτή την πρόκληση. Και χρησιμοποιήσαμε το ακούσιο διάλειμμα και τον ελεύθερο χρόνο για να ξεκινήσουμε αυτό το νέο έργο.

Nadine: Υποθέσαμε ότι οι άνθρωποι έκαναν το ίδιο με εμάς σπίτι με καλό φαγητό, πίνοντας λίγο κρασί και προσπαθώντας να αντλήσουν το καλύτερο από αυτή την κατάσταση. Θέλαμε το wyhnez να σας παραδώσει λίγο χαρά στο σπίτι με ένα μπουκάλι κρασί.

Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε από τις άλλες εταιρείες?

Παναγιώτης: Υπάρχουν πολλά μέρη, όπου μπορείτε να αγοράσετε αξιοπρεπές κρασί, μεγαλύτερα, αλλά το wyhnez δεν είναι εδώ για να είναι το μεγαλύτερο ή να είναι τέλειο. Είναι εδώ για να σας συστήσει στον κόσμο του κρασιού  και τη διασκέδαση με αυτό. Αυτό θέλουμε να νιώθουν οι πελάτες μας.

Στόχος μας είναι να κάνουμε το κρασί προσιτό σε ανθρώπους που ήταν ίσως λίγο διστακτικοί απεναντι του. Πιστεύουμε ότι το κρασί, η αγορά, η πώληση και η κατανάλωση, θα πρέπει να είναι κατά κύριο λόγο Χάρα και διασκέδαση.

Nadine: Δεν είναι όλοι γνωστες με λεπτομερείς σημειώσεις γευσιγνωσίας, μύτη, και ειδικοί οινοποίησης… Για κάποιους το κρασί  είναι απλά διασκέδαση τρόπος χαλάρωσης και αυτό είναι υπέροχο. Ευτυχώς ο Παναγιώτης  ειναι πραγματικός γνωστης του είδους που μπορεί να μας συμβουλεύει σχετικά με αυτό.

Εκεί ερχόμαστε πραγματικά να παίξουμε.

Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε?

Παναγιώτης: Ευτυχώς η εμπειρία που έχουμε στον τομέα του ο καθενας βοήθησε αρκετά. Είμαστε δύο άνθρωποι με εμπειρία σε τομείς που είναι πραγματικά χρήσιμοι για μια online επιχείρηση – κρασί και μάρκετινγκ – και μοιραζόμαστε το ίδιο επιχειρηματικό πνεύμα.

Αν και λόγω των γρήγορων εξελίξεων των τελευταίων εβδομάδων, των κλειστών συνόρων για παράδειγμα, καταλήξαμε να αναπτύξουμε τα πάντα από δύο διαφορετικές χώρες.

Nadine: Είχαμε καθημερινές κλήσεις, τηλεδιασκέψεις και brainstormed κατά τη διάρκεια  “Houseparty” συνεδρίες. και  ήταν φοβερό να έχουμε όλη αυτή την τεχνολογία διαθέσιμη αλλά  δεν ειναι το ίδιο με συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο. Η ενασχόληση με αυτό ήταν ίσως μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες κατά τη διάρκεια της φάσης εκκίνησης και αυτό που εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε. Αλλά το συνηθίσαμε  και βρήκαμε μια καλή φορμουλα επικοινωνίας που δουλεύει αρκετά καλά τώρα.

Πείτε μας 1-2 ελληνικά (ή μη) Startups που θαυμάζετε και γιατί?

Παναγιώτης: Οι δύο ελληνικές startups Stoferno και ή Forky είναι πραγματικά ενδιαφέρουσες, νομίζω. Καληπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών επί του παρόντος και τους προσφέρουν πραγματική προστιθέμενη αξία.

Nadine: Και αυτό που συμβαίνει στον τραπεζικό τομέα σήμερα είναι επίσης συναρπαστικό. Με υπηρεσίες όπως το Plum από το Ηνωμένο Βασίλειο, ένας βοηθός AI που επενδύει αυτόματα χρήματα για εσάς, ακόμη και μικρά ποσά. Ή η τράπεζα του Tomorrow από τη Γερμανία, που συνδυάζει την κινητή τραπεζική με τη βιωσιμότητα. Και οι δύο νεοσύστατες επιχειρήσεις αφήνουν τα χρήματά σας να λειτουργήσουν για κάτι, ενώ δεν κάνετε τίποτα.

Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there?

P: Βρείτε κάτι που αγαπάτε και είστε παθιασμένοι με αυτό και απλα δοκιμάστε το τολμήστε το. Σήμερα ο καθένας μπορεί να ξεκινήσει μια επιτυχημένη επιχείρηση. Η ψηφιοποίηση μας δίνει την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όσους περισσότερους ανθρώπους θελουμε από ποτε.

N: Προσδιορίστε και βρείτε τον πελάτη σας και χτίστε  μια αυθεντική σχέση μαζί του. Οι καταναλωτές είναι έξυπνοι και πολύ καλά ενημερωμένοι και απαιτουν περισσότερα από τις επιχειρήσεις για την απλή αγορά ενός προϊόντος. Η συναισθηματική δέσμευση είναι σημαντική.

Παναγιώτης Χατζηνικητας:

Μεγάλωσα στο νησί της σύμης στα Δωδεκάνησα. Όπου στα νέανικα μου χρόνια άνοιξε ένα μπαρ και ένα νυχτερινό κέντρο. το οποίο ευτυχώς πηγε πολύ καλά αρκετά γρήγορα, χάρη στον επαναλαμβανόμενο τουρισμό του νησιού Καθώς η Συμη είναι είναι δυνατό brand name και αρκετά δημοφιλής προορισμός.

Ήταν μια καλη επιχείρηματικη κίνηση που απαιτούσε πολλή δουλειά και παρά πολύ χρόνο αλλά ταυτόχρονα ήταν και διασκέδαση. Αλλά πάντα είχα αυτό το πράγμα με το κρασί. Αυτό το μικρόβιο που σε κάνει να θες να δοκιμάσεις  το ένα  μπουκάλι μετά το άλλο την περιέργεια να μαθεις περισσότερα σχετικά με τις ποικιλίες σταφυλιού την μαγεία του αμπελώνα  Ετσι ακολούθησα το όνειρό μου και τελικά έγινα επαγγελματίας σομελιέ, στο Σύδνεϊ . Ανοιξα κατάστημα πωλησης κρασιού στη Σύμη,κατόπιν  μετακόμισα στην Αυστραλία για μερικά χρόνια όπου και παρακολούθησα το WSET-2-3, και τελικά επέστρεψα στις ρίζες μου, την Ελλάδα και τη Σύμη. Εδώ είχα την ευκαιρία να μελετήσω ελληνικά κρασιά και τώρα εργάζομαι ως σομελιέ και διανομέας κρασιού, οινοπνευματωδών ποτών και μπύρας στη Σύμη.

Νadine Schmidt:

Όπως εύκολα προδίδει το όνομά μου, είμαι γεννημένη και μεγαλωμένη στη Γερμανία Σπούδασα Marketing, εργάστηκα σε εταιρείες όπως το MTV, η Red Bull και η Levi’s και πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της επαγγελματικής μου ζωής στον Όμιλο H&M. Επιτέλους ως Επικεφαλής Μάρκετινγκ για μία από τις μάρκες του ομίλου στη Στοκχόλμη. Είχα πάντα αυτό το πάθος για την επικοινωνία και το χτίσιμο εταιρικών προφίλ, αλλά η ζωή δουλευοντας σε μια μεγάλη εταιρεία δεν ήταν για μένα πια έτσι ώστε η ιδέα να ξεκινήσουμε το wyhnez ήρθε την κατάλληλη στιγμή.