Συνεντεύξεις

Συνέντευξη στο Startup.gr: Μαρίνα Προκοϊωσήφη founder του Dinerly.com

Η ιδέα του Dinerly γεννήθηκε όταν δούλευα σε ένα εστιατόριο και είδα το αφεντικό μου να ζορίζεται με τα έξοδα και τις χρεώσεις που του επιβάλλαν πλατφόρμες κρατήσεων, παραγγελιών και ιστοσελίδας, ποσοστά μέχρι και 40%. Καθώς έφτιαχνα ιστοσελίδες ερασιτεχνικά, σκέφτηκα ότι ο καλύτερος τρόπος να τον βοηθήσω θα ήταν να του προσφέρω μια ιστοσελίδα που συνδυάζει όλα αυτά τα συστήματα σε ένα  και δουλεύει για το μαγαζί ασταμάτητα και αυτόματα, χωρίς προμήθειες.

Ξεκινήσαμε με τον συνεργάτη μου Bhupendra Singh την ιστοσελίδα με σύστημα κρατήσεων και παραγγελιοληψίας και έπειτα σχεδιάσαμε και σύστημα για συνεχόμενες κριτικές 5 αστεριών και αυτόματο σύστημα διαφήμισεις όλα σε ένα. Όταν το σύστημα ήταν έτοιμο το εφαρμόσαμε στο μαγαζί που εργαζόμουν δωρεάν. Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου ήταν τόσο ευχαριστημένος που ξεκίνησε να το λέει σε όλους τους φίλους του, και ξαφνικά βρεθήκαμε με 30 εστιατόρια στην πλατφόρμα μας απο το πουθενά.

Πείτε μας λίγα λόγια για το προϊόν / υπηρεσία σας

Μέσω του Dinerly, οι επαγγελματίες της γαστρονομίας ανακτούν τον έλεγχο, απολαμβάνοντας μια προσαρμοσμένη επαγγελματική ιστοσελίδα, εφοδιασμένη με δυνατότητα κράτησης τραπεζιού και σύστημα παραγγελιοληψίας χωρίς προμήθειες. Απευθυνόμενοι σε οικογενειακές επιχειρήσεις, το Dinerly δεν είναι απλά μια τεχνολογική πλατφόρμα, αλλά ένας σύντροφος που συνειδητοποιεί την αξία του κάθε ποσοστού στον κόσμο της εστίασης.

Το μοντέλου λειτουργίας μας χωρίς προμήθειες αντιπροσωπεύει την αλλαγή που όχι μόνο κατανοεί τις ανάγκες των εστιατορίων, αλλά και μοιράζεται το πάθος τους, προσφέροντας ένα εργαλείο που δημιουργήθηκε με αγάπη για τον χώρο της εστίασης. Με ένα όραμα να καθιερώσει νέα δεδομένα στον χώρο, ανταποκρινόμενο στην ανάγκη της αγοράς για μια εναλλακτική, πιο φιλική προς τον επαγγελματία λύση. Με το Dinerly, οι εστιάτορες βρίσκουν έναν σύμμαχο που κατανοεί την πραγματικότητα τους και προσφέρει ένα εργαλείο που είναι σχεδιασμένο με κατανόηση για τον τομέα της εστίασης.

Σε ποιους απευθύνεται και τι υπηρεσίες προσφέρετε;

Η αποστολή μας είναι να βοηθήσουμε οικογενειακές επιχειρήσεις, δίνοντας τους τον έλεγχο και την δυνατότητα να φέρουν την επιχείρηση τους στο διαδίκτυο, χωρίς να είναι αιχμάλωτοι μεγάλων εταιρειών που χρεώνουν αστρονομικές προμήθειες.

Θέλουμε επίσης να κάνουμε πιο εύκολη την διοίκηση των μαγαζιών εστίασης, διότι γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι, δημιουργώντας αυτόματο remarketing, που στέλνει email και SMS σε πελάτες του μαγαζιού με εκπτωτικά κουπόνια και προσφορές για να ξανά παραγγέλνουν οι πελάτες από το μαγαζί ή να ξανά κλείνουν τραπέζι. Όλα τα δεδομένα πελατών ανήκουν στο κατάστημα και δεν υπάρχει κανένα συμβόλαιο για την εισαγωγή στην πλατφόρμα μας.

Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε από άλλες εταιρείες;

Αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε είναι το μοντέλο μας χωρίς προμήθειες και η κατανόηση του τομέα εστίασης. Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες τεχνολογικές στον τομέα της εστίασης, που έχουν μόνο παρελθόν στην τεχνολογία, εμείς έχουμε παρελθόν στην εστίαση που μας επιτρέπει να κατανοήσουμε τους συνεργάτες μας ακόμα καλύτερα. Όταν δουλεύεις στην εστίαση καταλαβαίνεις ότι κάθε ποσοστό μετράει, και ότι τα περιθώρια κέρδους στο φαγητό είναι μηδαμινά, ειδικά όταν πρέπει να δίνεις 10%-30% κάθε παραγγελίας σε άλλες εταιρείες. Το πιο σημαντικό μας προτέρημα είναι ότι πονάμε για τους εστιάτορες, έχοντας δουλέψει στον τομέα αυτό από τα 16 μου που άφησα το σχολείο, έχω δει από πρώτο χέρι πόσο δύσκολο είναι να συντηρείς ένα μαγαζί και να το προωθείς μπροστά κάθε μέρα. Θέλω με το Dinerly να κάνω αυτήν την δύσκολη δουλειά πιο εύκολη, και να βοηθήσω τον τομέα που αγαπάω και με μεγάλωσε με τόση αγάπη.

Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε στο ταξίδι σας;

Η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσαμε στο ταξίδι μας ήταν το χτίσιμο της πλατφόρμας, διότι ξεκινήσαμε ως μια μικρή ομάδα 2 ατόμων, σε ένα ταξίδι να αντικαταστήσουμε 3 ολόκληρα συστήματα σε ένα, χτίστη ιστοσελίδας, πλατφόρμα παραγγελιοληψίας και σύστημα κράτησης τραπεζιού. Ενώ άλλες εταιρίες χρειάζονται εκατομμύρια σε επενδύσεις και ομάδες 10 ατόμων και πάνω, εμείς το καταφέραμε όλο αυτό καθώς δουλεύοντας στης κανονικές μας δουλειές σε λιγότερο από 1 χρόνο με πολύ σκληρή δουλειά και επιμονή. Τώρα η επόμενη δυσκολία μας είναι να βγάλουμε το προϊόν μας προς τα έξω και να δείξουμε τα οφέλη του σε όλα τα μαγαζιά εστίασης στην Ελλάδα.

Πείτε μας 1-2 ελληνικά (ή μη) Startups που θαυμάζετε και γιατί;

Δεν μπορώ να κρυφτώ και να μην πω ότι θαυμάζω το e-food ως εταιρεία και ως προϊόν. Θαυμάζω απίστευτα την ευκολία χρήσεις και το πόσο ευχάριστη είναι η πλοήγηση της εφαρμογής, και ειδικά την άνοδο της εταιρείας ως την μεγαλύτερη πλατφόρμα παραγγελίας φαγητού στην Ελλάδα. Παρόλο που με κάποιον τρόπο είμαστε “ανταγωνιστές” πιστεύω ότι ένα εστιατόριο επωφελείται και με τις 2 πλατφόρμες πλήρως.

Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there;

Η νούμερο 1 συμβουλή μου για νέους επιχειρηματίες είναι να βρουν το πάθος τους στο κομμάτι της επιχειρήσεις και να απολαύσουν το ταξίδι. Το ταξίδι του entrepreneur έχει πολύ δυσκολία, πολύ ιδρώτα και αίμα, και παρόλο που πολλοί νομίζουν ότι είναι εύκολα λεφτά να ανοίξεις μια δικιά σου επιχειρήση, πάντα πληρώνεσαι τελευταίος, και μερικές φορές και καθόλου. Οπότε είναι σημαντικό να ξεκινάνε την επιχείρηση τους για τον σωστό λόγο, και επειδή πιστεύουν ότι το προϊόν τους θα βοηθήσει την αγορά. Πάνω από όλα να το αγαπάνε αυτό που κάνουν  γιατί στην αρχή το μοναδικό πράγμα που θα τους ωθεί θα είναι το πάθος τους για το προϊόν τους. Και η τελευταία μου συμβουλή, να έχουν εμμονή με το προϊόν τους και τους πελάτες τους. Όταν έχουν ένα καταπληκτικό προϊόν και προσέχουν τους πελάτες τους, τότε όλα κυλάνε εύκολα.