Vemagnet: Η crowdfunding πλατφόρμα που λύνει τα χέρια κάθε επιχείρησης

    Από: Startup Team

Η χρηματοδότηση είναι ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας για μία startup που σκοπεύει να αναπτύξει ένα καινοτόμο προϊόν/υπηρεσία. Τα χρηματικά κεφάλαια ώστε να μπορεί να απευθυνθεί στο ευρύ κοινό διαφημίζοντας ταυτόχρονα το brand της είναι ένα πρόβλημα που συναντάται συχνά και μία πλατφόρμα crowdfunding έρχεται να λύσει αυτό το πρόβλημα. Ο λόγος για την Vermagnet που δημιουργήθηκε από την Αναστασία Μπερμπέρογλου και τον Σταύρο Μπερμπέρογλου. Το Startup.gr μίλησε με την Αναστασία Μπερμπέρογλου και μας αποκάλυψε τα πάντα για την υπηρεσία της.

Πείτε μας λίγα λόγια για την υπηρεσία σας (τι είναι, τι προσφέρει)

Η Vemagnet είναι μια πλατφόρμα crowdfunding ή αλλιώς συμμετοχικής χρηματοδότησης μέσω της οποίας ένας οργανισμός ή μια επιχείρηση μπορεί να πραγματοποιήσει πάσης φύσεως projects με τη χρηματική βοήθεια του κοινού.

Η διαδικασία ξεκινάει όταν δημιουργείται μια καμπάνια χρηματοδότησης για έναν συγκεκριμένο σκοπό και ορίζεται ένας χρηματικός στόχος. Αμέσως μπορεί ο καθένας να συνεισφέρει όποιο χρηματικό ποσό επιθυμεί ξεκινώντας από τα 10€ και να λάβει ως αντάλλαγμα μια ανταμοιβή (προϊόν ή υπηρεσία). Από τον δημιουργό της καμπάνιας παρουσιάζεται ο σκοπός, τα οφέλη και οι δαπάνες που πρέπει να γίνουν καθώς και οι ανταμοιβές που θα δοθούν για την υλοποίηση του συγκεκριμένου project.

Mια καμπάνια χρηματοδότησης μπορεί να δημιουργηθεί τόσο για κοινωνικούς όσο και για επιχειρηματικούς σκοπούς. Για παράδειγμα, μια startup που σκοπεύει να αναπτύξει ένα καινοτόμο προϊόν/υπηρεσία αλλά χρειάζεται χρηματικά κεφάλαια, μπορεί να απευθυνθεί στο ευρύ κοινό μέσω της πλατφόρμας διαφημίζοντας ταυτόχρονα το Brand της. Και αντίστοιχα ένας Δήμος ο οποίος επιθυμεί να προχωρήσει στην υλοποίηση ενός σχεδίου μπορεί να ζητήσει την συμμετοχή των πολιτών μέσω της διαδικασίας του crowdfunding.

Γιατί αποφασίσατε να αναπτύξετε αυτήν την δραστηριότητα;

Το γεγονός ότι εργαζόμαστε ως οικονομολόγοι και σύμβουλοι επιχειρήσεων για περισσότερα από 10 χρόνια και έχοντας καθημερινή επαφή με επιχειρήσεις, μας δίνει την δυνατότητα να εντοπίσουμε τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που συναντάει μια επιχείρηση στην Ελλάδα. Αυτό που γινόταν όλο και πιο αντιληπτό ήταν το έντονο πρόβλημα της χρηματοδότησης ιδίως στα πρώτα βήματα ενός επιχειρηματία, σε συνδυασμό με την δυσκινησία των παραδοσιακών τρόπων άντλησης κεφαλαίων. Σε εκείνο το κομβικό σημείο και έχοντας διερευνήσει την αντίστοιχη είσοδο του crowdfunding στην Ευρώπη γεννήθηκε η ιδέα της ίδρυσης της Vemagnet. Της ανάπτυξης δηλαδή ενός νέου χρηματοδοτικού μοντέλου που θα αλληλοεπιδρούν απευθείας τα δύο μέρη (από τη μια η επιχείρηση/οργανισμός και από την άλλη το κοινό).

Γιατί αποφασίσατε να ξεκινήσετε μια δραστηριότητα μόνος σας;

Το να χτίζεις κάτι μόνος σου δεν είναι πάντα εύκολο να επιτευχθεί, αλλά έχει να προσφέρει πολλά σε κάθε άνθρωπο που το επιδιώκει. Οι εμπειρίες μέσα από τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που εμφανίζονται καθημερινά στην ζωή ενός αυτοαπασχολούμενου είναι τέτοιες που τον ωριμάζουν και τον προετοιμάζουν να ανταπεξέλθει στον επιχειρηματικό στίβο. Το γεγονός λοιπόν ότι ξεκινήσαμε μόνοι μας δε μας φόβισε αντιθέτως αποτέλεσε κίνητρο και έμπνευση για να εξελίξουμε περισσότερο τις γνώσεις μας. Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως το ανθρώπινο δυναμικό και οι συνεργάτες που έχουμε γύρω μας αποτελούν καθοριστικό πυλώνα στην εξέλιξη και την διαμόρφωση της πορείας μας.

Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε;

Η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε ακόμη σε εγχώριο επίπεδο είναι το γεγονός ότι η φιλοσοφία του crowdfunding δεν είναι ο πιο διαδεδομένος τρόπος χρηματοδότησης στην Ελλάδα. Οπότε, κεντρικός ρόλος στην δραστηριότητά μας είναι το ότι χρειάζεται σωστή και επαρκής ενημέρωση και εκπαίδευση γύρω από τα νέα τεχνολογικά δεδομένα της συμμετοχικής χρηματοδότησης. Αυτό γίνεται με την δημιουργία σεμιναρίων και workshops σε πανεπιστημιακούς χώρους, θερμοκοιτίδες νεοφυών επιχειρήσεων αλλά ακόμα και σε δημοτικούς φορείς.  Όπως αντίστοιχα και από την άλλη πλευρά ενημέρωση του ευρύτερου κοινού για τα οφέλη που έχουν να αποκομίσουν παρέχοντας υποστήριξη, χρηματική και μη, σε καινοτόμες επιχειρηματικές δράσεις ή έργα που αφορούν τον δήμο ή την κοινότητά τους.

Πείτε μας 1-2 ελληνικά (ή μη) επιχειρηματικά μοντέλα που θαυμάζετε και γιατί;

Η καινοτομία αποτελεί μονόδρομο για την οικονομική ανάπτυξη και τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνιση τους ένας σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων οι οποίες αξιοποιούν νέες τεχνολογίες και δημιουργούν καινούρια επιχειρηματικά μοντέλα με αποτέλεσμα να δραστηριοποιούνται με μεγάλη επιτυχία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Επιχειρήσεις όπως οι taxibeat, workable, e-food, parkaround είναι μερικά από τα παραδείγματα που αποδεικνύουν πως αν υπάρχει θέληση και σωστή στρατηγική μπορεί να υπάρξει και επιτυχία.

Πως βλέπετε την επιχείρησή σας σε 1 χρόνο από τώρα;

Στόχος μας είναι η πλατφόρμα μας να αποτελέσει κίνητρο για την είσοδο της συμμετοχικής χρηματοδότησης σε επίπεδο Δήμων. Αυτό πάνω στο οποίο εργαζόμαστε αυτή τη στιγμή είναι το Crowdfunding να αποτελέσει μια ευκαιρία εξασφάλισης κεφαλαίων, αλλά και έναν τρόπο για τη δημιουργία συμπράξεων μεταξύ κρατικών φορέων, επιχειρήσεων και πολιτών για την ανάπτυξη των τοπικών κοινοτήτων. Έχοντας έρθει ήδη σε επαφή με τους πρώτους Δήμους, δημιουργούνται οι πρώτες καμπάνιες μέσω των οποίων οι πολίτες θα προτείνουν, χρηματοδοτούν και υλοποιούν έργα που αποσκοπούν στην παροχή υπηρεσίας και στην προσφορά δημόσιας αξίας για την βελτίωση της τοπικής κοινωνίας.

  • Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there;

Να είναι ανθεκτικοί και ευέλικτοι. Χρειάζεται ανθεκτικότητα στο να συνεχίζει κάποιος να καινοτομεί και να μένει προσηλωμένος στους στόχους του και ταυτόχρονα απαιτείται ευελιξία σε έναν κόσμο που κινείται τόσο γρήγορα.

Βασικό στοιχείο αποτελεί επίσης το ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να συγκεντρώσει κάποιος γύρω του. Οι επιχειρήσεις που χτίζονται γύρω από τις ικανότητες και τα ταλέντων των ανθρώπων έχουν μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας. Επομένως πράσινο φως στις συμπράξεις.

Και τέλος θα συμβουλεύαμε να υπάρξει όσο το δυνατόν νωρίτερα μια καταγραφή του business plan, του ανταγωνισμού καθώς και της αγοράς που στοχεύει η κάθε επιχείρηση ώστε να τεθούν οι βάσεις πάνω στις οποίες θα αναπτυχθεί.

Short Bio

  • Αναστασία Μπερμπέρογλου (linkedin)

Απόφοιτος του τμήματος «Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων» και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Διοίκηση Επενδύσεων του Heriot Watt University. Εργάζεται ως οικονομολόγος και σύμβουλος επιχειρήσεων από το 2007. Τα τελευταία 3 χρόνια παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα χρηματοδότησης και παράλληλα συμμετέχει σε ευρωπαϊκά μεταπτυχιακά προγράμματα επιχειρηματικότητας & καινοτομίας.

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/anastasia-berberoglou-461436117/

  • Σταύρος Μπερμπέρογλου (linkedin)

Απόφοιτος του τμήματος «Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με μεταπτυχιακές σπουδές στα Χρηματοοικονομικά. Ασχολείται με τον τομέα της λογιστικής και συνεργάζεται με μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την παροχή φορολογικών και ασφαλιστικών συμβουλών. Από το 2017 συμμετέχει σε προγράμματα εναλλακτικών μορφών χρηματοδότησης.

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/stavrosberberoglou/

Vemagnet Infos:

URL: https://vemagnet.com/

Facebook: https://www.facebook.com/vemagnet/