7 Συμβουλές Για Την Αντιμετώπιση Του Άγχους Στην Επιχείρησή Σου

    Από: Startup Team

Κάθε επιχειρηματίας, βλέποντας καθημερινά να παρουσιάζονται προβλήματα και “εμπόδια” για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί μια εταιρεία, είτε αυτά προέρχονται από την αγορά, είτε εσωτερικά από τον τρόπο που λειτουργεί μια εταιρεία, βιώνει μια συνεχιζόμενη και αυξανόμενη κατάσταση άγχους, αμφιβολίας και έντονης ανασφάλειας.

Υπάρχουν κάποιες ενέργειες που μπορείς να κάνεις ώστε να μειώσεις αυτήν την έντονα στρεσογόνα κατάσταση που πιθανόν κι εσύ να βιώνεις, όπως:

1.Εντόπισε ακριβώς τι είναι αυτό που σε αγχώνει 

Αυτό είναι και το πρωταρχικό βήμα για να αρχίσεις να αντιμετωπίζεις αποτελεσματικά την κατάσταση. Ποιο ακριβώς τμήμα της επιχείρησής σου, σου δημιουργεί άγχος και πίεση; Αν δεν γνωρίζεις ποια υπάρχουσα λειτουργία της επιχείρησής σου δεν συνεισφέρει στο να ξεπεράσει την κρίση, τότε απλά θα είσαι αγχωμένος εξαιτίας μιας λανθασμένης πηγής. Για παράδειγμα, αν νιώθεις ότι αγχώνεσαι λόγω της χαμηλής απόδοσης σε πωλήσεις, εξέτασε πρώτα την απόδοση του τμήματος marketind της επιχείρησής σου.

2.Κάνε έναν συγκεκριμένο στρατηγικό σχεδιασμό

Ακόμα και σε περιόδους κρίσης, θα πρέπει να υπάρχει ένα πλάνο ώστε ο επιχειρηματίας να μπορεί να έχει έναn στόχο. Ανεξάρτητα από το αν είναι μακροπρόθεσμος ή βραχυπρόθεσμος, σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, αποτελεί ένα σταθερό παράγοντα για εσένα και για την επιχείρησή σου.

3.Μην κάνεις βιαστικές κινήσεις

“Λύσεις” απόγνωσης και πανικού μπορούν να προκαλέσουν περισσότερο άγχος και πίεση και αυτό να οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα. Μην επηρεάζεσαι από ανθρώπους που θα σου προτείνουν λύσεις διάσωσης και εύκολου χειρισμού.

4.Ζήτησε την βοήθεια ενός ειδικού

Αναζήτησε τους βοηθούς γύρω σου. Όπως για παράδειγμα σε επείγουσες καταστάσεις όσον αφορά στην υγεία σου χρειάζεσαι την βοήθεια ενός γιατρού, έτσι και σε καταστάσεις δύσκολες μέσα στην επιχείρησή σου εξειδικευμένοι σύμβουλοι επιχειρήσεων μπορεί να σου δώσουν μια λύση και να σε βοηθήσουν να εφαρμόσεις ένα πλάνο ενεργειών που διαφορετικά δεν θα το έβλεπες.

5.Μια σημαντική παράμετρος είναι να μην σκέφτεσαι πολύ

Η πολλή σκέψη δεν βοηθάει πάντα και τις περισσότερες φορές η λύση βρίσκεται έξω από το κεφάλι σου. Παρατήρησε προσεκτικά τις άλλες εταιρείες που τα καταφέρνουν στην κρίση. Ποιες ενέργειες κάνουν. Πώς λειτουργούν σε τέτοιες δύσκολες περιόδους. Πώς βρίσκουν πελάτες. Το αντίδοτο της κρίσης είναι η δημιουργία νέων προϋποθέσεων που θα σε βγάλουν από την κατάσταση αυτή.

6.Σταμάτα να ασχολείσαι με τα άσχημα νέα… 

Και κάνε πράγματα τα οποία σε ευχαριστούν και σε χαλαρώνουν. Μην επικεντρώνεσαι στα προβλήματα αλλά στη λύση που πρέπει να βρεις.

7.Δες πώς μπορείς να αυξήσεις την δουλειά σου

Δες πώς η δραστηριότητα που έχεις μπορεί να αναπτυχθεί. Είναι θέμα διαφήμισης και διαφόρων προωθητικών ενεργειών με χαμηλό κόστος; Είναι θέμα περισσότερης επικοινωνίας με τους υφιστάμενους πελάτες σου για να ερευνήσεις αν χρειάζονται κάτι από εσένα; Είναι θέμα εύρεσης νέων πελατών; Το χειρότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να μην κάνεις τίποτα. Η κρίση μπορεί να αποτελέσει μια μεγάλη ευκαιρία για την επιχείρησή σου, αρκεί να αρχίσεις να την βλέπεις έτσι.

Πάνω από όλα, αυτό που πρέπει να κάνεις σε μια κατάσταση κρίσης για την επιχείρησή σου είναι η αλλαγή του τρόπου λειτουργίας σου. Ενέργειες που έκανες στο παρελθόν στην επιχείρησή σου ενδεχομένως να πρέπει να σταματήσουν. Ερεύνησε ποιες ήταν οι πετυχημένες ενέργειες του παρελθόντος και απλά επανάλαβέ τες σήμερα. Όχι αύριο! Θέσε τες σε εφαρμογή προσαρμοσμένες στα σημερινά δεδομένα. Αν κάτι έφερνε αποτέλεσμα στο παρελθόν, αρκεί να το επαναλάβεις και σήμερα. Έχε στο νου σου ότι μια κρίση θα κάνει τον κύκλο της. Είναι δικό σου καθήκον να οδηγήσεις την επιχείρησή σου διαμέσου αυτής. Και μην ξεχνάς: Φρόντισε τον εαυτό σου για να μπορεί να είναι σε θέση να φροντίσει και την επιχείρησή του!

Πηγή: thriveglobal.gr