Για να ανοίξουν οι δουλειές κάντε τους να ανοίξουν το mail τους! “Ψυχολογικά” tips email marketing

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Έχετε Facebook. Έχετε Instagram. Ανεβάζετε video στο Facebook. Κάνετε tweets. Σκεφτήκατε μέχρι και να τραγουδήσετε στο TikTok (ευτυχώς, το μετανιώσατε). Οπότε, ίσως να σας… ξινίζει λίγο το παραδοσιακό email. Ξέρετε, αυτό που αποκαλούμε και “newsletter” και στέλνει νέα, άρθρα και προσφορές στην ηλεκτρονική βάση πελατών μας.

Λάθος!

Θα σας πω τι μου θυμίζει το email. Σε παλαιότερες, προ Internet εποχές, οι επιχειρηματίες συνήθιζαν να σνομπάρουν το ταπεινό έντυπο. Όλοι ήθελαν ένα εντυπωσιακό τηλεοπτικό σποτ, να κάτι σαν το “put the kot down”, ένα ραδιοφωνικό με τον Μπέζο ή κάποιον παρόμοιο, κλπ. Φυσικά, όταν ερχόταν το κόστος του TV spot και του Μπέζου, το ταπεινό εντυπάκι δεν φαινόταν εντέλει τόσο λάθος επιλογή…

Σας το τονίζω λοιπόν. ΜΗΝ σνομπάρετε το email marketing και τις δυνατότητές του.  Έχει ακόμα δύναμη και μπορεί να εξυπηρετήσει τους σκοπούς σας! Και για να είμαι σίγουρος ότι δεν θα το κάνετε, σας γράφω παρακάτω 4 «ψυχολογικά» τρικ για να το εκμεταλλευθείτε σωστά.

“Εκποίηση με διάλυση Πρωτοδικείου”

Μήπως το θυμάστε; Για πολλές δεκαετίες, ήταν ένα τρικ για να φεύγουν τα εμπορεύματα (σήμερα το λέμε Black Friday). Είναι απολύτως ανθρώπινο και απολύτως μέσα στην ψυχολογία μας να θέλουμε να προλάβουμε, ή καλύτερα να αρπάξουμε τις τελευταίες ευκαιρίες, πριν μας τις πάρουν άλλοι.

Εκμεταλλευθείτε λοιπόν στο email marketing σας έννοιες και φράσεις που βγάζουν σπανιότητα και υπονοούν (ή αναφέρουν ξεκάθαρα) deadline. Παραδείγματα:

  • Μέχρι τις 31 Ιουλίου
  • Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων
  • Για περιορισμένο αριθμό
  • Μόνο για σήμερα
  • Μέχρι το Σάββατο
  • Κλπ

Προσοχή: ΜΗΝ πέσετε στην παγίδα της ανειλικρίνειας. Το “μέχρι τις 31 Ιουλίου” ίσως μπορεί να πάρει μία “παράταση μέχρι και τις 10 Αυγούστου”. Μην το τραβήξετε όμως μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ο πελάτης σας, εκτός από το ότι έχει πάντα δίκιο,  είναι και πιο έξυπνος από όσο νομίζετε.

2 μαγικές λέξεις

Υπάρχουν 2 μαγικές λέξεις που μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ ενός CTR (Click Through Rate) του 1% και ενός του 10%. Η πρώτη είναι η λέξη “ΔΩΡΟ”. Δεν έχω γνωρίσει ακόμη τον άνθρωπο εκείνο, που διαθέτει τον βαθμό αυτοσυγκράτησης εκατό προτεσταντών ιερέων, και μπορεί να αγνοήσει τη λέξη “ΔΩΡΟ” σε ένα email.

Η δεύτερη φράση είναι “ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ” ή παρεμφερείς της έννοιες. Ισχύει ότι και για το “ΔΩΡΟ”, απλά όχι σε τόσο ολοκληρωτικό βαθμό. Και εδώ υπάρχει disclaimer, ε; Το δώρο, να είναι πραγματικό – δεν έχει σημασία αν είναι μικρό! Το ίδιο και το ποσοστό της έκπτωσης.

“Θέμη, ειδικά για σένα”

Έχω μιλήσει ξανά για την ψυχολογική σημασία και την αξία της προσωποποίησης. Εάν έχετε ένα καπελάδικο και ξέρετε ότι μου αρέσουν τα καπέλα, μιλήστε μου με το όνομά μου! Πείτε μου “Θέμη, ήρθαν τα panama που όλοι περίμεναν!” Σίγουρα θα με κάνετε να γυρίσω το κεφάλι μου προς το καπέλο σας πιο εύκολα από το “Dear Customer”.

Creative hook

Τέλος, όλοι μας είμαστε προγραμματισμένοι να αναγνωρίζουμε το δημιουργικό και το έξυπνο και να το ανταμείβουμε. Γιατί; Διότι δεν το βρίσκουμε τόσο συχνά όσο το τυποποιημένο και το κλισέ. Σκεφτείτε τη σημερινή σας ημέρα μέχρι τώρα και αναλογιστείτε πόσα σημεία της ήταν δημιουργικά. Σίγουρα, όχι πολλά!

Απευθυνόμενοι λοιπόν στον πελάτη σας μέσω email marketing, προσπαθήστε, ειδικά στον τίτλο του email σας, να βάλετε λίγο δημιουργικό “αλάτι”. Για να επιστρέψουμε στα καπέλα, ένα brainstorming λίγων ωρών μπορεί να βγάλει creative τίτλους για πολλά, πολλά κλικ, όπως “Γούστο μας και καπέλο σας!” Και εάν δεν το “έχετε”, απευθυνθείτε στους ειδικούς!

από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L’Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ σε μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L’ Oreal Professionnel, Lancοme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl’s. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα, εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών ∆εξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation). Τέλος, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται εδώ και 4 τηλεοπτικές σεζόν στο Attica TV / SBC TV και 10 ακόμα περιφερειακούς σταθμούς στην Ελλάδα, καθώς και την επιχειρηματική ραδιοφωνική εκπομπή «Marketing on the GO» που μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο 14.00-16.00 στον Amagi Radio.