Η επιστροφή της κασέτας και οι πωλήσεις αυξάνονται το 2019

    Από: Startup Team

Οι κασέτες είχαν εξαφανιστεί για σχεδόν 20 χρόνια, αλλά το 2019, δύο χρόνια μετά τα πρώτα πραγματικά σημάδια της επιστροφής τους η γοητεία της DIY μουσικής απλά δεν θα σταματήσει.

Η επίσημη αναβίωση είναι μια τάση που, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, θα μετρηθεί σε χρόνια και όχι μήνες.

Οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι επάνω.Μέχρι τον Ιούλιο του 2019, 35.000 κασέτες είχαν πωληθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τη Βρετανική Φωνογραφική Βιομηχανία (BPI).

Αυτό είναι σχεδόν το διπλάσιο των 18.000 που πωλήθηκαν από το ίδιο σημείο τον Ιούλιο του 2018 και προβλέπεται ότι περίπου 75.000 θα πωληθούν μέχρι τα τέλη του 2019.

Με άλλα λόγια, είναι πάνω από τις 50.000 που πωλήθηκαν πέρυσι, αλλά μικρότερος από το κάπως συμβολικό σημείο των 100.000 πωλήσεων κασέτας για τελευταία φορά το 2004.

Η BPI αναφέρει ότι οι κασέτες αντιπροσώπευαν μόνο το 0,2% των πωλήσεων άλμπουμ μέχρι σήμερα, έναντι ενός πολύ πιο αξιοσέβαστου 12% για το βινύλιο, το οποίο είχε μια πολύ μεγαλύτερη αναζωπύρωση την τελευταία δεκαετία.

Βεβαίως, αυτά τα ποσοστά δείχνουν φτωχά σε σύγκριση με το peak των πωλήσεων κασέτας το 1989, τότε που 83 εκατομμύρια κασέτες αγοράστηκαν από μουσικόφιλους στη Βρετανία.

Ωστόσο, τη στιγμή που αστέρια του σύγχρονου μουσικού στερεώματος – από την υπερεπιτυχημένη ποπ σταρ Ariana Grande μέχρι το πανκ ντουέτο Sleaford Mods – επιλέγουν αυτό το φορμάτ, φαίνεται να έχει ξεκινήσει μια μίνι αναβίωση της κασέτας.

Είναι πιθανό οι κασέτες για νέες κυκλοφορίες να είναι απλά εμπορικές ενέργειες που χρησιμοποιούν το στοιχείο της νοσταλγίας για να επικοινωνήσουν το μήνυμα τους.

Μια πολύχρωμη κασέτα σε σχέση με ένα CD επίσης εκμεταλλεύεται τόσο το marketing των νέων άλμπουμ όσο και στην εύρεση νέων μετατροπών στο διαδίκτυο.

Για ανθρώπους νέους ή επιστρέφοντας σε κασέτες, υπάρχει το θέμα για το πώς να τις ακούσουν. Η Tsunoda έχει πουλήσει πάνω από 1.500 vintage κασετόφωνα στο κατάστημα που άνοιξε το 2015 και λέει ότι οι έφηβοι κλίνουν προς τα Walkmans ενώ οι “ηλικιωμένοι αγοράζουν Boomboxes”.

Η retromania δεν είναι κάτι καινούργιο. Η αγάπη μας για την ανακύκλωση του παρελθόντος της ποπ κουλτούρας αποτελεί καθοριστικό στοιχείο της κουλτούρας των millennials: η βιομηχανία του nostalgia marketing ανθεί.

Πηγή: Thetotalbusiness.com