Η Tesla εντείνει την παρουσία της στην Ευρώπη καθώς το Model 3 μπαίνει στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου

    Από: Startup Team

Κανείς δεν έχει εκπλαγεί από το ότι η Tesla, παρά το ότι είναι νέος παίκτης, είναι μια ελκυστική εταιρεία για όσους υιοθετούν την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η τεχνολογία της εξάλλου θαυμάζεται για το ότι είναι μπροστά από την αντίστοιχη του συνόλου, και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός. Αλλά το γεγονός πως “κλέβει” πωλήσεις από τα πολυβραβευμένα και πολυφημιζόμενα ICE (με μηχανές εσωτερικής καύσης) hot-rod sedans όπως το BMW 3 Series, το Audi A4 και το Mercedes C-class, θα είναι αιτία ανησυχίας σε αρκετά κεντρικά γραφεία μεγάλων εταιρειών.

Αποτέλεσε έναν σιδηρούν κανόνα του αυτοκινητικού marketing, ότι οι γερμανικές premium εταιρείες αυτοκινήτου είναι απροσπέλαστες στην Ευρώπη εξαιτίας της μακράς κληρονομιάς υψηλής ποιότητας και χωρίς ανταγωνισμό επιδόσεων. Πολλές εταιρείες μαζικής παραγωγής φέρουν τα σημάδια από την προσπάθεια να κερδίσουν πωλήσεις από τις BMW, Audi, Mercedes, Porsche, με νέες εκδόσεις των δικών τους sedans. Πάντα καταλήγουν με δάκρυα, μειώσεις τιμών, και καταστρέφουν τα κεφάλαια των μετόχων.

Αλλά το Model 3 κάνει το αδύνατο. Αμφισβητεί τους Γερμανούς για τις επιδόσεις των ICE αυτοκινήτων, και χρεώνει υψηλότερες τιμές.

Στο α΄ εξάμηνο του 2019, η Tesla πούλησε 37.236 Model 3s στη Δυτική Ευρώπη (οι πωλήσεις ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο) και βρέθηκε στην κορυφή της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Η Renault πούλησε 24.231 Zoes, η Nissan πούλησε 16.288 Leafs και η BMW 14.962 i3s, σύμφωνα με τα στοιχεία του αναλυτή του κλάδου αυτοκινήτου, Matthias Schmidt. Η Δυτική Ευρώπη περιλαμβάνει όλες τις μεγάλες αγορές, όπως Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ιταλία και Ισπανία.

Οδηγώ το κορυφαίο της σειράς Model 3, το οποίο είναι ελαφρώς πιο ακριβό στη Βρετανία από το πιο hot BMW 3-series, κοντά στις 50.000 στερλίνες μετά από φόρους (61.500 δολάρια), αλλά οι επιδόσεις του διαλύουν τον γερμανικό ανταγωνισμό. Η έκδοση Performance πιάνει τα 60 μίλια σε 3,2 δευτερόλεπτα, και η Tesla ισχυρίζεται ότι θα φτάσει τα 162 μίλια στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Αυτή η έκδοση έχει δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Το εν λόγω μοντέλο υποστηρίζει ότι “πιάνει” τα 329 μίλια διαρκούς οδήγησης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μία άσχημη συνήθεια να έχουν μια εντυπωσιακή αρχή, αλλά συχνά όταν έχεις οδηγήσει ας πούμε 50 μίλια, είναι σαν να σου “τρώει” 70. Όχι με το Model 3, αν και δεν είχα χρόνο να διαπιστώσω τι θα συνέβαινε εάν έκανες βόλτα όλη ημέρα με το αποδεκτό στους ευρωπαϊκούς δρόμους όριο των 80-85 μιλίων.

Η πιο αργή έκδοση Standard Range Plus ξεκινά στη Βρετανία από τις 37.340 στερλίνες μετά από φόρους (46.000 δολάρια) αλλά και πάλι πιάνει τα 60 μίλια σε 5,3 δευτερόλεπτα και με ταχύτητα 140 μιλίων. Αυτή η πισωκίνητη έκδοση υποστηρίζει ότι έχει δυνατότητα οδήγησης 254 μιλίων.

Η ποιότητα ήταν ένα ζήτημα στη Γερμανία και μια πρόσφατη υπόθεση υψηλού κύρους πρέπει να έχει καταστρέψει την φήμη της Tesla. Μια μεγάλη γερμανική εταιρεία ενοικίασης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακύρωσε την παραγγελία της για 100 Model 3 καθώς τα πρώτα 15 έφτασαν με μεγάλα προβλήματα στην ποιότητα. Οφείλω να αναφέρω ότι η έκδοσή μου Performance δεν είχε τέτοια ζητήματα, αλλά καθώς ήταν ένα όχημα που προοριζόταν για τα ΜΜΕ, αυτό δεν λέει και πολλά.

Αυτή η έκδοση Performance “αγκαλιάζει” τον δρόμο σαν ένα Mini και οδηγείται σαν ένα μηχάνημα υψηλού οκτανίου. Η διαδρομή είναι ομαλή και υποδειγματική. Η εσωτερική ποιότητα ήταν κορυφαια. Ορισμένοι αγοραστές θα θέλουν όλο το ηχητικό που μόνο μια ICE μηχανή μπορεί να προσφέρει, επομένως η ησυχία του Model 3 δεν είναι για αυτούς.

Αν γεμίζεις την μπαταρία καθημερινά από έναν φορτιστή στο σπίτι σου, το κόστος της οδήγησης είναι περίπου το ένα έβδομο σε σχέση με εκείνο μιας μηχανής ενός ICE. Αυτό είναι πολύ σημαντικό εδώ διότι στην Ευρώπη, η βενζίνη έχει φόρους κάποιες φορές σχεδόν στο 75% της τιμής, επομένως εκείνοι οι τυχεροί που μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα αυτοκίνητο όπως αυτό, μπορεί να δουν μεγάλο οικονομικό όφελος. Καθώς ξεκινά η επανάσταση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δράσουν άμεσα για να καλύψουν μια τεράστια τρύπα στα οικονομικά τους από τους οικιακούς ηλεκτρικούς φορτιστές.

Ο Felipe Munoz, αναλυτής της αγοράς αυτοκινήτου στη JATO Dynamics, δεν εκπλήσσεται από την επιτυχία του Model 3 έναντι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά η επιτυχία του έναντι του συμβατικού γερμανικού ανταγωνισμού, αψηφά αυτό που ο ίδιος ονομάζει ως παράγοντας “κληρονομιάς”.

“Είναι το μεσαίου μεγέθους sedan με τις κορυφαίες πωλήσεις, υψηλότερα από το BMW 3-Series, Audi A4, Mercedes C-Class (πλην εκδόσεων όπως το station wagon). Η Tesla δεν έχει “κληρονομιά”. Αυτό είναι μεγάλο ζήτημα για τα premium brands. Είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα κατά τη γνώμη μου, να κερδίζει πωλήσεις από μοντέλα με παραδοσιακό κινητήρια καύσης, χωρίς τον παράγοντα κληρονομιάς”, δηλώνει ο Munoz.

Ο ίδιος τονίζει πως ο ανταγωνισμός θα ενταθεί στο επόμενο έτος, καθώς περισσότερες εταιρείες θα παρουσιάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Model 3 είναι επίσης ανταγωνιστικό σε έναν τομέα, στα sedans, τα οποία χάνουν έδαφος από τα SUVs.

“Το Model 3 δεν παίζει σε πολύ “καυτό” τομέα. Δεν είναι SUV και οι Ευρωπαίοι δεν ενδιαφέρονται ιδιαιτέρως για sedan. Οι μεγάλες απειλές προέρχονται από τα ηλεκτρικά SUVs όπως το Jaguar I-Pace και το Audi e-tron και τις επόμενες εκδόσεις μεσαίου μεγέθους”, τόνισε ο Munoz.

Η Tesla αναμένεται να εισάγει μια έκδοση SUV του Model 3, το Model Y, στην Ευρώπη αργότερα στο επόμενο έτος.

Ο αναλυτής Schmidt συμφωνεί ότι το Model 3 ήταν επιτυχημένο, αλλά επισημαίνει ότι οι πωλήσεις δεν ανταποκρίθηκαν σε κάποιες πιο υπερβολικές προβλέψεις.

“Στη Δυτική Ευρώπη, η Tesla πούλησε 49.200 οχήματα στη χρήση μέχρι τον Ιούλιο ή σχεδόν το ένα τέταρτο της συνολικής καθαρής αγοράς νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό αντιστοιχεί σε 40.700 Model 3s, περίπου 10000 περισσότερα από το επόμενο καλύτερο μοντέλο, το Zoe της Renault με 28.000 στην ίδια περίοδο”, τόνισε ο Schmidt.

Ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί, όταν βγει προς πώληση το Taycan της Porsche τον επόμενο χρόνο.

“Τα πράγματα δεν θα γίνουν πιο εύκολα για την Tesla με 30.000 προπαραγγελίες για το ηλεκτρικό Porsche Taycan που θα ξεκινήσει να παραδίδεται από το επόμενο έτος”, ανέφερε ο Schmit.

Ο ίδιος δήλωσε πως η Volkswagen Group θα προσπαθήσει να πουλήσει περίπου 300.000 BEVs στο επόμενο έτος, σε όλα τα brands της.

“Οι ημέρες κυριαρχίας της Tesla στην συγκριτικά μικρή ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μετρημένες”, δήλωσε ο Schmidt.

Πηγή: capital.gr