Μάρκετινγκ & Επικοινωνία στους Πολιτικούς

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Η Πολιτική Επικοινωνία είναι ένας ιδιαίτερος κλάδος της ευρύτερης Πολιτικής Επιστήμης και είναι μια θεμιτή δραστηριότητα για τη λειτουργία των πολιτικών κομμάτων και της δημοκρατίας που στοχεύει στο να φέρει σε επαφή τους ψηφοφόρους με τα κόμματα και τους πολιτικούς. Επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις, αρχές και κανόνες κάτω από την ομπρέλα της ηθικής. Στην πολιτική όμως δεν λειτουργεί το γνωστό μίγμα marketing ωστόσο οι πολιτικοί για την προβολή τους ασκούν τις τεχνικές του Personal Branding, για τις οποίες δεν επιθυμούν να συζητούν καθώς δείχνει να είναι θέμα ταμπού.

Στο επεισόδιο αυτό o σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας με καλεσμένη στο studio του Attica TV/SBC TV Channel την πολιτική επικοινωνιολόγο Δήμητρα Ψυχούλια συζητούν για το μάρκετινγκ και την επικοινωνία των πολιτικών! Θα απαντηθούν ερωτήματα όπως: -Πόσο διαφέρει η προώθηση ενός προσώπου (πχ. πολιτικού) από την προώθηση ενός προϊόντος/υπηρεσίας; -Ποιες είναι οι βασικές αρχές γύρω από τις οποίες πρέπει να χτιστεί το “brand” ενός πολιτικού; -Πως έχουν επηρεάσει την πολιτική επικοινωνία και το πολιτικό μάρκετινγκ οι αλλαγές στην πολιτική́ και εκλογική́ συμπεριφορά́; -Θα τολμούσαμε να μιλήσουμε σήμερα στη Ελλάδα για  τον «εξαμερικανισμό» (Americanization) της πολιτικής επικοινωνίας; -Πως έχει αλλάξει το internet τη μορφή της πολιτικής επικοινωνίας;  -Ποια είναι τα εργαλεία που έχει στα χέρια του σήμερα ένας πολιτικός για να προωθήσει των εαυτό του; Ποια η συμβολή των παραδοσιακών μέσων σε αυτά; -Πως βοηθούν την πολιτική επικοινωνία η ανάπτυξη «διαδραστικών» και «διαλογικών» προσεγγίσεων  (FB Lives, Q&A, Debates με πολίτες) και πολλά άλλα.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως προσεγγίσαμε αρκετούς πολιτικούς ώστε να μας μιλήσουν για το πώς ασκούν τις τεχνικές του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας για την προβολή τους και όλοι… αρνήθηκαν!

Παράλληλα, ο digital marketer Σπύρος Ανδριόπουλος, μας μιλάει το πώς εφαρμόζει digital marketing στην πολιτική επικοινωνία στην πράξη. Τέλος, o σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας παρουσιάζει tips για την επιτυχημένη χρήση του Twitter από επιχειρήσεις.

Η εκπομπή “Marketing in Practice”, παραγωγή του μοναδικού οικονομικού -επιχειρηματικού καναλιού της χώρας,  ασχολείται με τον κλάδο του Μάρκετινγκ και αντικείμενό της αποτελεί η παρουσίαση επιχειρηματικών  παραδειγμάτων και προτάσεων μάρκετινγκ ώστε να καταστήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις  ανταγωνιστικές στο ελληνικό αλλά και στο διεθνές γίγνεσθαι.  Στο «Marketing in Practice and more» παρουσιάζονται οι βασικές αρχές, τα  εργαλεία και οι τεχνικές μάρκετινγκ που θα βοηθήσουν τη μικρομεσαία επιχείρηση να αναπτυχθεί στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε. Χρηστικές επιχειρηματικές συμβουλές, προτάσεις και απόψεις στη μικρή οθόνη, με αισιόδοξη προσέγγιση, τάση ανάπτυξης και κόντρα στις καθημερινές αρνητικές ειδήσεις. Η εκπομπή επιμελείται και παρουσιάζεται τις 4 τελευταίες τηλεοπτικές σεζόν από τον πιστοποιημένο σύμβουλο μάρκετινγκ Θέμη Σαρανταένα, που εξειδικεύεται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (www.marketingconsultant.gr) με χορηγούς επικοινωνίας τα: epixeiro.gr, startup.gr  & franchise.gr.

Η εκπομπή, παραγωγής του οικονομικού SBC, μεταδίδεται στην τηλεόραση από το Attica TV μέσω Digea κάθε Τετάρτη 19.00 και σε επανάληψη κάθε Κυριακή 21.30. Αναμεταδίδεται από τους περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς: Αλήθεια TV (Βόρειο Αιγαίο) κάθε Σάββατο 19.30 & 23.30, DION TV (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πιερία, Ημαθία, Πέλλα και Κιλκίς) κάθε Κυριακή στις 18:30, SYROS TV (Νησιά Κεντρικού Αιγαίου) κάθε εβδομάδα, Αιγαίo TV (Δωδεκάνησα) κάθε Σάββατο 17.40, Ionian TV (Πελοπόννησος) κάθε Παρασκευή 17:30 και κάθε Τρίτη 14:30, Vergina TV (Κεντρική Μακεδονία) κάθε Δευτέρα & Τετάρτη 18.15,  ΤΗΛΕΠΙΛΟΓΕΣ (Αν. Μακεδονία & Θράκη) κάθε Κυριακή & Πέμπτη 19.30, ΚΑΝΑΛΙ 6 (Αν. Μακεδονία & Θράκη) κάθε Πέμπτη 21:10 και Σάββατο 19:05, Smile + (Θεσσαλία) κάθε Δευτέρα & κάθε Τετάρτη στις 23.50.

Το συγκεκριμένο επεισόδιο Νο 99 «Μάρκετινγκ & Επικοινωνία στους Πολιτικούς» μπορείτε να το δείτε εδώ:  https://marketingconsultant.gr/marketing-epikoinonia-stoys-politikoys/

Άρθρο από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC 17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L' Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L' OrealProfessionnel, Lancôme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl's. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών Δεξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation). Τέλος, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται στο Attica/SBC εδώ και 4 χρόνια, καθώς και την επιχειρηματική ραδιοφωνική εκπομπή «Marketing on the GO» που μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο 14.00-16.00 στον Amagi Radio.