Ο χρόνος είναι χρήμα. Κυριολεκτικά!

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Τις προάλλες διάβασα το παρακάτω απόσπασμα, από το πολύ διορατικό για την εποχή του βιβλίο «Μπορείς» του Αντώνη Πισσάνου, που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας:

Ένας άνθρωπος στάθηκε αρκετή ώρα μπροστά στο βιβλιοπωλείο του Βενιαμίν Φραγκλίνου. Τέλος, αποφάσισε να μπει μέσα και ρώτησε τον υπάλληλο:

– Πόσο στοιχίζει αυτό το βιβλίο;
– Ένα δολάριο.
– Ένα δολάριο; Δεν μπορείτε να μου κάνετε καλύτερη τιμή;
– Η τιμή του είναι ένα δολάριο.Ο άνθρωπος έριξε μια ματιά στα βιβλία και ρώτησε:
– Πού είναι ο Φραγκλίνος; Θα ήθελα να τον δω.

Σε λίγο εμφανίστηκε μπροστά του ο Φραγκλίνος.
– Ποια είναι η χαμηλότερη τιμή που μπορείτε να μου κάνετε για αυτό το βιβλίο;
– Ένα δολάριο και είκοσι πέντε.
– Αλλά ο υπάλληλός σας μου είπε ένα δολάριο πριν από ένα μόλις λεπτό!
– Είναι αλήθεια, και ήταν προτιμότερο να πληρωθεί ένα δολάριο, παρά ν’ αφήσω τη δουλειά μου.

Ο πελάτης, ξαφνιασμένος, θέλησε να συνεχίσει τη συζήτηση.
– Καλά, πείτε μου τώρα την τελευταία τιμή.
– Ενάμιση δολάριο.
– Μα πριν από λίγο μου είπατε ένα και είκοσι πέντε!
– Μάλιστα. Προτιμούσα να δίνατε ένα δολάριο και είκοσι πέντε, παρά να έχανα εδώ τόση πολύτιμη ώρα.

Ο πελάτης, χωρίς να ξαναμιλήσει, πλήρωσε και έφυγε, παίρνοντας ταυτόχρονα ένα μάθημα για την αξία του χρόνου.

Είναι πιο αργά από ό,τι νομίζετε

Ένα από τα πιο συνηθισμένα σφάλματα του επιχειρηματία και του ελεύθερου επαγγελματία είναι ο λανθασμένος υπολογισμός της αξίας του χρόνου του. Πολλές φορές, πιεσμένος και από την ελληνική πραγματικότητα, που απαιτεί πολλές περισσότερες ώρες πάνω στη δουλειά, χάνουμε την αίσθηση του χρόνου.

Το πρώτο αρνητικό είναι η υποτίμηση της αξίας του χρόνου. Εάν εργάζεστε 16 ώρες την ημέρα και στο τέλος της ημέρας, το όφελός σας είναι το ίδιο με κάποιον που εργάζεται τις μισές ώρες και παίρνει το ένα δέκατο του ρίσκου, κάτι κάνετε λάθος. Εκτιμήστε, σαν τον Φραγκλίνο, σωστά, την αξία του χρόνου σας.

Εβδομάδα 148 ωρών; Δεν είναι και τόσο καλή ιδέα.

Το δεύτερο αρνητικό του λανθασμένου υπολογισμού της αξίας του χρόνου σας, είναι ότι εντέλει δουλεύετε όλο και περισσότερο. Τα Σαββατοκύριακα γίνονται εργάσιμες, και οι εβδομάδες των 70 και 80 ωρών κανόνας. Όμως, ό,τι και να κάνετε, η εβδομάδα στη Γη, δεν θα αποκτήσει ξαφνικά περισσότερες από 148 ώρες.

Οι παρενέργειες μίας εβδομάδας 80 και 100 ωρών θα γίνουν εμφανείς πρώτα στην προσωπική σας ζωή και μετά, αναπόφευκτα, στην επαγγελματική. Η παραγωγικότητα του χρόνου εργασίας σας σχετίζεται άμεσα με τον χρόνο της διακοπής και της ξεκούρασής σας. Και αν έχετε συνηθίσει να πιέζετε τον εαυτό σας, ίσως εδώ και χρόνια, στα όριά του, είναι πολύ πιθανόν να “καείτε” (burnout) απότομα.

Δεν είστε manager μόνο των ανθρώπων σας, αλλά και του χρόνου σας

Σαν επιχειρηματίας, προσπαθείτε να διαχειριστείτε όσο καλύτερα μπορείτε τους ανθρώπους σας. Κάντε το ίδιο με τον χρόνο σας! Σας προτείνω τα παρακάτω για το πώς θα κάνετε κάθε λεπτό του χρόνου σας να μετράει:

  • Προβείτε σε outsourcing (εξωτερικές αναθέσεις) για χρονοβόρα tasks ή δράσεις που δεν κατέχετε πλήρως και δεν έχετε εξειδίκευση.
  • Αναθέστε σε πιο ειδικούς από εσάς έργα που “ύπουλα” τρώνε τον χρόνο σας, χωρίς να το καταλαβαίνετε, όπως για παράδειγμα η ενασχόληση με τα social media της επιχείρησης με στόχο αυτά να γίνουν μια επιτυχημένη κοινότητα χρηστών και υποστηρικτών της επιχείρησής σας.
  • Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας ώστε να αναλαμβάνει και να φέρνει σε πέρας τόσο επιτυχημένα, όσο εσείς, έργα που μέχρι τώρα αναλαμβάνετε αποκλειστικά εσείς.
  • Τέλος, σαν τον Φραγκλίνο, ενημερώστε τους συνεργάτες και προμηθευτές σας ότι ο χρόνος σας έχει συγκεκριμένη αξία. Εάν ένα project για παράδειγμα, βραδυπορεί από την πλευρά του συνεργάτη σας, χρεώστε τον χρόνο σας. Θα εκπλαγείτε από το πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχυνθεί και αν το θέσετε με σωστά πόσο θα το σεβαστεί και εκείνος.

Πρώτη Δημοσίευση epixeiro.gr

Άρθρο από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L’Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ σε μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L’ Oreal Professionnel, Lancοme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl’s. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα, εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών ∆εξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation). Τέλος, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται εδώ και 4 τηλεοπτικές σεζόν στο Attica TV / SBC TV και 10 ακόμα περιφερειακούς σταθμούς στην Ελλάδα, καθώς και την επιχειρηματική ραδιοφωνική εκπομπή «Marketing on the GO» που μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο 14.00-16.00 στον Amagi Radio.