Ο εχθρός του επιτυχημένου είναι το πιο επιτυχημένο

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Εάν ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, ο εχθρός του επιτυχημένου είναι το πιο επιτυχημένο. Όπως θα έχετε ίσως διαβάσει στα απομνημονεύματα μεγάλων entrepreneurs, ο κάθε φτασμένος επιχειρηματίας αποδίδει την επιτυχία του σε διαφορετικές αιτίες: σκληρή δουλειά, οξύνοια, feeling της αγοράς κλπ.

Όμως, στο αυτό μου το άρθρο, θα φύγουμε από την πεπατημένη της επιτυχίας και θα εξετάσουμε τον αντίποδά της. Βλέπετε, πολλές φορές η ευημερία μας επιχείρησης δεν εξαρτάται μόνο από τι κάνουμε σωστά, αλλά και από το τι ΔΕΝ κάνουμε σωστά. Δείτε λοιπόν στη συνέχεια 4 βασικούς λόγους για τους οποίους δεν είστε τόσο επιτυχημένοι όσο θα θέλατε και… κρατήστε σημειώσεις.

Πρώτη προτεραιότητα – βάλτε προτεραιότητες

Όπως δεν είναι όλα τα δάχτυλα ίδια, έτσι δεν είναι και όλα τα projects ίδια. Όσο και αν θεωρείτε, πολλές φορές επιμένοντας, ότι πρέπει να δίνετε την ίδια σημασία και σεβασμό στο κάθε project, στο τέλος θα σας γυρίσει μπούμερανγκ.

Φτιάξτε ένα προσωπικό “excel” με χαρτί και μολύβι ή χρησιμοποιήστε κάποιο online application προγραμματισμού σαν το Trello για παράδειγμα. Βάλτε προτεραιότητες – με διαφορετικά χρώματα μαρκαδόρου αν σας βολεύει! Η επιχείρησή σας θα “ανασάνει”, και χωρίς το χάος που δημιουργείται όταν όλα τρέχουν μαζί, οι άνθρωποί σας (και εσείς οι ίδιοι) θα γίνουν πιο παραγωγικοί.

Εργατικός σαν μυρμήγκι ή έξυπνος σαν αλεπού;

Η πραγματικότητα, και πολύ περισσότερο, η ελληνική πραγματικότητα είναι ότι ο μικρομεσαίος είναι ο… επιχειρηματίας – ορχήστρα. Πολλές φορές, τόσο επειδή αυτό είναι το στιλ του, όσο και επειδή έτσι επιτάσσουν οι καταστάσεις, η αγορά και το μισθολογικό κόστος, ο επιχειρηματίας κάνει πολλά παραπάνω στην επιχείρηση από το “επιχειρείν”.

Όταν όμως ο επιχειρηματίας κάνει και τη στρατηγική στον μαυροπίνακα και πηγαίνει σε όλα τα ραντεβού και κλείνει τις πωλήσεις και, κάποιες φορές, σηκώνει και τα τηλέφωνα, το αποτέλεσμα δεν είναι η επιτυχία, αλλά η οπισθοδρόμηση. Περιορίστε λοιπόν τις εβδομάδες των 100 ωρών και δείτε άμεσο αποτέλεσμα. Δεν αρκεί να είστε εργατικός σαν μυρμήγκι. Πρέπει να είστε και έξυπνος σαν αλεπού!

Η ανυπομονησία οδηγεί στην αποτυχία

Δυόμισι χιλιάδες χρόνια μετά την πρώτη διδασκαλία της τραγωδίας “Ρήσος” του Ευριπίδη, το γνωμικό του μεγάλου τραγωδού “ἡμῖν δ’ οὐ βιαστέον τύχην” (δεν είναι σωστό να πιέζουμε την τύχη μας) είναι πιο επίκαιρο από ποτέ – ιδίως εάν είστε επιχειρηματίας.

Η ανυπομονησία είναι κακός σύμβουλος. Είναι αλήθεια ότι οι ρυθμοί της ζωής έχουν γίνει πλέον τόσο ταχείς, από την έλευση μιας παραγγελίας delivery μέχρι την εύρεση πληροφορίας στο Internet, που, σε πολλούς κακοφαίνεται η αναμονή για την επίτευξη στόχων. Όμως προσοχή! Το “Επιτυχία ΤΩΡΑ” μπορεί να δουλέψει, κάποιες φορές για μία startup, αλλά είναι και ένα δίκοπο μαχαίρι για μια επιχείρηση.

Αυτοεκπληρούμενη προφητεία αποτυχίας

Πολλές φορές, αυτό που μας κρατά στο έδαφος, ενώ έχουμε τις δυνατότητες και το ταλέντο να πετάξουμε ψηλά είναι η δικιά μας προσωπική αίσθηση αποτυχίας. Εάν πιστέψουμε ότι για τον X, Y, Z λόγο δεν “είμαστε αρκετά καλοί”, ή είμαστε πολύ μικροί, ή πολύ μακριά από τα κέντρα αποφάσεων, θα σαμποτάρουμε εκ των έσω την επιχείρησή μας.

Μην πέφτετε σε αυτή την παγίδα! Κοιτάξτε γύρω σας, όσους έχουν πετύχει, τόσο στον περίγυρό σας, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Θεωρείτε ότι ο Jeff Bezos, το 1999, σε ένα μικρό γραφειάκι με το λογότυπο Amazon γραμμένο με σπρέι στον τοίχο (η διάσημη φωτογραφία εδώ) σκεπτόταν ότι δεν ήταν αρκετά καλός; Δεν νομίζω!

Άρθρο από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L’Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ σε μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L’ Oreal Professionnel, Lancοme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl’s. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα, εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών ∆εξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation). Τέλος, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται εδώ και 4 τηλεοπτικές σεζόν στο Attica TV / SBC TV και 10 ακόμα περιφερειακούς σταθμούς στην Ελλάδα, καθώς και την επιχειρηματική ραδιοφωνική εκπομπή «Marketing on the GO» που μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο 14.00-16.00 στον Amagi Radio.