Ποια Είναι Τα Εmails Που Δεν Πρέπει Να Κοινοποιείς Το Αφεντικό Σου

    Από: Startup Team

Το εργαλείο που χρησιμοποιείται κατά κόρον στην εσωτερική επικοινωνία μίας εταιρίας είναι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ή αλλιώς το email. Μέσω της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, οι υπάλληλοι ενημερώνονται αναφορικά με την πρόοδο της ομάδας πάνω σε ορισμένα θέματα αλλά και για τα όσα πρέπει να γίνουν. Συνεπώς το email διευκολύνει την ενημέρωση, την αποτελεσματικότητα και την καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων μίας εταιρίας.

Δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πολλά άτομα έχουν τη συνήθεια να κοινοποιούν το αφεντικό τους στα emails που ανταλλάσσουν με τους συναδέλφους τους. Ακόμα και αν αυτό γίνεται με καλή πρόθεση, σύμφωνα με μία νέα έρευνα ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις, καθώς δημιουργεί έλλειψη εμπιστοσύνης στο περιβάλλον εργασίας.

Τι υποστηρίζουν οι ερευνητές για τα email

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Πανεπιστήμιο του Cambridge εξέτασε το κατά πόσο και το πώς η κοινοποίηση ενός ανώτερου στελέχους, επηρεάζει την εμπιστοσύνη μεταξύ των υπαλλήλων.

Οι ερευνητές συνέλεξαν δεδομένα από 939 εργαζομένους σε Κίνα, ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία και Ολλανδία και κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα: η κοινοποίηση των ανωτέρων σε emails μεταξύ συναδέλφων, δημιουργεί έλλειψη εμπιστοσύνης και καλλιεργεί ένα είδος φόβου και ανασφάλειας.

Οι συμμετέχοντες δήλωσαν πως η κοινοποίηση του αφεντικού τους, αποδεικνύει πως ο αποστολέας του email δεν εμπιστεύεται ούτε τους ίδιους ούτε τις ικανότητές τους.

“Όσο περισσότερο κοινοποιείς τον ανώτερό σου στα email μεταξύ των συναδέλφων σου, τόσο λιγότερη εμπιστοσύνη αισθάνονται οι συνάδελφοί σου απέναντί σου”, υποστηρίζει ο David de Cremer, επικεφαλής της έρευνας. Αντί λοιπόν να κάνεις άσκοπα “CC”, χρησιμοποίησε σωστές λέξεις και κάνε τα email σου πιο αποτελεσματικά.

Ποια είναι η λύση;

Οι εταιρίες θα πρέπει να εξηγούν στους υπαλλήλους τον λόγο για τον οποίο συμπεριλαμβάνονται σε ένα email όλοι οι εμπλεκόμενοι ενός project. Ο λόγος είναι η ενημέρωση για την πορεία των όσων πρέπει να γίνουν και όχι ο έλεγχος, η αξιολόγηση ή η παρακολούθηση των υπαλλήλων.

Γι’ αυτό την επόμενη φορά που θα σκεφτείς να κοινοποιήσεις τον ανώτερό σου σε ένα email που στέλνεις σε έναν συνάδελφό σου, σκέψου 2 πράγματα: ποιο είναι το περιεχόμενο αυτού του email και αν αξίζει να κοινοποιήσεις το αφεντικό σου.

Και να θυμάσαι πως στο σημερινό απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον, οι εταιρίες επιζητούν την συνεργασία μεταξύ των υπαλλήλων τους προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους. Όλοι μας θέλουμε να δουλεύουμε σε ένα περιβάλλον εργασίας που νιώθουμε ότι μας εμπιστεύονται.

Και μην ξεχνάς ότι είναι στο χέρι σου να κάνεις τα email σου να ξεχωρίζουν, όπως ο Στηβ Τζομπς.

Πηγή: thriveglobal.gr