Innovation & Inspiration

Πώς Αποφεύγουν Οι Δάσκαλοι Το Burnout;

Σίγουρα κι εσύ όπως όλοι θυμάσαι ακόμα, αρκετά χρόνια μετά την αποφοίτησή σου, τον αγαπημένο σου καθηγητή. Εκείνον που σε επηρέασε και σου έδωσε τις βάσεις για να εξελιχθείς και να γίνεις καλύτερος άνθρωπος. Λένε ότι η δουλειά του δασκάλου είναι λειτούργημα. Έχεις σκεφτεί ποτέ όμως πόσο απαιτητική είναι; Και έχεις ποτέ αναρωτηθεί αν μπορούν οι δάσκαλοι να φροντίζουν τον εαυτό τους και την ψυχική τους ευεξία φεύγοντας από τη σχολική τάξη;

Ζητήσαμε από αρκετούς δασκάλους να μοιραστούν μαζί μας τις καλύτερες συμβουλές τους αναφορικά με το πώς διαχειρίζονται το άγχος, πώς αποφεύγουν το burnout και πώς μπορούν να κάνουν thrive.

1.Δημιούργησε μία σωστή to-do list

“Την περασμένη χρονιά ξεκίνησα να κάνω την to-do list μου, χρησιμοποιώντας post it. Οι μαθητές μου μπορούσαν να γράφουν σε ένα συγκεκριμένο χρώμα και εγώ σε ένα άλλο. Αυτό με βοήθησε όχι μόνο να ξέρω τι πρέπει να κάνω, αλλά και να μπορώ να αναδιαμορφώνω τη λίστα μου βάσει προτεραιοτήτων, συνειδητοποιώντας ότι δεν πειράζει αν στο τέλος της ημέρας δεν έχεις τελειώσει όλα όσα πρέπει. Γιατί πρέπει να φροντίσεις και την προσωπική σου ζωή”. —Jessica Retzlaff, 5th grade teacher, FL

2.Οργάνωσε στην τάξη πάρτι μετά μουσικής

“Η μουσική πάντα σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα. Επομένως όταν νιώθω καταβεβλημένη, πατάω play και χορεύω μαζί με τους μαθητές μου. Όσο για εκείνους; Θεωρούν ότι η μουσική βελτιώνει τη διάθεσή τους για όλη την υπόλοιπη ημέρα. Κάνω και κάτι άλλο: βάζω μουσική το πρωί όταν ξυπνήσω. Είναι πολύ σημαντικό και για εμένα και τους μαθητές μου να πηγαίνω στο σχολείο με καλή διάθεση”. —Quyen Taylor, 2nd grade teacher, CA

3.Να είσαι δίπλα στους μαθητές σου…

“Αν κάποιος μαθητής μου με καλέσει σε οποιαδήποτε εκδήλωση, φροντίζω πάντα να πηγαίνω. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουν ότι έχουν ένα ακόμη άτομο που είναι δίπλα τους μέσα και έξω από την τάξη. Και είναι επίσης σημαντικό να έρχομαι σε επαφή με την οικογένειά τους και να μαθαίνω καλύτερα και τους ίδιους”. —Hannah Dandoy, 3rd grade teacher in NC

4… αλλά να αφιερώνεις τα Σαββατοκύριακα στην οικογένειά σου

“Τόσο εγώ όσο και ο σύζυγός μου είμαστε δάσκαλοι και έχουμε έναν κανόνα: να μην δουλεύουμε τα Σαββατοκύριακα. Αυτός ο χρόνος είναι για εμάς και για την οικογένειά μας και πρέπει να αποφορτιζόμαστε και να γεμίζουμε τις μπαταρίες μας για την επόμενη εβδομάδα στο σχολείο. Ακόμα λοιπόν και αν έχω να διορθώσω γραπτά ή να διαβάσω εκθέσεις, υπενθυμίζω στον εαυτό μου ότι αυτά μπορούν να περιμένουν. Αν δεν βρεις χρόνο για εσένα, δεν μπορείς να δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό στην τάξη”. —Angela Noack, 10th grade teacher, NC

5.Έλα σε επαφή με τη φύση μέσα στην ημέρα

“Μου αρέσει πολύ στο τέλος της ημέρας να πηγαίνω για περπάτημα ή τρέξιμο ή να κάνω δουλειές στον κήπο. Η επαφή με την φύση και τον καθαρό αέρα με αναζωογονεί και με βοηθάει να διώχνω την πίεση της ημέρας. Έχω μάθει ότι είναι πολύ σημαντικό να αφιερώνεις χρόνο και να αποφορτίζεσαι”. —Sara McMaster, 3rd grade teacher, NM

6.Άλλαζε τρόπο διδασκαλίας

“Είμαι δασκάλα τα τελευταία 15 χρόνια. Επομένως το να διδάσκεις τα ίδια και τα ίδια κάποια στιγμή καταντάει βαρετό και μονότονο. Για να το αποφύγω – και επειδή δεν μπορώ να αλλάξω την ύλη του μαθήματος – αλλάζω τρόπο διδασκαλίας. Ψάχνω στο internet ή συζητάω με συναδέλφους για να βρω καινούργιες ιδέες και προσπαθώ να αλλάζω κάθε τόσο. Αυτό με βοηθάει πολύ στο να συνεχίζω να αγαπάω αυτό που κάνω, αλλά και στο να κάνω το μάθημα πιο συναρπαστικό για τους μαθητές μου.” —Andrea Farmer, 8th grade teacher, PA

7.Αφιέρωνε χρόνο για αποφόρτιση

“Έχω μάθει ότι για να είμαι καλύτερος σαν δάσκαλος, πρέπει να βρίσκω την δική μου ισορροπία. Το πρώτο βήμα είναι να απομακρύνω τις ηλεκτρονικές μου συσκευές. Το δεύτερο είναι να βρίσκω πράγματα μέσα στην ημέρα που με αποφορτίζουν: χρόνος με την οικογένειά μου, περπάτημα, γράψιμο και η φωτογραφία. Προσπαθώ λοιπόν να κάνω κάτι από όλα αυτά χωρίς περισπασμούς”.

8.Υπενθύμιζε στον εαυτό σου ότι δεν πειράζει να λες “όχι”

“Όταν η λίστα των υποχρεώσεών μου γεμίζει, αρχίζω να λέω “όχι”. Ίσως είναι δύσκολο στην αρχή, ωστόσο είναι απαραίτητο. Γι΄αυτό άρχισε είτε να αρνείσαι ευγενικά κάτι, είτε να το αναθέτεις αλλού.” —Dawn Athas, 5th grade teacher, NY

9.Δείξε στους μαθητές σου ότι νοιάζεσαι

“Μία τακτική που με έχει βοηθήσει να αποφύγω το burnout είναι να φροντίζω τους μαθητές μου ολοκληρωτικά. Τι εννοώ; Ότι κάποιοι από αυτούς έχουν περάσει δύσκολες καταστάσεις με αποτέλεσμα να εκδηλώνουν περίεργη συμπεριφορά. Σε αυτήν την περίπτωση προσπαθώ να βρω τι τους αρέσει να κάνουν και τους παροτρύνω να το κάνουν. Αν δείξεις στους μαθητές σου ότι νοιάζεσαι, εκείνοι θα το καταλάβουν. Και τότε η δουλειά σου γίνεται πιο εύκολη. Και αυτά που εισπράττεις δεν περιγράφονται”.

10.Διώξε κάθε τι αρνητικό

“Έχω μάθει ότι αρνητικό είναι ό,τι με ρίχνει και σαν δασκάλα είναι πολύ σημαντικό να παραμένω αισιόδοξη. Και είναι εξίσου σημαντικό να κλείνεις τα αυτιά σου σε φήμες και κουτσομπολιά. Ο στόχος είναι να διώχνεις κάθε τι αρνητικό.”—Serena Ramirez, 2nd grade teacher, NY

11.Μάθε από άλλους δασκάλους

“Είμαι πολύ τυχερή γιατί διδάσκω μαζί με έναν συνάδελφό μου, επομένως μοιραζόμαστε τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις μας. Και όταν αισθανόμαστε εξάντληση, το συζητάμε και βοηθάμε ο ένας τον άλλον. Μας βοηθάει πολύ να φτιάχνουμε λίστα υποχρεώσεων και να λέμε ποιος θα κάνει τι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν βοηθάμε ο ένας τον άλλον.” ––Marisa Stolte, 4th grade teacher, NY

12.Κράτησε επαφή με τους μαθητές σου

“Πάντα περιμένω πώς και πώς να με επισκεφτούν οι παλιοί μου μαθητές και να μου πουν πώς τα πάνε. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπεις πώς εξελίσσεται ένας μαθητής σου και να ξέρεις ότι ίσως έχεις βάλει κι εσύ ένα λιθαράκι. Σε βοηθάει πολύ να διώχνεις κάθε είδους άγχος.”—Tran Polizzi, 6th grade teacher, CA

13.Οργάνωσε τα email σου

“Βλέπω τα email μου καθημερινά. Αν για κάποιο από αυτά χρειάζεται να κάνω κάτι, το κρατάω στα εισερχόμενα μέχρι να το κάνω. Αν κάποιο είναι απλά ενημερωτικό, το μετακινώ σε έναν φάκελο. Με αυτόν τον τρόπο μπορώ προτεραιοποιώ και διαχειρίζομαι τα email μου έτσι ώστε να μην με αγχώνουν.”—Michelle Vultaggio, kindergarten teacher, MI

14.Μπες στη θέση τους

“Είναι πολύ σημαντικό να αναπτύξεις την ενσυναίσθησή σου, να μπαίνεις δηλαδή στη θέση των μαθητών σου και να σκέφτεσαι τι έκανες εσύ στην ηλικία τους. Μόνο όταν το κάνεις αυτό, μπορείς να καταλάβεις τις πραγματικές τους ανάγκες, αλλά και τι είναι καλύτερο για εκείνους”.

Πηγή: thriveglobal.gr