Συνέπεια, ο ακρογωνιαίος λίθος του client service

    Από: Startup Team
Το να διατηρήσεις το κοινό σου είναι δύσκολο. Απαιτείται συνέπεια σκέψης, συνέπεια σκοπού και συνέπεια δράσης για μεγάλο χρονικό διάστημα». Η «συνέπεια» μπορεί να μην είναι «sexy» και γι’ αυτό ίσως να είναι ένα από τα θέματα, που εμπνέουν λιγότερο τους περισσότερους μάνατζερ. Αλλά είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό ζήτημα, ειδικά σε μια εποχή που πολλαπλασιάζονται τα κανάλια λιανικής πώλησης και οι επιλογές του καταναλωτή, ενώ αυξάνεται η χειραφέτησή του. Για να υπάρχει συνέπεια απαιτείται επίσης η προσοχή εκείνων που ηγούνται. Αυτό συμβαίνει γιατί με τη χρήση μιας ποικιλίας καναλιών και προκαλώντας όλο και περισσότερες αλληλεπιδράσεις με τις εταιρείες που επιδιώκουν να καλύψουν διακριτές ανάγκες, οι πελάτες δημιουργούν συστάδες αλληλεπιδράσεων που κάνουν τις μεμονωμένες αλληλεπιδράσεις τους λιγότερο σημαντικές από τη συσσωρευμένη εμπειρία τους. Αυτό το ταξίδι του πελάτη μπορεί να καλύπτει διάφορα θέματα και να περιλαμβάνει τα πάντα, από την αγορά ενός προϊόντος και την πραγματική χρησιμοποίησή του, μέχρι την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν όταν οι πελάτες έχουν προβλήματα με ένα προϊόν, ή απλώς τη λήψη της απόφασης για τη χρήση μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος για πρώτη φορά .

Δεν είναι αρκετό να κάνεις τους πελάτες ευχαριστημένους με κάθε αλληλεπίδραση.  Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της McKinsey – μέσω της οποίας προέκυψαν τρία βασικά στοιχεία για τη συνέπεια:

  1. Συνέπεια στο «ταξίδι» του πελάτη

Είναι σαφές ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να εργάζονται συνεχώς για να παρέχουν στους πελάτες τους υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, σε κάθε τομέα της επιχείρησης έχοντας σαφείς πολιτικές, κανόνες και μηχανισμούς υποστήριξης για να διασφαλιστεί η συνέπεια κατά τη διάρκεια κάθε αλληλεπίδρασης. Ωστόσο, λίγες εταιρείες μπορούν να προσφέρουν  συνέπεια σε όλη τη διαδρομή του ταξιδιού του πελάτη, ακόμη κα αν πρόκειται για την κάλυψη των βασικών του αναγκών.

Τα απλά μαθηματικά δείχνουν γιατί αυτό είναι τόσο σημαντικό σε έναν κόσμο όλο και πιο πολυκαναλικό και πολλών σημείων επαφής στα ταξίδια των πελατών. Ας υποθέσουμε ότι ένας πελάτης αλληλεπιδρά έξι φορές με μια εταιρεία συνδρομητικής τηλεόρασης, που αρχίζει ξεκινώντας με μια online έρευνα για τους παρόχους και τελειώνει όταν λαμβάνει τον πρώτο λογαριασμό 30 ημέρες μετά από την εγκατάσταση της υπηρεσίας. Αν υποθέσουμε ότι το ποσοστό ικανοποίησης είναι 95% για κάθε μεμονωμένη αλληλεπίδραση – είτε μετράται η ανταπόκριση, είτε η ακρίβεια των πληροφοριών, ή άλλων παραγόντων – ακόμα και αυτό το επίπεδο απόδοσης σημαίνει ότι ένας στους τέσσερις πελάτες θα έχει μια κακή εμπειρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του.

Είναι γεγονός ότι η συνέπεια στα πιο συνήθη ταξίδια του πελάτη αποτελεί σημαντικό προγνωστικό παράγοντα της συνολικής εμπειρίας και της αφοσίωσής του.

Του Πάνου Τσαγκαράκη
Διαβάστε όλο το άρθρο στο: Reporter.gr