3 συμβουλές για το Linkedin που εφαρμόζει μόνο το 2% στην Ελλάδα

    Από: Startup Team

Αν περιμένετε να διαβάσετε ένα άρθρο που θα αναμασάει τα κλασσικά tips του πως να κάνετε το προφίλ σας στο Linkedin καλύτερο φτιάχνοντας το summary, το headline και την προϋπηρεσία σας, τότε πηγαίνετε παρακάτω καλύτερα. Υπάρχουν πάρα πολλά από δαύτα στο Internet.

Ο σκοπός μου με αυτό το άρθρο είναι να περιγράψω το τι μπορείτε να κάνετε για να μεταβείτε από το να έχετε απλά ένα καλά optimized “παθητικό” προφίλ στο Linkedin, στο να μπείτε στο 2% των ανθρώπων στην Ελλάδα οι οποίοι είναι thought leaders και δεν κυνηγούν τις δουλειές, αλλά τους κυνηγούν αυτές.

Πριν όμως προχωρήσω στο οτιδήποτε να τονίσω ότι υπάρχει ένας πολύ βασικός λόγος για τον οποίον αυτά τα tips τα εφαρμόζει μόνο ένα 2%. Ο λόγος αυτός σίγουρα ΔΕΝ είναι ότι όλοι οι υπόλοιποι δεν τα ξέρουν, ή ότι εγώ μόνο γνωρίζω τη μαγική συνταγή επιτυχίας στο Linkedin. Ο λόγος είναι ότι ελάχιστοι έχουν την υπομονή να τα εφαρμόσουν, και το κυριότερο να συνεχίζουν να τα εφαρμόζουν με συνέπεια σε βάθος χρόνου.

Τι είναι το Linkedin;

Ας ξεκινήσω με το τι δεν είναι το Linkedin. Το Linkedin δεν είναι το CV σας σε ψηφιακή μορφή. Και επίσης το Linkedin δεν είναι κάτι που πρέπει να το θυμάστε μόνο όταν ψάχνετε για καινούρια δουλειά. Η βασική στρατηγική για να καταφέρετε να μπείτε στο 2% των Linkedin thought leaders στην Ελλάδα έχει να κάνει με τον τρόπο που αντιμετωπίζετε την δημοφιλέστερη πλατφόρμα επαγγελματικής δικτύωσης στον κόσμο.

Για εμένα προσωπικά το Linkedin, είναι τρόπος ζωής πλέον. Όπως το να έχει κάποιος καλή φυσική κατάσταση απαιτεί μια σχεδόν καθημερινή προσπάθεια προκειμένου να συντηρήσει και να βελτιώσει ακόμη παραπάνω την απόδοση του, το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την παρουσία των χρηστών στην πλατφόρμα. Θέλει επένδυση χρόνου, κόπου και τεράστια αποθέματα συνέπειας. Και το μόνο σίγουρο είναι επίσης ότι δεν θα επιτευχθεί εν μια νυκτί.

3 Linkedin tips που θα σας ξεχωρίσουν από τη μάζα των χρηστών

Πολλοί τα έχουν ακουστά, κάποιοι αποπειράθηκαν να τα εφαρμόσουν, και ακόμη περισσότεροι τα παράτησαν στην πορεία γιατί είπαν “Δε βαριέσαι μωρέ, που να το βάλω και αυτό στο πρόγραμμα τώρα”. Όπως τόνισα και στην αρχή του άρθρου, δεν είναι εύκολο να πεις θα έχω ενεργή παρουσία στην πλατφόρμα, και να καταφέρεις να το τηρήσεις 1, 2 ή και 3 χρόνια μετά. Χρειάζεται πολλή προσήλωση και επιμονή.

Για αυτό και το 2% που παραμένει πιστό στο στόχο του είναι αυτοί που δεν έχουν απλά μια παθητική παρουσία με ένα προφίλ που κάθεται και περιμένει κάποιος να το ανακαλύψει, αλλά εκείνοι που έχουν γίνει γνωστοί στον κλάδο τους μέσω του Linkedin.

Οκ, άρα έχετε πλέον ένα καλά optimized προφίλ (που μπορεί να πληρώσατε κάποιον κιόλας για να σας το φτιάξει), το οποίο σας “πουλάει” με ωραίο τρόπο στον οποιοδήποτε τύχει και έρθει σε επαφή με αυτό. Ναι, αλλά αυτό το έχουν σχεδόν όλοι πλέον. Άρα, πως θα ξεχωρίσετε; Να τι εφαρμόζω εγώ προσωπικά στο Linkedin για χρόνια τώρα και έχω δει ότι δουλεύει τέλεια.

1. Χτίστε όσο μεγαλύτερο δίκτυο ανθρώπων σχετικών με το industry σας

Εξωστρέφεια. Δεν έχει καμία απολύτως αξία να έχετε παρουσία στο Linkedin αν είναι να περιορίζεστε μονό σε δίκτυο που αποτελείται από πρώην και νυν συναδέλφους. Μην ακούτε όλους αυτούς που λένε ότι δεν πρέπει να συνδέεστε με αγνώστους.

Αν πηγαίνατε σε ένα networking event θα μιλούσατε μόνο με ανθρώπους που γνωρίζετε ήδη; Φυσικά και όχι. Το να συνδέεστε λοιπόν μόνο με γνωστούς σας μόνο είναι σαν να μην χρησιμοποιείτε το Linkedin για τον βασικότερο του σκοπό, δηλαδή την δικτύωση.

Ας μπω λοιπόν σε κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες σχετικά με το πως να χτίσετε αυτό το δίκτυο, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την δική μου παρουσία στο Linkedin. Ασχολούμαι με το Content Marketing και το SEO. Κατ’ επέκταση, οι δικές μου επαφές αποτελούνται από άτομα του κλάδου που ποικίλλουν από Έλληνες και ξένους Copywriters και Content Marketers, SEO Specialists, Performance Marketers, μέχρι Account Managers αλλά και HR Managers.

Γιατί HR Managers όμως; Αφού δεν ασχολούμαι με το HR; Γιατί πέρα από πλατφόρμα δικτύωσης, το Linkedin είναι και μέσο ανεύρεσης εργασίας (όταν και όποτε χρειάζεται), και καλό είναι να έχεις στο δίκτυο σου άτομα που μπορούν να σε βοηθήσουν σε αυτό.

Το τελευταίο που θα ήθελα να προσθέσω για να υποστηρίξω το γιατί πρέπει να έχετε όσο μεγαλύτερο δίκτυο γίνεται έχει να κάνει με το exposure σας ως επαγγελματίες. Μέσα από το Linkedin προωθούμε και τη δουλειά μας. Εγώ προωθώ τα άρθρα που γράφω πχ, κάποιος άλλος τα video του και ούτω καθεξής.

Με ένα μεγάλο δίκτυο το ποσοστό των ανθρώπων που θα έρθουν σε επαφή με τη δουλειά σας και το οτιδήποτε ποστάρετε είναι φυσικά πολύ μεγαλύτερο. Κατ’ επέκταση και οι επαγγελματικές ευκαιρίες που ανοίγονται εκθετικά υψηλότερες.

2. Επικοινωνήστε με το δίκτυο σας.

Το βασικότερο στοιχείο που μου αρέσει προσωπικά στο Linkedin είναι ότι μπορείς να χτίσεις σχέσεις με τους ανθρώπους του δικτύου σου. Και αυτό ακριβώς είναι που το κάνει να μην είναι απλά μια ψηφιακή έκδοση του βιογραφικού. Πως το πετυχαίνεις αυτό; Απλά με το να κάνεις το πρώτο βήμα και να τους μιλήσεις.Θα μείνετε έκπληκτοι από το πόσο τεράστιο είναι το ποσοστό που δεν το κάνει αυτό.

Κάποιος θα μπορούσε να αναρωτηθεί “Οκ ναι, αλλά τι να πω με κάποιον στο Linkedin;”. Αν υποθέσουμε ότι όντως συνδέεστε με άτομα που είναι σχετικά με το industry σας, τότε τι πιο εύκολο από το να ξεκινήσετε ευχαριστώντας τους για το αίτημα σύνδεσης ειδικά από κάποιον ο οποίος είναι στον ίδιο κλάδο με εσάς.

Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι αποτελέσματα μπορεί να έχει μια τέτοια απλή κουβέντα. Από ανταλλαγή πληροφοριών για το οποιοδήποτε θέμα μέχρι καινούριες συνεργασίες. Οι άλλοι δύσκολα θα κάνουν το πρώτο βήμα, αλλά μην σας αποθαρρύνει αυτό. Απλά κάντε το εσείς.

Υπάρχει ένα μαγικό feature στο Linkedin, το “Who viewed my profile”, ελληνιστί “ποιος είδε το προφίλ μου”. Για μένα αυτό είναι πάντα μια πολύ καλή ευκαιρία να επικοινωνήσω με αυτό τον άνθρωπο, καθώς είναι κάποιος ο οποίος για τον φ, χ, ψ λόγο έδειξε ενδιαφέρον για το προφίλ μου.

3. Δημιουργείτε ποιοτικό περιεχόμενο με συνέπεια.

Περνάμε στη ναυαρχίδα των tips και αυτό που τραγικά ελάχιστοι εφαρμόζουν στην Ελλάδα. Παραγωγή ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ περιεχομένου με συνέπεια. Ας τα πάρουμε ένα ένα όμως γιατί είναι 2 ξεχωριστά αλλά αλληλένδετα κομμάτια.

Όταν λέω για παραγωγή περιεχόμενου στο Linkedin σίγουρα δεν εννοώ να κάνετε post με link προς ένα άρθρο και στο caption να κάνετε copy/paste ένα απόσπασμα μέσα από το άρθρο ή απλά να βάλετε ένα σχόλιο τύπου “Ενδιαφέρον άρθρο”. Αν είναι να έχετε τέτοια παρουσία καλύτερα μείνετε τελείως αφανείς.

Ποιοτικό περιεχόμενο πρώτον σημαίνει περιεχόμενο το οποίο δείχνει ότι έχετε άποψη πάνω σε ένα θέμα και την αναλύετε σε αυτό. Το γεγονός ότι ασχολείστε πχ. με το Marketing δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να ποστάρετε για θέματα σχετικά με την επαγγελματική εξέλιξη ή το personal branding σας.

Μερικά από τα πιο επιτυχημένα posts μου αφορούσαν ζητήματα πιο γενικής φύσεως, όπως αυτό στην παρακάτω φωτογραφία σχετικά με ένα πολύ κοντινό μου πρόσωπο το οποίο μετά από μήνες προσπαθειών βρήκε δουλειά σε μια πολύ καλή εταιρία.

Το περιεχόμενο σας είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να παρουσιάσετε σε πιθανούς εργοδότες τις ικανότητες σας και τον τρόπο σκέψης σας πάνω σε σημαντικά επαγγελματικά ζητήματα. Μην φοβάστε να μοιράζεστε προσωπικές σας επαγγελματικές εμπειρίες. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσα άλλα άτομα μπορεί να έχουν βιώσει ανάλογες και να ταυτιστούν με αυτά που περιγράφετε ή να σας δώσουν μια άλλη οπτική γωνία σε διάφορα ζητήματα.

Ας περάσουμε στο 2ο κομμάτι της εξίσωσης το οποίο ακούει στο όνομα συνέπεια.Σκεφτείτε το εξής. Πως χτίζεις μια καλή φυσική κατάσταση; Αρκεί να πας μια φορά γυμναστήριο αν καταφέρεις να αντέξεις 9 ώρες σερί; Φυσικά και όχι. Αν έχεις όμως την υπομονή και επιμονή να γυμνάζεσαι 4-5 φορές την εβδομάδα για μισή ώρα την ημέρα, σε βάθος χρόνου θα έχεις θεαματικά αποτελέσματα.

Η παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου στο Linkedin είναι το ίδιο πράγμα ακριβώς. Δεν θα πετύχεις απολύτως τίποτα αν ποστάρεις μια φόρα κάτι εξαιρετικό. Αν είσαι όμως εκεί 2, 3, 4 φορές την εβδομάδα με τα posts σου, δίνοντας αξία στο δίκτυο σου με την πληροφορία που παρέχεις, τότε θα δεις πραγματικά αποτελέσματα.

Το θέμα είναι ότι ελάχιστοι έχουν την υπομονή να το κάνουν αυτό. Για αυτό και το 2% που το καταφέρνει είναι αυτοί που πραγματικά ξεχωρίζουν με την παρουσία τους στην πλατφόρμα. Το σημαντικότερο που πρέπει να θυμόμαστε όλοι, και με αυτό θα κλείσω, είναι ότι το Linkedin δεν είναι sprint αλλά μαραθώνιος. Αυτοί που έχουν την αντοχή και την συνέπεια είναι αυτοί που βγαίνουν νικητές.

Πηγή: Huffingtonpost.gr