Αδύνατες είναι, πλέον, οι αγορές μέσω Internet χωρίς τη χρήση smartphone, αφού για να χρεώσει κάποιος την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο.

Από τις 14 Σεπτεμβρίου που ισχύει η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη στις ηλεκτρονικές αγορές, το κινητό μας είναι απαραίτητο για οποιαδήποτε αγορά με κάρτα εκτός φυσικού καταστήματος.  Στόχος των ευρωπαϊκών αρχών ήταν να καταπολεμήσουν τις απάτες στο e-commerce όπου εντοπίζονται το 80% των κρουσμάτων απάτης στο Internet.

Αυτό που ουσιαστικά άλλαξε είναι ότι προστέθηκε ένα ακόμη βήμα ταυτοποίησης του πελάτη. Συγκεκριμένα ζητούνται δύο από τα παρακάτω στοιχεία:

  • Κάτι που μόνο εσείς γνωρίζετε – π.χ. το 4-ψήφιο PIN με το οποίο συνδέεστε στο Eurobank Mobile App ή τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε με SMS.
  • Κάτι που μόνο εσείς έχετε – π.χ. το κινητό σας ή κάποιο smart wearable.
  • Κάποιο μοναδικό φυσικό χαρακτηριστικό σας – π.χ. δακτυλικά αποτυπώματα ή χαρακτηριστικά προσώπου.

Αυτό σημαίνει, ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για την αγορά τους τον κωδικό που θα λάβουν με sms στο κινητό τους -ή το έξυπνο ρολόι τους- ή να ακολουθήσουν τη διαδικασία της ειδοποίησης ώθησης (push notification) χρησιμοποιώντας κάποιο φυσικό τους χαρακτηριστικό, όπως το δακτυλικό αποτύπωμα ή τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους.

Αυτό σημαίνει, ότι εάν θέλει κάποιος να κάνει αγορά σε e-shop και δεν έχει μαζί του το κινητό τηλέφωνο, ή κάποιο wearable, δεν θα μπορεί να την πραγματοποιήσει.

Πηγή: insider.gr