Γιατί η Gray TV “κερδίζει” την Netflix στην Wall Street

    Από: Startup Team

Η Gray Television Inc. έχει πάρει “κεφάλι” από την Netflix στη Wall Street τους τελευταίους 12 μήνες.

Από τον Μάρτιο του 2018, η μετοχή της Gray TV έχει σημειώσει άνοδο 61,49%, με την μετοχή της Netflix, την αντίστοιχη περίοδο, να ενισχύεται μόλις κατά 8,86%.

Πρόκειται για μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, οπότε η Netflix προσείλκυε κεφάλαια και ενισχυόταν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την Gray TV και όχι μόνο. Στην πραγματικότητα, η μετοχή του γίγαντα του streaming βρισκόταν σταθερά μεταξύ των πλέον ενισχυμένων τα τελευταία χρόνια.

Gray Tv 1

Η φετινή λοιπόν ανατροπή ισορροπιών μπορεί να έρχεται ως έκπληξη, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι η Gray TV είναι μια εταιρεία κλασσικού τηλεοπτικού και γενικότερα οπτικοακουστικού περιεχομένου, από εκείνες τις οποίες το Netflix επιδιώκει να αντικαταστήσει με τις υπηρεσίες sreaming του.

Ποια θα μπορούσε όμως να είναι η εξήγηση της συγκεκριμένης ανατροπής;

Είναι αυτό που αποκαλείται multi-localization. H Gray TV αποκτά συνεχώς τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ανά τις ΗΠΑ. Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2017, είχε την ιδιοκτησία και τη διαχείριση τοπικών σταθμών σε 57 αγορές, καλύπτοντας το 10,4% των αμερικανικών νοικοικυριών, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεσή της για το 2017.

Η εταιρεία μεγαλώνει “αξιοποιώντας το πολυποίκιλο εθνικό της αποτύπωμα μέσω 200 ξεχωριστών διαύλων προγράμματος”, όπως αναφερόταν στην έκθεση. Μεταξύ αυτών βρίσκονται 100 τοπικά θυγατρικά μέσα των “Τεσσάρων Μεγάλων” δικτύων στις ΗΠΑ, δηλαδή των CBS, NBC, ABC και FOX. Αυτή η στρατηγική διαφοροποίησης έχει επιτρέψει στην Gray TV να αποκτήσει ηγετικό στίγμα σε πολλές τοπικές αγορές.

“Θεωρούμε ότι υπάρχουν σημαντικά πλεονεκτήματα στο να διαχειρίζεται κανείς τον Νο1 ή έστω τον Νο2 τηλεοπτικό σταθμό μίας τοπικής αγοράς”, αναφέρεται στην προαναφερθείσα έκθεση. “Τα ισχυρά ποσοστά σε κοινό και σε μερίδιο αγοράς μάς επιτρέπουν να ενισχύουμε τα διαφημιστικά μας έσοδά, ελέγχοντας τις τιμές και ασκώντας ηγεσία. Πιστεύουμε επίσης ότι η διαχείριση κορυφαίων πλατφορμών ενημερωτικού χαρακτήρα συμβάλλει ιδιαίτερα στην προσέλκυση ολοένα και αυξανόμενων χορηγιών, αλλά και εσόδων από πολιτική διαφήμιση”.

Την περίοδο 2013-17, η εταιρεία προχώρησε σε 23 εξαγορές, αυξάνοντας τον αριθμό των τοπικών τηλεοπτικών σταθμών τους οποίους ελέγχει κατά 51 – σε 31 τοπικές αγορές, εκ των οποίων οι 26 ήταν νέες για την Gray TV.

Πρόκειται για ριζικά διαφορετική στρατηγική από εκείνη της Netflix, το οποίο βασίζεται κυρίως στη διεθνοποίηση του προϊόντος του παρά στην τοπικότητα και στα έσοδα από συνδρομές παρά στην στόχευση για διαφημιστικά έσοδα. Το δ’ τρίμηνο του 2018, η Netflix κατέγραφε συνολικά 148 εκατομμύρια συνδρομητές ανά τον κόσμο, σύμφωνα με το στοιχεία του Statista.

Όπως αποδεικνύεται, το επιχειρηματικό μοντέλο της Gray TV είναι πιο προσοδοφόρο από εκείνο της Netflix, όπως αυτό αποτυπώνεται στα λειτουργικά περιθώρια κέρδους των δύο εταιρειών. Τα ακαθάριστα περιθώρια κέρδους της Gray TV κινούνται στο 45% εν σχέσει με το 36,9% της Netflix.

Gray Tv 2

H σχετική χαμηλή, δε, αποτίμηση της Gray TV κάνει την μετοχή πιο ελκυστική στους συντηρητικούς επενδυτές σε σχέση με εκείνη της Netflix.

Gray TV 3

Πηγή: Forbes.com