Η Viber μας συστήνει την έννοια του Superapp

    Από: Startup Team

Που ξοδεύουν το 77% του χρόνου τους οι χρήστες εφαρμογών;

Δίνοντας το παρόν σε Συνέδριο Digital Marketing και e-Commerce που ολοκληρώθηκε στην Αθήνα τις περασμένες ημέρες, ο Senior Sales Director (χώρες ΚΑΕ και ΚΑΚ) της Rakuten Viber, Konstantin Konstantinov, περιέγραψε το τοπίο των messaging apps στην Ευρώπη και τον κόσμο και μας έβαλε να σκεφτούμε μήπως τελικά το app στο οποίο περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας online είναι αυτό που μπορεί να ενσωματώσει απρόσκοπτα πολλές υπηρεσίες σε ένα μέρος, σε ένα Superapp!

Τι σημαίνει αυτό;

Σήμερα οι άνθρωποι δεν θέλουν πλέον να χρησιμοποιούν εφαρμογές για διαφορετικές ανάγκες ξεχωριστά. Κατά μέσο όρο οι χρήστες εφαρμογών ξοδεύουν το 77% του χρόνου τους στις 3 κορυφαίες εφαρμογές τους και σχεδόν το ήμισυ του χρόνου τους σε μία μόνο εφαρμογή.

Τα Superapps προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, από μηνύματα και πληρωμές μέχρι μεταφορά και παράδοση φαγητού. Είναι εξαιρετικά δημοφιλή στην Ασία ενώ κερδίζουν έδαφος και σε άλλα μέρη του κόσμου.

Μπορεί οι Ευρωπαίοι έμποροι, να ζηλεύουν την ποικιλία των Superapps που διατίθενται στην Ασία, πρόσθεσε ο K.Konstantinov, αλλά τα νέα είναι ευχάριστα! Το Viber έχει ήδη εισέλθει στην αρένα των superapps και αυτό είναι μέρος της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της εταιρίας να παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας των χρηστών και στα brands περισσότερες ευκαιρίες να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους στο εγγενές περιβάλλον.

Ήδη σήμερα το Viber έχει ένας ολοκληρωμένος online προορισμός για τις ανάγκες πολλών χρηστών, αφού παρέχει πληθώρα υπηρεσιών όπως την παραγγελία φαγητού και την κλήση ταξί μέχρι την κράτηση εισιτηρίων και  την πληρωμή λογαριασμών στάθμευσης και κοινής ωφελείας και πολλά άλλα.

Οι online αγορές αποτελούν επίσης αναπόσπαστο μέρος της ιδέας της Superapp, όπου το conversational commerce διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση της αφοσίωσης των πελατών και στην αύξηση των πωλήσεων. Έτσι, το μέλλον των διαδικτυακών αγορών ξεκινά με την «αληθινή» επικοινωνία μεταξύ της μάρκας και του καταναλωτή, όπως είπε η Berina Tanovic, Senior Partnership Manager της Rakuten Viber.

Ως Superapp το Viber, με τα Conversational Business Messages,και Chatbots, μπορεί να:

  • Βοηθήσει τους πελάτες να επιλέξουν το σωστό προϊόν
  • Συμβάλλει στην αύξηση των αγορών
  • Κάνει τη διαχείριση της παραγγελίας και της παράδοσης
  • Συλλέξει σχόλια και πληροφορίες ώστε να ενισχυθεί το ‘’πιστό’’ πελατολόγιο

Ή ακόμα και να

  • Επιτρέψει στον πελάτη να ψωνίσει μέσω της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων, να πληρώσει τις υπηρεσίες και να παρέχει αυτοματοποιημένη υποστήριξη πελατών 24/7

Η αποστολή του Viber ως Superapp είναι να προσφέρει περισσότερο αυθεντικό και επίκαιρο περιεχόμενο και να δώσει στους χρήστες και τις εταιρίες μια πλατφόρμα στην οποία η χρήση διαφόρων υπηρεσιών απέχει μόνο μερικά πατήματα στην οθόνη