Μήπως ανήκεις στην κατηγορία των… Mobilemoons;

    Από: Startup Team

Η εξάρτηση των χρηστών από το κινητό τους και τα social media καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που ζουν και αντιλαμβάνονται την καθημερινότητά τους, κυρίως όμως τους επιτρέπει να διαμορφώνουν την δημόσια εικόνα τους.

Ωστόσο, η ανάγκη να δείξουμε στο «κοινό» που διατηρούμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την αισθητική μας, τα ωραία μέρη που επισκεπτόμαστε και τις μοναδικές εμπειρίες που βιώνουμε, όπως αποτυπώνονται μέσα από το πρίσμα του φωτογραφικού φακού, για να συγκεντρώσουμε περισσότερα likes, απειλεί να καταστρέψει την ουσία του πράγματος. Οι άνθρωποι δεν ζουν, αλλά απαθανατίζουν, τη στιγμή, ενώ παρατηρείται το φαινόμενο της σταδιακής αποξένωσης από το συνάνθρωπο. Άκρως ανησυχητική είναι η νέα τάση που έχει κατακλύσει την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και ακούει στο όνομα… Mobilemoons. Πρόκειται για τουρίστες που είναι με μια βαλίτσα στο χέρι, λατρεύουν τα ταξίδια, αλλά προτιμούν να τα κάνουν όχι με φίλους, το ταίρι τους ή συγγενείς, όπως θα περίμενε κανείς, αλλά παρέα με το… κινητό τους.

Πριν προλάβετε να τους επικρίνετε αναρωτηθείτε μήπως υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι από το στενό σας περιβάλλον. Η απάντηση στο γιατί επιλέγουν τη συντροφιά μιας ηλεκτρονικής συσκευής έναντι της ανθρώπινης παρουσίας έχει να κάνει με το ότι δεν επιθυμούν  να έχουν κανέναν πάνω από το κεφάλι τους που να παραπονιέται κάθε φορά που οι ίδιοι θέλουν να κάνουν στάση για να βγάλουν την πολυπόθητη selfie ή να φωτογραφίσουν το φαγητό και το ποτό που απολαμβάνουν.

Σύμφωνα με έρευνα που εκπόνησε η Expedia Group, ήδη το ένα τρίτο των Αμερικανών επιλέγουν μοναχικά ταξίδια και το κάνουν με μεγάλη ευχαρίστηση. Η τάση αυτή φυσικά και δεν αφήνει καθόλου αδιάφορους τους επαγγελματίες του τουρισμού που αναμένουν ότι μέσα στην επόμενη διετία το εν λόγω ποσοστό από 35% που είναι σήμερα θα διαμορφωθεί στο 60%, αποδεικνύοντας ότι οι σύγχρονοι ταξιδιώτες επιζητούν περισσότερη ευελιξία και αυτονομία στις διακοπές. Η φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από αυτόν τον εναλλακτικό τρόπο διακοπών είναι ότι ο ταξιδιώτης έχει απόλυτη ελευθερία και έλεγχο οργάνωσης του ταξιδιού, εξερευνά με το δικό του ρυθμό έναν προορισμό, και το κυριότερο, έχει την ευκαιρία να περάσει χρόνο με τον εαυτό του, να στοχαστεί και να προβεί σε εσωτερική αναζήτηση.

Αντί λοιπόν να έχει στο πλευρό του κάποιον που γκρινιάζει και δεν συντάσσεται με τις δικές του αποφάσεις, επιλέγει μια συσκευή που δεν τον επιβαρύνει οικονομικά, εξυπηρετεί τις ανάγκες του και προπάντων του παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για να κινηθεί με ασφάλεια και να βιώσει όσο το δυνατόν καλύτερα την καθημερινότητα μιας ξένης χώρας, όπως ακριβώς θα έκανε και ένας ντόπιος.

Η επαφή με το άγνωστο

Για τους περισσότερους αυτός ο εναλλακτικός τρόπος διακοπών φαντάζει επικίνδυνος και ίσως λιγότερο συναρπαστικός. Όμως όσοι συμμετείχαν στην έρευνα της Solo Travel Report, είχαν διαφορετική άποψη. Στην πλειονότητά τους απάντησαν ότι συνηθίζουν να ταξιδεύουν μόνοι για ψυχολογικούς λόγους. Για να γνωρίζουν νέους ανθρώπους και να εξερευνούν νέα μέρη, να αποσυνδέονται από την εργασία και την καθημερινότητα και να τονώνουν την ανεξαρτησία και την αυτοπεποίθησή τους.

Υπήρξε μάλιστα και ένα 5% των ερωτηθέντων που παραδέχτηκε ότι αφορμή για τη διοργάνωση ενός mobilemoon ταξιδιού στάθηκε κάποια ταινία που είδε βασισμένη στο μοναχικό ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης του πρωταγωνιστή, με τον οποίο και ταυτίστηκε. Επιπρόσθετα το 70% αποκάλυψε πως προτιμά να γνωρίζει νέους ανθρώπους όταν είναι μόνοι τους παρά όταν είναι με παρέα. Ενδεικτικό είναι πάντως πως όσο χαμηλώνει ο μέσος όρος ηλικίας των ταξιδιωτών, τόσο ανεβαίνει το συγκεκριμένο ποσοστό, το οποίο στις κατηγορίες Generation Z και Millennials διαμορφώνεται σε 83% και 80% αντίστοιχα.

Ένα Σαββατοκύριακο θεωρείται αρκετό για να φορτίσει κανείς τις προσωπικές του μπαταρίες επιλέγοντας τα ταξίδια εσωτερικού ή σε γειτονικές χώρες καθώς η απόσταση είναι κοντινή, το νόμισμα κοινό και δεν υπάρχει μεγάλο πολιτισμικό χάσμα.

Χρήσιμες συμβουλές

Αν έχετε «ψηθεί» για ένα ταξίδι με συνοδοιπόρο μόνο το κινητό σας θα πρέπει να το οργανώσετε σωστά. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει οριστεί από πριν ο προϋπολογισμός, να γνωρίζει ο τουρίστας ποια ταξιδιωτικά έγγραφα επιβάλλεται να έχει μαζί του και να έχει μελετήσει το σύστημα συγκοινωνίας ώστε να διευκολύνει τις μετακινήσεις του. Απαραίτητο όμως είναι να έχει και ένα εφεδρικό σχέδιο στην περίπτωση που υπάρξουν ανατροπές.

Οι μοναχικοί ταξιδιώτες νιώθουν περισσότερο άβολα όταν χάνονται και χρειάζονται οδηγίες (42%) ή όταν βγαίνουν έξω από τα νερά τους (38%). Σε ποσοστό 29% ανέρχονται εκείνοι που φοβούνται  μήπως το κινητό τους ξεμείνει από μπαταρία, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό εκείνων που δυσκολεύονται να δειπνήσουν μόνοι.

Πηγή: Fortunegreece.com