Πώς το Cameo βγάζει δεκάδες εκατομμύρια από σέλφι βίντεο διασήμων

    Από: Startup Team

Κάθε πρωί, ο Larry Thomas, ο ηθοποιός που υποδύθηκε τον χαρακτήρα Soup Nazi στη σειρά Seinfeld πριν από περίπου 25 χρόνια, ακολουθεί την ίδια ρουτίνα. Δουλεύει και στη συνέχεια τσεκάρει πόσα αιτήματα για προσωποποιημένα σέλφι βίντεο έχει δεχθεί στο Comeo, το δύο ετών ψηφιακό marketplace για ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν 60 δολάρια για ένα βιντεάκι όπου ο Thomas θα εύχεται για παράδειγμα χρόνια πολλά. Καθώς προετοιμάζεται, ο 63χρονος Thomas προσπαθεί να μοιάσει όσο το δυνατόν περισσότερο στον χαρακτήρα που υποδύθηκε στη σειρά και στη συνέχεια κάθεται στο γραφείο του, στο σπίτι του στο Λος Άντζελες, γυρίζοντας μικρά βιντεάκια με την κάμερα του κινητού του. “Έχω φτιάξει περίπου 525 (επί πληρωμή μηνύματα)’, λέει με σοβαρότητα. “Αυτό αποτελεί έκπληξη για μένα, καθώς δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι υπήρχαν τόσοι πολλοί άνθρωποι εκεί έξω που θα πλήρωναν 60 δολάρια για μένα”, προσθέτει.

Οι πελάτες είτε μέσα από τον ιστότοπο της Cameo είτε μέσω της ομώνυμης εφαρμογής πληρώνουν από 5 έως και 1.000 δολάρια για να “παραγγείλουν” ευχές ή μηνύματα από δεκάδες χιλιάδες σταρ της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, επαγγελματίες αθλητές ή προσωπικότητες του διαδικτύου. Πολλοί εξ αυτών είναι πρώην “αστέρια” ή βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους. Άλλοι πάλι δεν έγιναν ποτέ ιδιαίτερα διάσημοι. Εκτός από τον Thomas, αντίστοιχες “υπηρεσίες” παρέχει επίσης ο Snoop Dogg (με αντίτιμο 750 δολάρια το μήνυμα), όπως και οι Stormy Daniels (με τιμή 250 δολάρια), ο Gary Busey (350 δολάρια) και ο Troy Aikman (600 δολάρια). Στην Cameo εν τω μεταξύ, μπορεί κανείς να παραγγείλει βινετάκια και από άλλες “προσωπικότητες”, όπως τον σκύλο Wallace the Golden, έναντι 50 δολαρίων, είναι τη γουρουνίτσα-θαύμα Esther, έναντι 40 δολαρίων η λήψη. Η Cameo, με άλλα λόγια, αποτελεί το αντίστοιχο του ηλεκτρονικού καταστήματος ευχετήριων καρτών Hallmark για τη νεότερη γενιά.

Όπως αποδεικνύεται, η Esther, ο Stormy και ο Troy ήταν πολύ απασχολημένοι τη χρονιά που πέρασε. Η Cameo αναφέρει ότι αποκόμισε “έσοδα δεκάδων εκατομμυρίων” δολαρίων κατά τη διάρκεια του 2019 με τη βοήθεια δεκάδων χιλιάδων διασήμων, ενώ συγκέντρωσε συνολικά περισσότερα από 65 εκατ. δολάρια από επενδυτές όπως οι εταιρείες Kleiner Perkins, Chernin Group και Bain Capital. “Νομίζω ότι έχουμε αγγίξει κάποιο σημείο της αμερικανικής ψυχής”, λέει ο συνιδρυτής και ο Chief Technology Officer της εταιρείας, Devon Townsend, ο οποίος κέρδισε μια θέση στη φετινή λίστα του Forbes με τους “30 κάτω των 30” χάρη στην επιτυχία της Cameo. “Τώρα απλώς προσπαθούμε να βρούμε τον τρόπο για να αναπτύξουμε αυτή τη δραστηριότητα”.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Cameo βασίζεται στην αρχή της προμήθειας: η διασημότητα λαμβάνει το 75% του αντιτίμου κάθε συναλλαγής ενώ η εταιρεία κρατά το υπόλοιπο ποσό. Σύμφωνα με έναν από τους επενδυτές της εταιρείας, οι συνολικές συναλλαγές που πραγματοποίησε η Cameo δεκαπλασιάστηκαν το προηγούμενο έτος. Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Jackson Jhin, τονίζει ότι η Cameo είχε έσοδα εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων το 2017, ενώ το 2018 εμφάνισε επταψήφιο ποσό εσόδων και το 2019 οκταψήφιο.

Αυτός ο ρυθμός ανόδου έχει ικανοποιήσει τους επενδυτές της εταιρείας. “Την εποχή που επενδύσαμε [τον Ιούνιο του 2019], σχεδόν όλα τα μεγέθη της Cameo είχαν δεκαπλασιαστεί σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος”, λέει ο Ilya Fushman της Kleiner Perkins. “Τα σημαντικότερα μεγέθη της είχαν βελτιωθεί, κατά δέκα φορές σε ετήσια βάση, κάτι που προφανώς αρέσει και το οποίο δεν βλέπεις πολύ συχνά… Κι αυτό από μια επένδυση που δεν απαιτεί ‘μυαλό’”.

Η έμπνευση

Πηγή έμπνευσης για την ιδέα πάνω στην οποία βασίζεται η Cameo αποτέλεσε, εν μέρει, το ταξίδι που πραγματοποίησε ο Townsend το 2014, μαζί με τον συγκάτοικό του στο πανεπιστήμιο Duke, Cody Kolodziejzyk (ο οποίος είναι ευρύτερα γνωστός σήμερα στα εκατομμύρια των φαν του στα κοινωνικά δίκτυα ως “Cody Ko”). Ο 24χρονος τότε Townsend είχε παραιτηθεί από τη θέση του ως υπεύθυνος προϊόντων της Microsoft προκειμένου να ταξιδέψει στη Νοτιοανατολική Ασία και την Αυστραλία. Ο ίδιος και ο Ko πόσταραν βιντεάκια από το ταξίδι τους στο Vine, την ανενεργή πλέον εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης που είχε στηριχθεί σε κωμικά βιντεάκια μερικών δευτερολέπτων. Τα αστεία βιντεάκια τους από την Ιαπωνία, το Βιετνάμ, το Λάος και την Καμπότζη, απροσδόκητα, απέκτησαν ένθερμους φαν και είχαν εκατομμύρια views.

Ενώ ο Townsend συνέχιζε το ταξίδι του, άρχισε να λαμβάνει μηνύματα μέσω του Vine από φανς που του ζητούσαν να τους απευθύνει προσωπικά μηνύματα. Γύρισε μερικά βιντεάκια – “Κυριολεκτικά έπαιρνα τόνους (μηνυμάτων) από φανς όπως ‘Η αδελφή μου είναι τεράστια φαν σου. Μπορείς να μου στείλεις ένα βιντεάκι όπου θα τις εύχεσαι χρόνια πολλά;’”, – και αυτό ήταν κάτι που έμεινε στο μυαλό του. Επιστρέφοντας στις ΗΠΑ, οι Ko και Townsend, παρέμειναν συγκάτοικοι και ξεκίνησαν να εργάζονται πάνω σε διάφορα ενθουσιώδη projects. Ο Ko εκμεταλλεύθηκε όσα αποκόμισε από την εμπειρία του με το Vine για να φτιάξει το δικό του κανάλι στο YouTube, το οποίο σημειώνει τεράστια επιτυχία. Ο Townsend, εν τω μεταξύ, ξαναβρέθηκε με έναν άλλο συμφοιτητή του στο Duke, τον Stephen Galanis. “Μου τηλεφώνησε για μια ακόμη από τις τρελές ιδέες του”, θυμάται ο Townsend, μια ιδέα που θα ερχόταν να συμπληρώσει την ιδέα που στριφογύριζε ήδη στο μυαλό του για την παροχή εξατομικευμένων μηνυμάτων.

Η ιδέα του Galanis ήταν να φτιάξει μια πλατφόρμα όπου θα καταχωρούσε όλους τους αθλητές του πλανήτη, τους οποίους θα μπορούσε να προσεγγίσει κάποιος έναντι κάποιου αντιτίμου. “Εάν ήθελες να πας για γκολφ με τον Michael Jordan ή ήθελες να έρθει ο armelo Anthony στα γενέθλια του παιδιού σου, θα μπορούσες να το επιτύχεις μέσω της πλατφόρμας”, λέει ο Townsend. Δούλεψαν επάνω στην ιδέα του Galanis περίπου τρεις μήνες, αλλά γρήγορα συνειδητοποίησαν ότι ήταν εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί λόγω των διαφορετικών προγραμμάτων των διασήμων. Έτσι, αποφάσισαν να εστιάσουν αποκλειστικά στα σέλφι βίντεο – κάτι αρκετά εύκολο για τους διασήμους αλλά και κάτι που πολλοί φαν τους ήθελαν.

Αφού τελειοποίησαν την ιδέα τους, πραγματοποίησαν ένα πείραμα με έναν επαγγελματία αθλητή, που ήταν και το πρώτο βήμα για την εταιρεία τους. Ο τρίτος συνιδρυτής της Cameo, ο Martin Blencowe, γνωστός του Galanis, ασχολούνταν με το εθνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και ήταν μάνατζερ του Cassius Marsh, ενός αμυντικού παίκτη των Seattle Seahawks. Ο Blencowe αναζητούσε συνεργασίες για τον πελάτη του και οι συνιδρυτές της Cameo έπεισαν τον Marsh να ενημερώσει τους “ακολούθους” του στο Twitter ότι θα μπορούσαν να του παραγγείλουν ένα εξατομικευμένο βιντεο-μήνυμα στον εκκολαπτόμενο ιστότοπο της εταιρείας.

Ωστόσο, το πείραμα απέτυχε θεματικά. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μόνο ένας πελάτης επικοινώνησε ζητώντας ένα βιντεάκι για την κόρη του, ωστόσο ενημέρωσε την εταιρεία μέσω email ότι υπηρεσία πληρωμής του ιστότοπού της δεν λειτουργούσε. Οι ιδρυτές της Cameo ζήτησαν, έτσι, από τον Marsh να ετοιμάσει ένα βιντεάκι προς το νεαρό κορίτσι που ήταν ο εν λόγω πελάτης και το έστειλαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον πατέρα της, ο οποίος κατέγραψε σε βίντεο την αντίδραση της κόρης του και τους το έστειλε πίσω.

“Το κορίτσι καθόταν στο πάτωμα, και μια γελούσε, μία έκλεγε”, λέει ο Townsend. “Έκλαιγε κυριολεκτικά. Ήταν το πιο ‘δυνατό’ βίντεο που είχαμε δει ποτέ. Ήταν επίσης η απτή απόδειξη ότι (σ.μ. η ιδέα) μπορούσε να έχει αποτέλεσμα και ότι ήταν κάτι που οι άνθρωποι ενδεχομένως να ήθελαν”, προσθέτει.

Πώς το Cameo βγάζει δεκάδες εκατομμύρια από σέλφι βίντεο διασήμων

…και η επιτυχία

Η ομάδα επιδιόρθωσε γρήγορα το αρχικό πρόβλημα με την υπηρεσία πληρωμής και στη συνέχεια άρχισε να στρατολογεί κι άλλους διασήμους. Ακολούθησαν μερικές κρίσιμες επιλογές. Ο Townsend επέμεινε ότι θα πρέπει να υιοθετήσουν μια εύχρηστη λειτουργία πληρωμής που δεν θα απαιτεί τη δημιουργία λογαριασμού στον ιστότοπο της εταιρείας, μια απόφαση που θα ενθάρρυνε τους πελάτες και κυρίως τους νέους σε ηλικία, οι οποίοι ήταν αντίθετοι στη διάθεση προσωπικών πληροφοριών στο διαδίκτυο. Αυτό ήταν “κάτι πραγματικά αμφιλεγόμενο, όπως μπορείτε να φανταστείτε”, λέει ο Jhin. “Διότι δεν συλλέγουμε δεδομένα για το προφίλ (σ.μ. των πελατών), ούτε κρατάμε ιστορικό αγορών ή αναζητήσεων και όλα αυτά που λατρεύουν τα VCs” (σ.μ. Venture Capitals), σημειώνει.

Μια ακόμη στρατηγικής σημασίας επιλογή ήταν η απόφαση να εστιάσουν σε διαδικτυακές διασημότητες, όπως ο συνταξιδιώτης του Townsend, Cody Ko, αντί να προσπαθήσουν να “στρατολογήσουν” υψηλού προφίλ διασήμους, που θα ήταν εξάλλου και πιο δύσκολο να δελεάσουν. Οι σταρς του διαδικτύου εξάλλου θα ήξερα ήδη πώς να φτιάξουν το μικρού μεγέθους βιντεάκια στα οποία στηριζόταν η ιδέα της Cameo, ήτοι βίντεο 15 έως 30 δευτερολέπτων. “Ο Cody και ο Devon ήταν δύο από τα πρώτα αστέρια του Vine… και έτσι ήξεραν ότι μπορείς να γίνεις διάσημος όχι με τον παραδοσιακό τρόπο”, λέει ο Jhin. “Ο Devon από την πρώτη στιγμή είχε εντρυφήσει σε αυτούς τους ανθρώπους. Και από πολλές πλευρές, αυτοί έχουν να επιδείξουν καλύτερα αποτελέσματα από αθλητές και ηθοποιούς που συμμετέχουν στην πλατφόρμα”, συμπληρώνει.

Σήμερα, μετά την επιτυχημένη πορεία του 2019, οι ιδρυτές της Cameo έχουν βάλει στόχο να βελτιώσουν περαιτέρω την εμπειρία που παρέχουν μέσω φορητών συσκευών, αλλά και να επεκταθούν στις διεθνείς αγορές. “Το 2020 θα είναι η χρονιά της εφαρμογής”, λέει ο Galanis. “Αρχικά δεν επιτρέψαμε στους χρήστες να κάνουν αγορές μέσω της εφαρμογής”.

Η εταιρεία δεν επέτρεπε στους πελάτες της να πραγματοποιούν αγορές μέσω της εφαρμογής για iPhone προκειμένου να αποφύγουν να καταβάλουν την προμήθεια 30% που χρέωνε η Apple για όλες τις αγορές εντός εφαρμογής που παρέχονται μέσω του App Store, η καθώς ήταν σημαντικά υψηλότερη από την προμήθεια 25% που λάμβανε η Cameo. Όπως τονίζει όμως ο Galanis, η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με την Apple για την απαλοιφή της προμήθειας αυτής.

“Δεν θέλουμε οι πελάτες μας να πληρώνουν άδικα την Apple και νομίζω ότι αυτή είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που θα δείτε στην Cameo”, λέει ο Galanis. “Μαζί με την επέκταση στην Ινδία, αγορά πραγματικά ιδιαίτερα σημαντική για εμάς”, προσθέτει.

Όσο για τον Thomas, τον Soup Nazi του Seinfeld, το μέλλον μοιάζει καλό. Σήμερα είναι μια “κακή μέρα”, λέει, έχοντας μόλις τέσσερα αιτήματα για βιντεάκια στην Cameo. “Πριν από μερικές ημέρες είχα 12”, προσθέτει. Ωστόσο, είναι αποφασισμένος να κάνει τη δουλειά του. “Το παίρνω πολύ σοβαρά γιατί ξέρω ότι κάποιος έχει πληρώσει 60 δολάρια. Επομένως, πρέπει, θεωρώ, να έχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία”. Ο Thomas μάλιστα τα καταφέρνει τόσο καλά σε αυτόν τον τομέα, ώστε πρόσφατα αύξηση την αμοιβή που περισσότερο από 30%.

Πηγή: Capital.gr