Τα κέρδη της Facebook αψηφούν τις κριτικές

O Mark Zuckerberg ίσως και να αισθάνθηκε δικαιωμένος. Μετά από μια φρικτή χρονιά για τη φήμη της εταιρείας του, η Facebook εξέπληξε τη Wall Street ανακοινώνοντας κέρδη ρεκόρ για το τέταρτο τρίμηνο και έσοδα που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις. Η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη ανά μετοχή στα $2,38 από τα $1,44 που είχε ανακοινώσει ένα χρόνο νωρίτερα και υψηλότερα από τις προβλέψεις που έκαναν λόγο για $2,17. Τα καθαρά κέρδη το τρίμηνο ανήλθαν σε $6,9 δισ.

Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν άνοδο άνω του 8% στα $162,3 στις ηλεκτρονικές συναλλαγές στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Αυτή η εξέλιξη ανακούφισε τους επενδυτές καθώς η μετοχή της Facebook είχε σημειώσει πτώση περίπου 30% τους τελευταίους έξι μήνες.

«Ουσιαστικά αλλάξαμε τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας» δήλωσε ο Zuckerberg υπογραμμίζοντας πως το Facebook έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην ασφάλεια.

Τα χτεσινά αποτελέσματα έρχονται σε αντίθεση με την κριτική που δέχτηκε πρόσφατα η εταιρεία γύρω από τις πρακτικές προστασίας των προσωπικών δεδομένων μεταξύ άλλων και από τον τεχνολογικό κολοσσό Apple. Υπενθυμίζεται πως αυτή την εβδομάδα ο κατασκευαστής των iPhone εμπόδισε τη Facebook να διανείμει εφαρμογές iOS που χρησιμοποιούσε για τη δοκιμή νέων υπηρεσιών.

Αλλά τίποτα από αυτά δεν φαίνεται να έχει σημασία για τη Wall Street τώρα. Η βάση χρηστών συνεχίζει να αυξάνεται και αυτό έρχεται σε αντίθεση με όσους έκαναν λόγο για έξοδο χρηστών από την πλατφόρμα.  Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι 2,32 δισεκατομμύρια άνθρωποι δραστηριοποιούνται στην πλατφόρμα συμπεριλαμβανομένων των WhatsApp και Instagram, έναντι 2,27 δισεκατομμυρίων το προηγούμενο τρίμηνο.

Ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν το Facebook καθημερινά αυξήθηκε κατά 9% από τα 1,53 δισεκατομμύρια που ήταν πέρυσι κυρίως εξαιτίας της ανάπτυξης που σημείωσε στην Ινδία, την Ινδονησία και τις Φιλιππίνες, όπως δήλωσε χτες ο CFO της εταιρείας David Wehner.

O Wehner επιδίωξε επίσης να υποβαθμίσει τον αντίκτυπο της κριτικής που ασκήθηκε από τον τύπο και δέχτηκε η Facebook σχετικά με τις δραστηριότητές της και την ανάπτυξή της.

Ο Zuckerberg δήλωσε ότι οι ιστορίες στο Facebook και στο Instagram θα βρίσκονται εκεί όπου υπάρχουν περισσότερα χρήματα από τις διαφημίσεις χρησιμοποιώντας επίσης λογισμικό με τεχνητή νοημοσύνη για την ακριβέστερη στόχευση των χρηστών του Facebook. «Οι «ιστορίες» στο Facebook πληθαίνουν με γοργούς ρυθμούς» δήλωσε και παραδέχτηκε επίσης «Ξεκινήσαμε λίγο αργότερα και η εκτέλεσή τους δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο έπρεπε να είναι».

Ο Wehner επίσης απέφυγε μια ερώτηση σχετικά με το πόσο χρόνο σπαταλούν οι άνθρωποι στο Facebook συγκριτικά με το Instagram.»Οι τάσεις στους ημερήσιους χρήστες μας δείχνουν ποια η εικόνα, και αυτή είναι σταθερότητα στις αναπτυγμένες αγορές και ανάπτυξη για το Facebook Blue στις αναπτυσσόμενες αγορές» ανέφερε ο Wehner.   «Δεν εστιάζουμε στον χρόνο που αφιερώνουν οι χρήστες αλλά στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις».

Οι διαφημιζόμενοι ωστόσο τείνουν να δαπανούν περισσότερα χρήματα για τη στόχευση χρηστών σε αναπτυγμένες αγορές. Επομένως ακόμα κι αν οι εγγραφές στο Facebook αυξάνονται στις αναπτυσσόμενες αγορές ακόμα και στις ΗΠΑ, θα εξακολουθεί να υπάρχει μια ανησυχία σχετικά με την απόδοση της επένδυσης αν οι χρήστες στη Βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη περνούν μόνο κάποιες φευγαλέες στιγμές στο site. Προς το παρόν όμως οι επενδυτές φαίνονται ικανοποιημένοι με τους αριθμούς ανάπτυξης και τα κέρδη.

Πηγή: Capital.gr