Τεχνολογία & Επιστήμη

Το “σκοτείνιασμα” του Facebook και του Instagram πρέπει να αποτελέσει αφύπνιση για τους επιχειρηματίες

Την Πέμπτη στις 13 Μαρτίου, το  Facebook γνώρισε μια διακοπή στην κύρια πλατφόρμα του, καθώς και το ίδιο συνέβη και στο Instagram και στο WhatsApp.  Κατά τη διάρκεια αυτής της διακοπής, οι χρήστες είχαν θέματα  με το ανέβασμα και γενικά με τις δημοσιεύσεις τους, με το να σχολιάσουν ή με το να έχουν πρόσβαση σε περιεχόμενο. Για τους επιχειρηματίες που χρησιμοποιούν τα  social media για την επιχείρησή τους, αυτό πρέπει να αποτελέσει μια  αφύπνιση.

Κάνοντας  scrolling στην “τροφή” των  social media σήμερα, είναι πιθανό να έχετε παρατηρήσει επιχειρηματίες να μιλάνε για αυτή  τη διακοπή της λειτουργίας αλλά και το πόσο τους επηρέασε. Όπως και στο παρελθόν, για κάποιους επιχειρηματίες, η επιχειρηματική τους δραστηριότητα εξαρτάται στο μέγιστο από την οργανική ανάρτηση στα social media. Η διακοπή της λειτουργίας την Πέμπτη αποτελεί μια υπενθύμιση των επιχειρησιακών αρχών που έχουν δοκιμαστεί στο χρόνο.

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι επιχειρήσεις έχασαν έσοδα από αυτή τη διακοπή. Για όσους πληρώνουν το να διαφημίζονται, οι διαφημίσεις τους δεν προσέγγισαν ποτέ σε εκείνη τη διακοπή, τους πιθανούς τους πελάτες.  Για εκείνους που βασίζονται στο να “ποστάρουν” στα group τους στο Facebook, στις προσωπικές τους σελίδες και στο  Instagram, έχασαν έσοδα επειδή δε μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τη στρατηγική που πάντα χρησιμοποιούσαν.

Αυτά είναι μαθήματα που πρέπει να διδαχθούν. Ακριβώς σαν αυτές τις εταιρίες που βασίζονται στο  SEO, πριν αρχίσει η Google να φτιάχνει αλλαγές στους αλγόριθμους, δεν μπορείτε να χτίσετε τα θεμέλια της επιχείρησής σας στην πλατφόρμα κάποιου άλλου. Το σχέδιό σας  μάρκετινγκ δεν πρέπει να βασίζεται πολύ μόνο σε μια κύρια στρατηγική.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕ ΤΗ ΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΣΑΣ:

Σε αυτή τη ψηφιακή εποχή στην οποία ζούμε, χρειάζεστε δυο σημαντικά πλεονεκτήματα για να χτίσετε μια επιτυχημένη επιχείρηση. Χρειάζεστε μια ιστοσελίδα και να χτίσετε και ένα email. Αυτά είναι τα πλεονεκτήματα που είναι δικά σας. Όταν χτίσετε την βάση της επιχείρησής σας στις πλατφόρμες άλλων ανθρώπων—όπως τα social media –είναι σαν παραιτείστε από τον έλεγχο της επιχείρησής σας.

Ο ιστότοπός σας είναι εκεί που πρέπει ώστε να στέλνετε πιθανούς πελάτες για να δουν την εμπειρία σας και για να ξεκινήσουν μια διαδικασία με το να μαθαίνουν, να συμπαθούν και να σας εμπιστεύονται. Πρέπει να είναι σε θέση να εγγραφτούν στη λίστα των  email σας γιατί μπορεί να μην είναι έτοιμοι να αγοράσουν τη δεδομένη στιγμή.  Με εκείνους στη λίστα με τα email  σας, μπορείτε να τα καλλιεργήσετε και να δώσετε αξία μέσω του περιεχομένου σας. Αυτό είναι που θα οδηγήσει στην πώληση αργότερα.

ΠΟΤΕ ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΝΑ ΧΤΙΖΕΤΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΑΣ:        

Η δυνατότητα να φτάσετε στο κοινό σας θα καθορίσει την επιτυχία της επιχείρησής σας. Ο τρόπος με τον οποίο μεγαλώνετε αυτό το κοινό είναι η διαφορά μεταξύ των επιπέδων ανάπτυξης. Για να αναπτυχθεί, το ακροατήριό σας πρέπει να αυξηθεί. Οι προσπάθειες που κάνετε για την οικοδόμηση του ακροατηρίου σας—ειδικά στο διαδίκτυο—θα σας προσθέσει πολλά ευρώ στο τέλος.

Να παράγετε δωρεάν περιεχόμενο που θα εκπαιδεύσει το ακροατήριό σας. Θα το μοιραστούν και θα καλέσουν και άλλους. Εκπαιδεύστε στα μέρη όπου το κοινό σας συχνάζει διαδικτυακά και εκτός διαδικτύου—να είστε ενεργός στις προσπάθειες προσέγγισης. Επιτρέψτε άλλους που έχουν κοινό να δημιουργήσουν μαζί σας μια κοινή συνεργασία και κατάρτιση. Όταν συμβαίνει μια διακοπή, η επιχείρησή σας δεν θα επηρεαστεί γιατί έχετε κτίσει το κοινό σας σε πολλαπλά μέρη και με πολλαπλούς τρόπους.

Εάν η επιχείρησή σας επηρεάστηκε από τη διακοπή λειτουργίας  του Facebook και του Instagram, λάβετε υπόψη σας την κλήση αφύπνησης. Ήρθε η ώρα να οικοδομήσετε ένα ίδρυμα που είναι δικό σας και που δε θα επηρεαστεί από τρίτους. Κατασκευάστε την επιχείρησή σας με ένα ποικίλο σχέδιο marketing και με συνεχή έσοδα.  Εάν η επιχείρησή σας δεν επηρεάστηκε, συνεχίστε να κάνετε τη δουλειά που κατασκευάζει κάθε μέρος της επιχείρησής σας.

ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ:

Ένα ισχυρό σχέδιο μάρκετινγκ συνδυάζει  πολλά στοιχεία και μέσα. Δεν εξαρτάται από ένα μόνο πράγμα, γιατί όπως έχετε δει, μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνο.  Το marketing στα social media είναι αρκετά σημαντικό γιατί ακριβώς έχει δισεκατομμύρια καθημερινούς χρήστες. Ωστόσο, ακόμη και μέσα στη ροή των κοινωνικών μέσων υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για το market. Μπορείτε να πληρώσετε για διαφημίσεις, για οργανικά και καθημερινά posts, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις ομάδες στο Facebook, να χρησιμοποιείτε τα  Live Video ή Chatbots. Και η λίστα συνεχίζεται.

Το αποτελεσματικό marketing γίνεται με σαφήνεια. Πρέπει να ξέρετε ποιο είναι το κοινό σας και ποιο πρόβλημα θα λύσετε για τη συγκεκριμένη ομάδα κοινού. Ύστερα κοιτάτε ποια είναι η κατεύθυνση αυτού του κοινού και πού βρίσκεται, και δημιουργείτε μηνύματα για να το προσεγγίσετε.

Επιλέγετε τα μέσα και τις πλατφόρμες που έχουν πιο πολύ σχέση με την επιχείρησή σας. Αλλά, προσθέτετε στρώματα και ποικιλομορφία στο σχέδιό σας. Μη βασίζεστε σε μόνο ένα πράγμα. Δημιουργήστε ένα marketing plan που επιβιώνει στις διακοπές—ή και χειρότερα. Αν πρόκειται να ζήσετε μια εκρηκτική ανάπτυξη, θα χρειαστεί περισσότερη δουλειά και πρέπει  να έχετε σκεπτικό μακροπρόθεσμο.