«Βουλιμικοί» των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης

    Από: Startup Team

Υπάλληλος τραπέζης με αρμοδιότητα την παρακολούθηση σελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Ακούγεται κάπως τρελό, αλλά μάλλον δεν είναι. Τα επαγγέλματα τα γεννούν οι ανάγκες, και το συγκεκριμένο φαίνεται ότι πλέον είναι απαραίτητο στα τραπεζικά ιδρύματα που αναζητούν στρατηγικούς κακοπληρωτές. Πώς τους εντοπίζουν; Είναι πολύ απλό. Δεν είναι δυνατόν να ταξιδεύεις σε διάφορα μέρη του κόσμου, να τρως σε καλά εστιατόρια απ’ όπου ποστάρεις φωτογραφίες στο Instagram και ταυτόχρονα να δηλώνεις ότι δεν έχεις κανένα εισόδημα.

Αυτό ακριβώς συνέβη με αιτούσα για υπαγωγή στον νόμο Κατσέλη για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Οταν το Ειρηνοδικείο Αθηνών είδε τις φωτογραφίες από το προφίλ της στο Facebook, τις οποίες προσκόμισαν στο δικαστήριο οι δικηγόροι της τράπεζας από την οποία είχε λάβει στεγαστικό δάνειο, έκρινε πως η δήλωση της οικονομικής της κατάστασης ήταν ανειλικρινής. Το φωτογραφικό υλικό που παρουσιάστηκε στο δικαστήριο, έδειχνε την αιτούσα με τον σύζυγό της να ζει και να εργάζεται στο Λονδίνο εδώ και τέσσερα χρόνια, απολαμβάνοντας μια άνετη ζωή.

Κοινώς να καλοπερνάει και να μην το κρύβει. Μια σαββατιάτικη έξοδο για σούσι στο Σόχο –κοντινό καρέ στο σασίμι κατάλληλα τραβηγμένο για Instagram, μαζί με την απαραίτητη κοινοποίηση–, σέλφι στην αγορά του Kόβεντ Γκάρντεν, ίσως και κάποιο σχόλιο για την πιο πολυσυζητημένη παράσταση στο Μπρόντγουεϊ. Αν είχε επιλέξει οι αναρτήσεις της στο προφίλ της να μην είναι δημόσιες, δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο δικαστήριο. Επειδή όμως δεν το έκανε, προδόθηκε.

Αυτή είναι η ιστορία που έχει κάτι αστείο, αλλά και κάτι τραγικό. Αστείο είναι το ότι κάνεις δημόσια μια φωτογραφία σου, όπου μπορεί λ.χ. να απολαμβάνεις ένα ακριβό Cabernet σε καλό εστιατόριο του Λονδίνου, και την ίδια ώρα δηλώνεις μηδενικά εισοδήματα. Θυμίζει κάπως σκηνή από ταινία του Γούντι Αλεν. Τραγικό το ότι δεν καταλαβαίνεις τι κάνεις, καθώς η ανάγκη σου να ποστάρεις, να τροφοδοτείς διαρκώς την πραγματικότητα των social media με νέο υλικό, υπερβαίνει τη στοιχειώδη λογική.

Εχουν κυκλοφορήσει εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες μελέτες για τη χρήση των social media, τον βαθμό εξάρτησής μας από αυτά, το πόσο εύκολο είναι να εθιστούμε και πόσο δύσκολο να αντέξουμε μακριά τους. Μάλλον χρειάζονται πολύ περισσότερες για να πειστούμε για τις παγίδες. Η συγκεκριμένη κυρία πήρε ένα σκληρό μάθημα, σίγουρα θα το «φυσάει και δεν θα κρυώνει».

Πηγή: kathimerini.gr