Categories: Articles

3 απόφοιτοι μιλούν για το ALBA MBA και την επιτυχία τους στο Google Online Marketing Challenge (GOMC) στο Startup.gr!

Εικόνα : Ανδροκλής Σπερελάκης, Γιάννης Σούκας, Γιώργος Χειμωνίδης

1. Πείτε μας λίγα λόγια για το Google Online Marketing Challenge που συμμετείχατε.

Το Google Online Marketing Challenge (GOMC) είναι ένας παγκόσμιος διαγωνισμός που διοργανώνεται και χρηματοδοτείται από τη Google, στον οποίο έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 50,000 φοιτητές από περίπου 100 χώρες τα τελευταία πέντε χρόνια. Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάπτυξη και υλοποίηση μιας online marketing καμπάνιας, βασισμένη στο Google Adwords, για μια επιχείρηση ή ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό, που καλύπτει μια διάρκεια τριών εβδομάδων. Οι ομάδες αξιολογούνται σε πρώτη φάση βάσει στατιστικών στοιχείων που αντιπροσωπεύουν την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας, σε δεύτερη φάση από Googlers, και σε τελευταία φάση από ακαδημαϊκούς ανά τον κόσμο.

Η ομάδα μας έλαβε μέρος στο διαγωνισμό μέσω του μαθήματος e-Business Strategy του ALBA MBA, με καθηγητή τον Δρ. Νίκο Μυλωνόπουλο.

2. Τι σας έκανε να επιλέξετε το Startup.gr;

Αν και η Google προτείνει για το διαγωνισμό επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις λιανικές και online πωλήσεις προϊόντων ή υπηρεσιών, θεωρήσαμε ότι για το χώρο της Ελλάδας, οι νεοφυείς και ταχέως αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις έχουν μια μεγάλη δυναμική, καθώς μπορούν να εφαρμόσουν εναλλακτικά business models στην ελληνική οικονομία. Η ύπαρξη του startup.gr, ενός site που προβάλλει τα startups στην Ελλάδα, καθώς και συναφείς δραστηριότητες (όπως σεμινάρια, συνεντεύξεις, ειδήσεις και άρθρα), σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η μέχρι τώρα προώθηση του site γινόταν μόνο μέσω social media (facebook, google+, twitter, linkedin) μας κέντρισε το ενδιαφέρον. Ταυτόχρονα, ως μια πιο αντισυμβατική επιλογή για ένα Adwords campaign το έκανε ακόμα πιο challenging.

3. Αντιμετωπίσατε κάποια δυσκολία; Αν ναι, ποια ήταν αυτή;

Μια αρχική δυσκολία που αντιμετωπίσαμε είχε να κάνει με τη δόμηση του campaign, έτσι ώστε αφενός να αντανακλά τη δομή του site, και αφετέρου να ανταποκρίνεται στις πιθανές αναζητήσεις ενός χρήστη στο Google που θα ενδιαφερόταν για κάποια από τις διαφημίσεις μας. Συγκεκριμένα, έπρεπε να δημιουργήσουμε διαφορετικές ομάδες διαφημίσεων που να απευθύνονταν σε διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες.

Μια επιπλέον δυσκολία που προέκυψε στην πορεία, και αφού είχαμε στήσει το campaign, ήταν να το παρακολουθούμε σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε να βελτιώνουμε συγκεκριμένες παραμέτρους που θα μας έκαναν να είμαστε πιο αποτελεσματικοί και στο μικρότερο δυνατό κόστος (δεδομένου του περιορισμένου budget). Το γεγονός ότι οι διαχειριστές του site μας έδωσαν πλήρη πρόσβαση στα Google Analytics, ήταν μια σημαντική βοήθεια που συνέβαλε στο να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα τη συμπεριφορά των επισκεπτών του site.

4. Ποια ήταν τα αποτελέσματα σας; Αν δεν κάνω λάθος βγήκατε 2οι στην Ελλάδα. Τι πιστεύετε έκανε τη διαφορά για να φτάσετε σε τόσο καλή θέση;

Σωστά, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ήρθαμε δεύτεροι στην Ελλάδα, και στο top-12% της παγκόσμιας κατάταξης. Πιστεύουμε ότι το γεγονός ότι παρακολουθούσαμε καθημερινά και προσαρμόζαμε το campaign μας συνέβαλε στη συνεχή βελτίωση της απόδοσης των online διαφημίσεών μας.

5. Σπουδάσατε στο ALBA GRADUATE BUSINESS SCHOOL. Ποια ήταν η συνολική εμπειρία σας από τις σπουδές σας;

Μέσα σε ένα χρόνο καταφέραμε να αποκτήσουμε πάρα πολλές γνώσεις και εμπειρίες γύρω από διάφορα αντικείμενα, τα οποία θα αποτελέσουν σημαντικά εφόδια στη μετέπειτα καριέρα μας. Η ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών, των καθηγητών και του προσωπικού, καθώς και των φοιτητών ήταν εξαιρετική. Το πρόγραμμα σπουδών ήταν εκτενές και πολύ καλά οργανωμένο. Η λογική της εργασίας και της επίλυσης προβλημάτων μέσα σε ομάδα ήταν ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του προγράμματος σπουδών και της συνολικής εμπειρίας μας στο ALBA.

Στοιχεία Επικοινωνίας με τους αποφοίτους: