Categories: Articles

Μια φορά κι έναν καιρό… Ήταν το όραμα που έγινε η επιχείρησή μου. (Μέρος 2ο)

Σε προηγούμενο άρθρο μου σας είχα μιλήσει για το Storytelling και πως αυτό μπορεί να σας φέρει πιο κοντά με το κοινό στο οποίο θέλετε να στοχεύσετε και με τους πελάτες σας.

!command:see:2067!

Η προσπάθεια μίας επιχείρησης και των ανθρώπων της να περάσουν τα μηνύματά και το όραμα αυτής μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες και την ιστορία της ίδιας της επιχείρησης γενικότερα, εξαλείφει σε πολύ μεγάλο βαθμό το απρόσωπο κλίμα που μπορεί πολύ εύκολα να δημιουργηθεί μέσα στον χώρο του διαδικτύου.

Ο χρήστης του διαδικτύου έρχεται σε επαφή με την επιχείρησή σας μέσα από μία σελίδα την οποία τη βλέπει από ένα μηχάνημα.

Από την άλλη όμως, η πώληση και η μετατροπή ενός επιθυμητού καταναλωτή σε δικό μας, πιστό, πελάτη απαιτεί και τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και ενός ισχυρού δεσμού ανάμεσα στον καταναλωτή αυτόν και την επιχείρησή μας. Όπως έχω γράψει και στο παρελθόν η πώληση γίνεται τη στιγμή την οποία ο πελάτης αντιλαμβάνεται μία σημαντική του ανάγκη που είναι επιτακτικό να καλύψει. Πρέπει να αντιληφθεί όμως ταυτόχρονα ότι είμαστε εμείς οι κατάλληλοι για να καλύψουμε αυτήν την ανάγκη του.

Δημιουργείται έτσι ένα χάσμα ανάμεσα στην ψυχρότητα που εκφράζει το μηχάνημα μέσα από το οποίο ένας καταναλωτής μας εντοπίζει και έρχεται σε επαφή με την επιχείρησή μας και στην ανάγκη που έχει αυτός ο ίδιος ο καταναλωτής να μας εμπιστευθεί για να γίνει τελικά και πελάτης μας.

Χρησιμοποιήστε λοιπόν την τεχνική του Storytelling και εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία που σας δίνει για να προβάλλετε την προσωπικότητα τόσο τη δικής σας όσο και της επιχείρησής σας, καλύπτωντας έτσι το χάσμα που δημιουργείται και αναφέραμε πιο πάνω.

Υπάρχουν ορισμένα έξυπνα σημεία στα οποία μπορείτε πάντα να στηρίζεστε όταν διηγήστε την ιστορία σας, ώστε αυτή να είναι πάντα ενδιαφέρουσα και αξιοπρόσεχτη από το κοινό στο οποίο στοχεύετε:

!command:social!

Μείνετε ειλικρινείς:

Μπαίνετε σε αυτή τη διαδικασία για να δημιουργήσετε μία γερή σχέση με το κοινό σας και τους πελάτες σας. Όπως ακριβώς και στην καθημερινότητα και στις προσωπικές μας σχέσεις, έτσι και στις επιχειρηματικές, θέτουμε γερές και μακροχρόνιες βάσεις μόνο όταν στηριζόμαστε στην ειλικρίνια.

Θέστε ξεκάθαρη Αρχή, Μέση και Τέλος:

Ένας επιτυχημένος τρόπος για να το επιτύχετε αυτό είναι να θυμάστε κάθε παραμύθι και λογοτεχνικό κείμενο που έχετε διαβάσει. Κάθε τέτοιο κείμενο είχε πάντα μία ξεκάθαρη αρχή, όπως: “Μια φορά κι έναν καιρό…”, την μέση, ή αλλιώς την πλοκή της ιστορίας, και ένα ξεκάθαρο τέλος, όπως “…και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.” Η λογική είναι η ίδια. Απλά, αντί να διηγήστε τώρα το παραμύθι της Σταχτοπούτας, διηγήστε την ιστορία της επιχείρησής σας.

Δώστε προσωπικό τόνο στη διήγησή σας:

Άλλωστε, όπως είπαμε όλα γίνονται για να μάθει το κοινό σας τη δική σας πλευρά, τη δική σας προσωπικότητα. Δεν είναι ένα ακόμη άρθρο που εκφράζει τη θέση σας και τις γνώσεις σας σε ένα ακόμη επαγγελματικό ζήτημα. Είναι η ιστορία σας και είναι δική σας.

Σκεφτείτε το κοινό που απευθύνεστε:

Μιλήστε με τόνο και ύφος που θα γίνει κατανοητό και ευχάριστα αντιληπτό από το κοινό που θέλετε να περάσετε τα μυνήματά σας. Σκεφτείτε επίσης και ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε. Τι έχετε να προσφέρετε στους ανθρώπους που θα διαβάσουν την ιστορία σας και σε ποια ζητήματα θέλετε να τους δώσετε απαντήσεις. Θέλετε να προσφέρετε αισιοδοξία, να τονίσετε την προσπάθεια που καταβάλλετε για να καταξιωθήτε στον χώρο σας;

Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το περιεχόμενο που προσφέρουμε είναι για τους ανθρώπους με τους οποίους θέλουμε να επικοινωνήσουμε. Οφείλουμε λοιπόν να τους σεβασθούμε και να τους δώσουμε την καλύτερή μας ιστορία.

Μην κάθεστε λοιπόν! Πάρτε μολύβι και χαρτί, πένα και στυπόχαρτο, ή (για να έρθουμε και στα δεδομένα της εποχής μας) πλητρολόγιο και οθόνη. Βρείτε την ιστορία σας και μοιραστείτε τη μαζί μας!

Εγώ πάντως ανυπομονώ να τις ακούσω, ή να τις διαβάσω όλες…