Categories: Articles

Προσαρμόστε το προϊόν στις ανάγκες των πελατών σας και όχι το αντίθετο.

Πηγή dingo.gr

Μία από τις βασικές λειτουργίες ενός οποιουδήποτε προϊόντος/υπηρεσίας είναι ότιυπάρχει για να ικανοποιήσει μία συγκεκριμένη ανθρώπινη ανάγκη. Όπως έχουμε πει άλλωστε πολλές φορές στο παρελθόν, στην αγορά όλα ξεκινούν από τη ζήτηση των καταναλωτών.

Δεδομένου ότι η ζήτηση είναι η συμπεριφορά του καταναλωτή στην προσπάθειά του να ικανοποιήσει τις πολλές και διάφορες ανάγκες του, καταλαβαίνουμε ότι είναι σημαντικό μέσα από το προϊόν μας να επιτυγχάνουμε κι εμείς ακριβώς αυτό: Να καλύπτουμε δηλαδή ανάγκες των ομάδων καταναλωτών όπου απευθυνόμαστε.

Μία από τις πιο συχνές παγίδες στις οποίες πέφτει μία επιχείρηση είναι να δημιουργεί ένα προϊόν σύμφωνα με τα δικά της μέτρα και σταθμά και στη συνέχεια να προσπαθεί να προσαρμόσει τις ανάγκες των πελατών της σε αυτά, ώστε να τους πουλήσει τελικά αυτό που δαθέτει στην αγορά.

Ξεχνάμε όμως κάτι πολύ βασικό: Ότι η ανάγκη βασίζεται σε ένστικτα και στην προσωπική ικανοποίηση του κάθε ανθρώπου και ότι ο άνθρωπος έπειτα από την κατανάλωση οποιουδήποτε προϊόντος/υπηρεσίας πρέπει να αισθάνεται ότι ικανοποίησε την οποιαδήποτε ανάγκη του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ή ακόμη πιο απλά, να αισθανθεί ότιπήρε κάποια αξία από την κατανάλωση αυτή.

Όσο μεγαλύτερη η αξία που αισθάνεται ο καταναλωτής ότι πήρε, τόσο περισσότερες οι πιθανότητες να προτιμήσει αυτό που του προσφέραμε ξανά και ξανά. Φυσικά, μέσα από αυτό, αυξάνονται σημαντικά και οι πιθανότητες να γίνει κάποιος και πιστός μας πελάτης. Άρα αυξάνονται περισσότερο οι πιθανότητες να επιτύχουμε και τον βασικό μας στόχο.

Προσπαθήστε λοιπόν να συνεργάζεστε με τους πελάτες σας, έτσι ώστε με τη βοήθειά τους να φθάσετε στη δημιουργία του τέλειου προϊόντος για αυτούς. Επικοινωνήστε μαζί τους έπειτα από κάποια συναλλαγή τους μαζί σας και ρωτήστε τους την άποψή τους τόσο για το προϊόν/υπηρεσία που τους προσφέρατε, όσο και για τη διαδικασία.

Αν για παράδειγμα έχετε μία πιτσαρία, ο πελάτης δεν αντιλαμβάνεται την αξία που του προσφέρατε μόνο από από τα πιάτα που θα παραγγείλει, αλλά και από τη συνομιλία του μαζί σας, από τον χρόνο παράδοσης της παραγγελίας και, φυσικά, και από τις γεύσεις αυτών που παρήγγειλε.

Λάβετε λοιπόν σοβαρά υπόψη την άποψη των πελατών σας για αυτό που προσφέρετε και περάστε το σα βελτίωση στο τελικό προϊόν/υπηρεσία που προσφέρετε στην αγορά.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που πολλές επιχειρήσεις πλέον επενδύουν στη δημιουργία custom made προϊόντων/υπηρεσιών για τους πελάτες τους. Σκεφτείτε ότι μπορεί κάτι τέτοιο να απαιτεί παραπάνω χρόνο και προσπάθεια, και τα δύο όμως ανταμείβονται τις περισσότερες φορές με την εμπιστοσύνη και την αγάπη των πελατών μας.

Ή πολύ πιο απλά: Όταν παραμένουμε πιστοί στο να κάνουμε τους πελάτες μας ευτυχισμένους και να ικανοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες τους, παραμένουν και οι ίδιοι πιστοί σε αυτό που τους προσφέρουμε, γιατί πολύ απλά έχουν βρει και αυτό που τους χρειάζεται.

Διαβάστε Περισσότερα στο dingo.gr