Categories: Articles

“Σε μάνατζμεντ και μάρκετινγκ πάσχουν οι ελληνικές startups”

Πηγή: www.emea.gr, του Δημητρίου ΠΟΓΚΑ

Περιεκτικέςουσιαστικές και 100% ανταποκρινόμενες στα ισχύοντα της αγοράς ήταν οι εισηγήσεις των τριών ομιλητών στη συζήτηση που διοργάνωσαν οι Εκδόσεις Κριτική με θέμα τις startups, τη σύγκρισή τους με τιςπαραδοσιακές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με το σύγχρονο μάνατζμεντ, αποδίδοντας μία σφαιρική εικόνα του ζητήματος, εκπροσωπώντας την επιχειρηματική, την τραπεζική και την ακαδημαϊκήοπτική γωνία.

Το σημείο στο οποίο φαίνεται πως κατέληξαν οι ομιλητές ήταν ότι, παρά τασημαντικά “βήματα” που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη της κουλτούρας της startup επιχειρηματικότητας, οι ελληνικές startups εμφανίζουν προβλήματα σε ό,τι αφορά σε δεξιότητες μάνατζμεντ,μάρκετινγκ και χρηματοοικονομικών γνώσεων.

Πρώτος έλαβε το λόγο ο Δημήτρης Τσίγκος (ιδρυτής και CEO της Virtual Trip, πρόεδρος της Hellenic Startups Association) ο οποίος εισάγοντας τους παριστάμενους στο θέμα συζήτησης τόνισε ότι στην Ελλάδα επικρατεί ακόμησύγχυση στο τι είναι και τι δεν είναι μία startup εταιρεία. Όπως ανέφερε,δεν αφορά μόνο τον τομέα της τεχνολογίας, ενώ για να χαρακτηρισθεί μία εταιρεία ως startup (ή νεοφυής, όπως έχει αποδοθεί στα ελληνικά ο όρος) πρέπει να συγκεντρώνει τρία χαρακτηριστικά: Να είναι νεοϊδρυθείσα (το πολύ έως πέντε χρόνια δραστηριότητας), να στοχεύει σε ταχεία ανάπτυξη και να φέρνει μία καινοτομία.

Ο Δ. Τσίγκος εξέφρασε, μάλιστα, την άποψη πως αυτήν την στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν όντως πολλές πολλά υποσχόμενες startups, ωστόσο δεν υπάρχουν ακόμη επιτυχημένες startup εταιρείες ή ακριβέστεραεπιτυχημένα startup role models. Τόνισε πως έχουν υπάρξει εταιρείες που τα προηγούμενα χρόνια έχουν καταφέρει να “εξαχθούν” ακόμη και σεχρηματιστηριακές αγορές, ωστόσο ακόμη και αυτές εμφανίζονταιζημιογόνες.

Προσέθεσε ότι πολλές φορές εμφανίζεται ως επιτυχία η προσέλκυση μίας επένδυσης, κάτι που είναι λάθος, καθώς μία επένδυση είναι το μέσο για την επίτευξη των στόχων μίας startup. Οι ελληνικές startups ανέφερε πάσχουν σε συγκεκριμένα σημεία, όπως είναι οι σχέσεις μεταξύ των ιδρυτών των εταιρειών και η έλλειψη γνώσεων και δεξιοτήτων στο μάνατζμεντ και στα εργαλεία διοίκησης, ενώ πολλές startup εταιρείες έχουν παραγνωρίσει την ανάγκη του μάρκετινγκ. Μία εταιρεία υπάρχει, γιατί υπάρχουν πελάτες πυο ενδιαφέρονται για το προϊόν της και όχι γιατί απλώς φτιάχνει κάτι ωραίο, τόνισε χαρακτηριστικά.

Σε σχετική ερώτηση που του έγινε στη διάρκεια της συζήτησης, ο Δ. Τσίγκος τόνισε ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα, και όχι μόνο στις startups αλλά ακόμη και σε Ανώνυμες Εταιρείες, είναι ότι δεν υπάρχουν κεφάλαια, ενώ εξέφρασε τον φόβο ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια υψηλού ρίσκου προς επένδυση στην Ελλάδα.

Δεύτερος μίλησε ο Βασίλης Κέφης (αναπληρωτής καθηγητής Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου και συν-συγγραφέας του βιβλίου “Το επιχειρηματικό όραμα σε business plan“), ο οποίος επίσης ανέδειξε το πρόβλημα συνεργασίας μεταξύ των Ελλήνων ιδρυτών. Ανεκδοτολογικά ανέφερε, μάλιστα, ότι σε ομάδες στο εξωτερικό όταν υπάρχει ένας Έλληνας η ομάδα σημειώνει επιτυχία, αλλά εάν υπάρχουν δύο Έλληνες η ομάδα διαλύεται.

Διαβάστε περισσότερα εδώ