Τα λογότυπα κολοσσών σε… αριθμούς

Εχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο κοστίζουν τα λογότυπα μεγάλων εταιριών της παγκόσμιας βιομηχανίας;

Από τη λίστα που ακολουθεί υπάρχουν λογότυπα για τα οποία οι (συν)-ιδρυτές των εταιριών έβαλαν πραγματικά πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Υπάρχει ωστόσο και περιπτώσεις που θα σας εκπλήσσουν… καθώς το κόστος ήταν ακόμη και μηδενικό.

Οι εταιρίες που ακολουθούν κοστίζουν εκατομμύρια και η αξία του λογότυπού τους είναι στα ύψη.

Η διαδικασία κοστολόγησης ενός λογοτύπου είναι δύσκολη, καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πια θα είναι η τύχη του, και εάν ένα σχέδιο που απαιτήθηκαν πολλές ώρες δουλειάς θα είναι πιο αποτελεσματικό από κάποιο άλλο.

Ακολουθεί η λίστα με τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Nike – $35

Το γνωστό σήμα της Nike κόστισε στον συνιδρυτή (μαζί με τον Bill Bowerman) της εταιρίας, Phil Knight, μόλις 35 δολάρια. Όταν ολοκληρώθηκε το σχέδιο, ο Knight είπε “Δεν ξετρελάθηκα, αλλά νομίζω ότι θα μου αρέσει με τον καιρό”.

BBC – £1.150.000 (περ. $1.800.000)

To κανάλι άλλαξε το λογότυπο του ώστε να δείχνει καλύτερα στην οθόνη χρησιμοποιώντας την γραμματοσειρά Gill Sans, που δημιούργησε ο Βρετανός Eric Gill, ο οποίος είχε εμπνευστεί και το πρώτο λογότυπο του σταθμού.

BP – $211.000.000

Ο πετρελαϊκός κολοσσός BP ανέθεσε το 2001 στην εταιρία Landor Associates, στη διαφημιστική Ogilvy & Mather και στον εταιρικό σύμβουλο Ogilvy PR να αντικαταστήσουν το παλιό λογότυπο με ένα καινούργιο. Σχεδιασμένο μέσα σε ένα πράσινο και κίτρινο σχέδιο ηλιοτροπίου, το λογότυπο αναπαριστά την ενέργεια στις διάφορες μορφές της.

Google – $0

Το  λογότυπο της Google όσο και εάν δεν το πιστεύτε είχε μηδενικό κόστος για την εταιρία. Σχεδιάστηκε το 1998 από τον συνιδρυτή της μαζί με τον Larry Page Sergey Brin. Σήμερα έχουν γίνει πολύ μικρές αλλαγές αλλά στην ουσία παραμένει ίδιο.

Coca-Cola – $0

Ομοίως με το λογότυπο της Google και αυτό της Coca Cola δημιουργήθηκε χωρίς να ξοδευτούν χρήματα, από τον Frank M. Robinson, που ήταν ο λογιστής του δημιουργού της εταιρίας, John Pemberton. Ο Robinson όχι μόνο σχεδίασε το λογότυπο με αυτή την ξεχωριστή γραφή, αλλά σκέφτηκε και το όνομα της εταιρίας –προτείνοντας ότι τα δύο “C” θα έδειχναν ωραία μαζί στις διαφημίσεις του προϊόντος. Σήμερα το λογότυπο της εταιρείες κοστολογείται στα 55 δισεκατομμύρια.

Ολυμπιακοί Αγώνας Λονδίνου 2012 – £400.000 (περ. $625.000)

Σχεδιασμένο από τον Wolff Olins το 2007, δίχασε ίσως όσο κανένα άλλο λογότυπο Ολυμπιακών Αγώνων. Τόσο με την –κατά πολλούς– κακογουστιά του όσο και με την υποτιθέμενη κεκρυμμένη λέξη “zion” (Σιών) στα στοιχεία που το αποτελούν. Ο Wolff Olins πιστεύει πως οι έντονες γωνίες αντικατοπτρίζουν τις διαφορετικές πτυχές της πόλης καθώς και τη «νευρικότητα» της.

Twitter – $15

Το τελευταίο λογότυπο της πλατφόρμας δικτύωσης κόστισε μόλις 15 δολάρια, ενώ αρκετοί λένε πως Simon Oxley έλαβε μόλις 6 δολάρια. Η τιμή ήταν πολύ χαμηλή γιατί δεν ανέθεσε σε κάποιον να το δημιουργήσει, αλλά το αγόρασε από μια online υπηρεσία stock φωτογραφιών.

Pepsi – $1.000.000

Το καινούργιο λογότυπο της εταιρίας αναψυκτικών κατακρίθηκε όσο κανένα άλλο, κι αυτό γιατί θύμιζε το σήμα της προεκλογικής εκστρατείας του Ομπάμα. Το re-branding της Pepsi το 2008 ανέλαβε η Arnell Group που εδρεύει στη Νέα Υόρκη. Η εταιρία χρέωσε τις υπηρεσίες της 1 εκατομμύριο δολάρια.

Microsoft – $0

Το πρώτο λογότυπο της Microsoft σχεδιάστηκε από ένα από τα ιδρυτικά μέλη της εταιρείας, ενώ το καινούργιο σχεδιάστηκε ξανά από έναν υπάλληλο το 2012. Το συνολικό κόστος έμεινε μηδενικό για δεύτερη φορά.