Επιχειρηματικότητα

ΟΜΙΛΟΣ ΛΑΤΣΗ: Νέος ισχυρός παίκτης στην «αρένα» του LNG

«Το LNG έχει να κάνει με το περιβάλλον. Είναι καθήκον για τη δική μας γενιά να είμαστε “pro environment”. Σε αυτό το πλαίσιο και καθώς η Latsco είναι στις καθαρές πηγές ενέργειας, έρχεται φυσιολογικά, ως το επόμενο βήμα για εμάς, να εισέλθουμε στην αγορά των πλοίων LNG. Προς αυτή την επιχειρηματική κατεύθυνση είναι το μυαλό μας». Με αυτά τα λόγια, παραμονές της έναρξης των Ποσειδωνίων, πέρυσι, ο Πάρις Κασσιδόκωστας- Λάτσης, προανήγγειλε την είσοδο του Ομίλου στον ανερχόμενο κλάδο της μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου.

Περίπου έναν χρόνο αργότερα, ο Όμιλος Λάτση ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα πρώτα του πλοία μεταφοράς LNG και εγκαινιάζει την εταιρία που θα διαχειρίζεται τις δραστηριότητές του σε αυτό τον κλάδο.

Ίσως το όνομα και μόνο, Latsco LNG Marine Management Inc, είναι ικανό να προδιαγράψει την είσοδο ενός ισχυρού παίκτη με αξιώσεις σοτν ανερχόμενο τομέα, για τον οποίο έγκαιρα οι Έλληνες εφοπλιστές διέβλεψαν ότι είναι το μέλλον. Όμως για τον Όμιλο Λάτση, τα πράγματα πρέπει να πάνε όπως προστάζει το «βαρύ» όνομα και η «βαριά» ιστορία και παράδοση του ομίλου στη ναυτιλία και όχι μόνο.

Τα 2+2 πλοία

Έτσι, στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, ο όμιλος Latsco έκανε πράξη ό,τι είχε προαναγγείλει ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, λίγους μήνες πριν, τοποθετώντας μια παραγγελία για δύο νεότευκτα πλοία μεταοφρά ΥΦΑ, χωρητικότητας 174.000-cbm, στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Η παραλαβή των πλοίων αναμένεται να γίνει το 2021, ενώ υπάρχει option για την εξαγορά δύο ακόμα πλοίων, ίδιων προδιαγραφών.

Επόμενη κίνηση ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, η εξασφάλιση ναυλώσεων για τα νέα πλοία. Έτσι, ο όμιλος έχει καταφέρει να κλείσει για τα δύο νεότευκτα πλοία, πριν πέσουν στο νερό, κατα πληροφορίες ήδη συμφωνίες πενταετούς ναύλωσης για αυτά. Η μία εξ αυτών, φέρεται να είναι με την ολλανδική πολυεθνική Trafigura. Στη συνέχεια, ήρθε ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων για τον συγκεκριμένο κλάδο. Έτσι, ιδρύθηκε η Latsco LNG Marine Management Inc.

Η εταιρία, η οποία θα έχει έδρα στα νησιά Μάρσαλ και γραφείο και στην Ελλάδα, στο κεντρικό κτίριο του ομίλου Latsco, θα έχει γενικούς διευθυντές τους Γιώργο Μαργαρώνη και Κωνσταντίνο Βλάχο και θα διαχειρίζεται τις δραστηριότητες του ομίλου στον κλάδο μεταφοράς LNG. Η ίδρυση της εταιρίας έχει ήδη εγκριθεί. Με αυτό τον τρόπο, αποσαφηνίζεται η εσωτερική δομή του ομίλου, διευκολύνοντας εν πολλοίς τους ναυλωτές, οι οποίοι αναζητούν συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Ήδη, ο στόλος της Latsco από το 2012 έχει τριπλασιασθεί και φτάνει τώρα τα 27 πλοία, που είναι product tankers (18 πλοία) και LPG Carriers (εννέα πλοία), όλα δηλαδή πλοία που αφορούν μεταφορά «καθαρών» καυσίμων. Γι’ αυτό και θεωρείτο βέβαιο, πριν και την ανακοίνωση από τον κ. Κασιδόκωστα – Λάτση, ότι το επόμενο βήμα της Latsco θα ηταν στα LNG Carriers.

ΟΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Τα asset plays στο αργό

Για τον Πάρι Κασιδόκωστα- Λάτση, ιδιαίτερη σημασία έχουν και τα assets. Πρόκειται για τις καθαρά επενδυτικές κινήσεις στη ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και μεταφοράς αργού.

Aυτό, άλλωστε εξηγεί και ότι τον Φεβρουάριο, ο επικεφαλής του ομίλου Latsco προχώρησε στην αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας των εταιριών διαχείρισης του στόλου του. Στόχος ήταν να αποτυπώσει την ταχέως εξελισσόμενη πορεία του. Έτσι, η εταιρία διαχείρισης του ομίλου Latsco στην Αθήνα Consolidated Marine Mana-gement Inc (CMM), μετονομάστηκε επωνυμία μετά από 20 χρόνια, σε Latsco Marine Management Inc.

Άλλη μία εταιρία συμφερόντων της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας που άλλαξε όνομα είναι η Marla Ship-management Inc., που δημιουργήθηκε από τη σύντμηση του ονοματεπώνυμου της μητέρας του εφοπλιστή, Μαριάννας Λάτση. Το νέο της όνομα είναι Marla Dry Bulk Shipmanagement Inc. και αποσαφηνίζει το αντικείμενο της που συνδέεται με τη διαχείριση των πλοίων ξηρού φορτίου, τα οποία εξαγόρασε ο κ. Λάτσης μέσω της Ivy Shipping LLC.

Πηγή: dealnews.gr