Επικαιρότητα

Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες τη Black Friday

Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι τα τελευταία χρόνια ο θεσμός της Black Friday και στη χώρα μας. Η μέρα των μεγάλων εκπτώσεων που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ και εξαπλώθηκε σιγά σιγά σε ολόκληρο τον κόσμο, έρχεται φέτος στις 29 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με έρευνα του Black-Friday.Global για το 2018, στη χώρα μας το 85% των ερωτηθέντων γνώριζαν τι είναι η Black Friday. Επίσης σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες έκαναν αγορές κατά τη διάρκεια συγκεκριμένης μέρας.

Η πλειονότητα των αγοραστών (64,5%) απάντησε ότι θα επωφεληθεί από τις προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο, το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ μόλις το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές του. Αξίζει να σημειωθεί ότι έναν χρόνο νωρίτερα, το ποσοστό των ανθρώπων που αναζητούσαν τις εκπτώσεις μόνο στα εμπορικά κέντρα ήταν σχεδόν διπλάσιο.

Οι πιο δημοφιλείς ώρες αγορών στην Ελλάδα είναι τα μεσάνυχτα (για τις διαδικτυακές αγορές) καθώς και το μεσημέρι μεταξύ 2 – 3 μ.μ.

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η μέση έκπτωση στην Ελλάδα ελαφρώς «έπεσε», από 53% το 2017σε 52% το 2018. Οι προσδοκίες των καταναλωτών ωστόσο ήταν υψηλότερες, καθώς περίμεναν η μέση έκπτωση να φτάσει το 63%. Στελέχη της αγοράς πάντως εκτιμούν ότι φέτος οι περισσότερες επιχειρήσεις θα προχωρήσουν σε γενναίες εκπτώσεις που θα φτάσουν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και το 70%.

Σύμφωνα με την έρευνα, ανάμεσα στους Έλληνες οι οποίοι θα ψωνίσουν κατά τη διάρκεια της Black Friday, το 62% παραδέχθηκε ότι ξέρει ήδη τι θα αγοράσει. Κατά μέσο όρο οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι θα αγοράσουν περίπου 4 προϊόντα και είναι έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 ευρώ σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα.

Παράλληλα τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων σε πωλήσεις είναι: είδη ένδυσης, υποδήματα, ηλεκτρονικά είδη, οικιακές συσκευές και καλλυντικά.

Τέλος τα εσωτερικά δεδομένα της πλατφόρμας Black-Friday.Global για το 2018 στην Ελλάδα δείχνουν αύξηση 1141% στις πωλήσεις τη Μαύρη Παρασκευή σε σύγκριση με μια συνηθισμένη ημέρα.