Featured

Συνέντευξη στο Startup.gr: Γιώργος Κασκαρέλης & Έλενα Μοναχολάκου, Co – Founders του Goodfairy.gr!

Η Goodfairy είναι η πρώτη κοινωνική επιχείρηση στην Ελλάδα, με αντικείμενο την ανεξάρτητη Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση. Μια κοινωνική επιχείρηση ασκεί μια εμπορική δραστηριότητα, όπως η κάθε συμβατική επιχείρηση, με την διαφορά ότι το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της, κατευθύνεται για την αντιμετώπιση πιεστικών κοινωνικών προβλημάτων.

Ασφαλίζοντας κάποιος το αυτοκίνητό του μέσω της Goodfairy, ενισχύει οικονομικά έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό της επιλογής του, τόσο με κάθε νέο συμβόλαιο, όσο και με κάθε ανανέωσή του (ετήσια, εξάμηνη ή τρίμηνη). Στόχος της Goodfairy είναι η αντιμετώπιση μιας σειράς κοινωνικών προβλημάτων, μέσω της δημιουργίας ενός σταθερού και επαναλαμβανόμενου εισοδήματος για τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που στηρίζει.

Σε ποιους απευθύνεται και τι υπηρεσίες προσφέρετε;

Η Goodfairy απευθύνεται σε κάθε κοινωνικά ευαισθητοποιημένο πολίτη της χώρας, ο οποίος αναζητά εναλλακτικούς τρόπους να χρηματοδοτήσει το έργο ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού, συλλόγου ή σωματείου, δίχως να χρειαστεί να επιβαρυνθεί οικονομικά ο ίδιος.

Η Goodfairy, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας σύγκρισης τιμών, επιτρέπει στον χρήστη να συγκρίνει τιμές και να αγοράσει την ασφάλεια του αυτοκινήτου του από αξιόπιστες ασφαλιστικές εταιρείες, εύκολα, γρήγορα και οικονομικά, ακολουθώντας ακριβώς τα ίδια βήματα που θα έκανε σε οποιαδήποτε άλλη online πλατφόρμα ασφάλισης.

Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε από άλλες εταιρείες;

Με την ολοκλήρωση της αγοράς του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και με κάθε εξόφληση του ειδοποιητηρίου πληρωμής της ανανέωσής του, η Goodfairy θα καταθέτει το 10% της αξίας του καθαρού ασφαλίστρου, στο μη κερδοσκοπικό οργανισμό που έχει επιλέξει ο ασφαλισμένος. O ασφαλισμένος, θα λαμβάνει σε email, το ασφαλιστήριο με όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα και ένα αντίγραφο του καταθετηρίου της δωρεάς, στο μη κερδοσκοπικό οργανισμό, το οποίο θα αναγράφει στην αιτιολογία κατάθεσης, τον αριθμό συμβολαίου του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

Στο τέλος κάθε οικονομικής χρήσης, η Goodfairy θα πρέπει να έχει αποδώσει πίσω στην κοινωνία τουλάχιστον το 51% των εσόδων της, ενώ με τα υπόλοιπα χρήματα θα πρέπει να καλύψει τα διαχειριστικά της έξοδα και να μοιράσει τυχόν μέρισμα που θα προκύψει στους μετόχους της.

Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε στο ταξίδι σας;

Δυστυχώς, ενώ ο θεσμός της «κοινωνικής οικονομίας» έχει ριζώσει βαθιά στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με μία στις τέσσερις νέες επιχειρήσεις που ιδρύονται στη Ε.Ε. να έχουν κοινωνικό χαρακτήρα, στην Ελλάδα, ο θεσμός της «κοινωνικής επιχειρηματικότητας» είναι ακόμη μια άγνωστη έννοια.

Κατά συνέπεια, κατά την διάρκεια του ταξιδιού μας, ανακαλύψαμε ότι εκτός από την προώθηση της Goodfairy, θα πρέπει να γίνουμε και πρεσβευτές του θεσμού της «κοινωνικής επιχειρηματικότητας», ενημερώνοντας φίλους, συνεργάτες και το ευρύ κοινό για αυτό το νέο και εναλλακτικό μοντέλο επιχειρηματικότητας.

 

Πείτε μας 1-2 ελληνικά (ή μη) Startups που θαυμάζετε και γιατί;

Δύο startups που θαυμάζουμε και αποτέλεσαν έμπνευση για να ιδρύσουμε την Goodfairy είναι:

  • Η Conscious Step, μια κοινωνική επιχείρηση που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει 811.655 δολάρια για την στήριξη 17 διαφορετικών κοινωνικών σκοπών, μέσω της πώλησης καλτσών, τις οποίες προμηθεύονται από τοπικούς παραγωγούς που τηρούν αυστηρά κριτήρια ηθικής παραγωγής.
  • Η Love your melon, μια κοινωνική επιχείρηση που δωρίζει το 50% των κερδών της, από την εμπορία καπέλων και σκούφων, για την αρωγή σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν τον παιδικό καρκίνο, έχοντας συγκεντρώσει μέχρι σήμερα 9.436.840 δολάρια.

Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there?

Πρώτα θα πρέπει να καταρρίψουμε το μύθο ότι η ίδρυση μιας startup εταιρείας είναι κάτι που πρέπει να κάνει κάποιος σε νεαρή ηλικία, είτε κατά την διάρκεια των σπουδών, είτε αμέσως μετά την αποφοίτηση. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Harvard Business Review, η μέση ηλικία των επιτυχημένων ιδρυτών startup εταιρειών στις Η.Π.Α. είναι τα 45 έτη.

Σημαντικό είναι επίσης να γνωρίζουμε ότι η ίδρυση μιας startup δεν προϋποθέτει την αποκλειστική ενασχόληση με αυτή. Συστήνουμε στους ιδρυτές να συνεχίσουν την μισθωτή εργασία τους, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει η startup να αποδίδει κάποια έσοδα ή μέχρι να συγκεντρωθούν κεφάλαια από επενδυτές.

 

Βρείτε τους: