Google Mobile First Indexing: Tι πρέπει να γνωρίζετε

    Από: Startup Team

Όλοι το περιμέναμε. Η ώρα του επίσημου Mobile First Indexing της Google είναι γεγονός! Ήδη από τον Οκτώβριο ανακοινώθηκε από την ίδια την Google πως θα ενημερώσει τον τρόπο που θα γίνεται το indexing, παραχωρώντας προτεραιότητα στη mobile version. Δεν μας φαίνεται παράξενο. Εδώ και καιρό τονίζουμε τη σημασία ενός mobilefriendly websiteτόσο για να βελτιστοποιήσετε το SEO όσο και για να δημιουργήσετε ένα ευχάριστο userexperience. Οι προβλέψεις μας επιβεβαιώθηκαν και να που το responsive design γίνεται πλέον αναγκαιότητα!

Επειδή λοιπόν θεωρούμε χρέος μας να σας ενημερώνουμε για όλα τα τελευταία νέα του digital κόσμου, συγκεντρώσαμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Mobile First Indexing.

Τι σημαίνει Mobile First Indexing

Σήμερα, οι χρήστες προτιμούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο μέσα από mobile συσκευές παρά μέσα από desktop περιβάλλοντα. Το παράδοξο όμως είναι ότι η Google αξιολογεί τη δημοτικότητα των websites και τα κατατάσσει στα αποτελέσματα αναζήτησης, με βάση την απόδοση που έχει η desktop version τους.

Προφανώς, η αναντιστοιχία αυτή έπρεπε να λυθεί για αυτό και τελικά αποφασίστηκε το Mobile First Indexing. Σύμφωνα με αυτό, οι αλγόριθμοι της Google θα αξιολογούν μία σελίδα και θα αποκτούν πρόσβαση στα δομημένα δεδομένα της, υπολογίζοντας τη mobileversion της.

Τι σας προτρέπει η Google

Για να προσαρμόσετε το site σας στη νέα τάξη πραγμάτων, η Google σάς δίνει τις εξής κατευθυντήριες γραμμές:

Εάν η επιχείρησή σας διαθέτει ένα responsive website με ποιοτικό περιεχόμενο τόσο στη mobile όσο και στη desktop εκδοχή του, τότε δεν χρειάζεται να κάνετε καμία αλλαγή. Εάν το περιεχόμενό σας είναι διαφορετικό στη mobile και στη desktop εκδοχή της σελίδας σας, τότε θα πρέπει να προχωρήσετε στις εξής απαραίτητες αλλαγές:

1. Προσθέστε structured data και στις δύο εκδοχές

Η πρώτη συμβουλή της Google είναι να εφαρμόσετε structured markup και στις δύο εκδοχές του site σας. Έπειτα, με τη βοήθεια του Εργαλείου ελέγχου δομημένων δεδομένων μπορείτε να συγκρίνετε και τις δύο εκδοχές και να ελέγξετε την απόδοσή τους.

2. Διατηρήστε τα canonical links

Στην ανακοίνωσή της η Google ξεκαθάρισε ότι δεν χρειάζεται τα websites να κάνουν αλλαγές στα canonical links τους. Τα Googlebots θα συνεχίσουν να τα χρησιμοποιούν σαν δείκτες αξιολόγησης για τη σειρά κατάταξης των websites στις μηχανές αναζήτησης.

3. Επιβεβαιώστε τη διεύθυνση της σελίδας σας

Για εσάς που το site σας έχει ξεχωριστή έκδοση για κινητά, με subdomain της μορφής m.yourdomain.com, θα πρέπει να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση  της συγκεκριμένης έκδοσης με τη βοήθεια του Google Search Console.

4. Μην βιαστείτε να λανσάρετε τη mobile εκδοχή

Η ξαφνική αυτή αλλαγή της Google δεν θα πρέπει να σας οδηγήσει σε βιαστικές κινήσεις. Η ίδια η Google προειδοποίησε τις εταιρείες να μην καταχωρίσουν ημιτελείς σελίδες, διότι η αξιολόγηση για τη σειρά κατάταξής τους θα γίνει με βάση αυτή την κακή versionπου καταχώρισαν.

Να θυμάστε πως ένα καλοστημένο desktop website αποδίδει πολύ καλύτερα στα αποτελέσματα της Google σε σχέση με την ελαττωματική mobile εκδοχή του.

5. Κρατήστε τα backlinks ποιοτικά

Το link building είναι μία πολύ χρήσιμη στρατηγική, για να χτίσετε το SEO του website σας. Τι στιγμή όμως που θα ξεκινήσει το Mobile First Indexing της Google, δημιουργείται η εύλογη ερώτηση: σε ποιο site θα επιστρέφουν τα backlinks, στο mobile ή στο desktop;

Δυστυχώς, η Google στην ανακοίνωσή της δεν αναφέρθηκε στη διαδικασία του linkbuilding, επομένως όλα τα ερωτήματα παραμένουν ανοιχτά. Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κρατήσετε τα backlinks σας φυσικά και ποιοτικά.

6. Αποφύγετε το κρυμμένο περιεχόμενο

Δεν είναι λίγες οι φορές που συναντούμε mobile ιστοσελίδες να κρύβουν διάφορα μέρη της desktop εκδοχής τους, ώστε να είναι  περισσότερο userfriendly. Σε καμία περίπτωση δεν σας προτείνουμε να κάνετε κάτι τέτοιο!

Με δεδομένο ότι η Google βασίζεται στην ποιότητα και στην ποσότητα του περιεχομένου κάθε σελίδας, θα πρέπει να ξεκινήσετε από διαφορετική αφετηρία.

7. Προσαρμόστε τα Headings και τα Title tags

Εάν έχετε ξεχωριστό mobile website, το πιθανότερο είναι να έχετε μειώσει το μέγεθος των Headings και των Title tags, για να βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη.

Με τα νέα δεδομένα, θα πρέπει να θέσετε προτεραιότητα στην εμπειρία των μηχανών αναζήτησης, επομένως να κάνετε τη σελίδα σας περισσότερο searchfriendly.

Συμπέρασμα

Μπορεί να μην έχει εφαρμοστεί ακόμα το Mobile First Indexing, όμως επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά την ισχύ ενός responsive website. Η κυριαρχία των mobile συσκευών είναι πλέον γεγονός και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το αποδεχτείτε. Για να διατηρήσετε λοιπόν τη θέση σας στις μηχανές αναζήτησης, ανεξάρτητα από τις αλλαγές που συμβαίνουν κάθε μέρα στον digital κόσμο, δεν έχετε παρά να υιοθετήσετε το responsive design!