Innovation & Inspiration

Για να ανοίξουν οι δουλειές κάντε τους να ανοίξουν το mail τους! “Ψυχολογικά” tips email marketing

Έχετε Facebook. Έχετε Instagram. Ανεβάζετε video στο Facebook. Κάνετε tweets. Σκεφτήκατε μέχρι και να τραγουδήσετε στο TikTok (ευτυχώς, το μετανιώσατε). Οπότε, ίσως να σας… ξινίζει λίγο το παραδοσιακό email. Ξέρετε, αυτό που αποκαλούμε και “newsletter” και στέλνει νέα, άρθρα και προσφορές στην ηλεκτρονική βάση πελατών μας.

Λάθος!

Θα σας πω τι μου θυμίζει το email. Σε παλαιότερες, προ Internet εποχές, οι επιχειρηματίες συνήθιζαν να σνομπάρουν το ταπεινό έντυπο. Όλοι ήθελαν ένα εντυπωσιακό τηλεοπτικό σποτ, να κάτι σαν το “put the kot down”, ένα ραδιοφωνικό με τον Μπέζο ή κάποιον παρόμοιο, κλπ. Φυσικά, όταν ερχόταν το κόστος του TV spot και του Μπέζου, το ταπεινό εντυπάκι δεν φαινόταν εντέλει τόσο λάθος επιλογή…

Σας το τονίζω λοιπόν. ΜΗΝ σνομπάρετε το email marketing και τις δυνατότητές του.  Έχει ακόμα δύναμη και μπορεί να εξυπηρετήσει τους σκοπούς σας! Και για να είμαι σίγουρος ότι δεν θα το κάνετε, σας γράφω παρακάτω 4 «ψυχολογικά» τρικ για να το εκμεταλλευθείτε σωστά.

“Εκποίηση με διάλυση Πρωτοδικείου”

Μήπως το θυμάστε; Για πολλές δεκαετίες, ήταν ένα τρικ για να φεύγουν τα εμπορεύματα (σήμερα το λέμε Black Friday). Είναι απολύτως ανθρώπινο και απολύτως μέσα στην ψυχολογία μας να θέλουμε να προλάβουμε, ή καλύτερα να αρπάξουμε τις τελευταίες ευκαιρίες, πριν μας τις πάρουν άλλοι.

Εκμεταλλευθείτε λοιπόν στο email marketing σας έννοιες και φράσεις που βγάζουν σπανιότητα και υπονοούν (ή αναφέρουν ξεκάθαρα) deadline. Παραδείγματα:

  • Μέχρι τις 31 Ιουλίου
  • Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων
  • Για περιορισμένο αριθμό
  • Μόνο για σήμερα
  • Μέχρι το Σάββατο
  • Κλπ

Προσοχή: ΜΗΝ πέσετε στην παγίδα της ανειλικρίνειας. Το “μέχρι τις 31 Ιουλίου” ίσως μπορεί να πάρει μία “παράταση μέχρι και τις 10 Αυγούστου”. Μην το τραβήξετε όμως μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ο πελάτης σας, εκτός από το ότι έχει πάντα δίκιο,  είναι και πιο έξυπνος από όσο νομίζετε.

2 μαγικές λέξεις

Υπάρχουν 2 μαγικές λέξεις που μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ ενός CTR (Click Through Rate) του 1% και ενός του 10%. Η πρώτη είναι η λέξη “ΔΩΡΟ”. Δεν έχω γνωρίσει ακόμη τον άνθρωπο εκείνο, που διαθέτει τον βαθμό αυτοσυγκράτησης εκατό προτεσταντών ιερέων, και μπορεί να αγνοήσει τη λέξη “ΔΩΡΟ” σε ένα email.

Η δεύτερη φράση είναι “ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ” ή παρεμφερείς της έννοιες. Ισχύει ότι και για το “ΔΩΡΟ”, απλά όχι σε τόσο ολοκληρωτικό βαθμό. Και εδώ υπάρχει disclaimer, ε; Το δώρο, να είναι πραγματικό – δεν έχει σημασία αν είναι μικρό! Το ίδιο και το ποσοστό της έκπτωσης.

“Θέμη, ειδικά για σένα”

Έχω μιλήσει ξανά για την ψυχολογική σημασία και την αξία της προσωποποίησης. Εάν έχετε ένα καπελάδικο και ξέρετε ότι μου αρέσουν τα καπέλα, μιλήστε μου με το όνομά μου! Πείτε μου “Θέμη, ήρθαν τα panama που όλοι περίμεναν!” Σίγουρα θα με κάνετε να γυρίσω το κεφάλι μου προς το καπέλο σας πιο εύκολα από το “Dear Customer”.

Creative hook

Τέλος, όλοι μας είμαστε προγραμματισμένοι να αναγνωρίζουμε το δημιουργικό και το έξυπνο και να το ανταμείβουμε. Γιατί; Διότι δεν το βρίσκουμε τόσο συχνά όσο το τυποποιημένο και το κλισέ. Σκεφτείτε τη σημερινή σας ημέρα μέχρι τώρα και αναλογιστείτε πόσα σημεία της ήταν δημιουργικά. Σίγουρα, όχι πολλά!

Απευθυνόμενοι λοιπόν στον πελάτη σας μέσω email marketing, προσπαθήστε, ειδικά στον τίτλο του email σας, να βάλετε λίγο δημιουργικό “αλάτι”. Για να επιστρέψουμε στα καπέλα, ένα brainstorming λίγων ωρών μπορεί να βγάλει creative τίτλους για πολλά, πολλά κλικ, όπως “Γούστο μας και καπέλο σας!” Και εάν δεν το “έχετε”, απευθυνθείτε στους ειδικούς!